Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 14:23
Ik geloof dat het sinds de nieuwste update (4.1.0.141) is gekomen..

Dagelijks sturen irritante spammers berichten naar me toe op skype. Ik heb in de instellingen alles al gezet op dat alleen contactpersonen mij mogen bellen/berichten sturen en toch kunnen op een of andere manier die spammers gewoon doorgaan.

Iemand hier ook last van toevallig? Want weet echt niet wat ik hier nu aan moet doen.

Verwijderd

Ja, hier exact hetzelfde verhaal. Krijg allemaal vage berichten van onbekende accounts, deze staan vervolgens ook in de contactpersonenlijst. Geen idee wat oplossing is.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vermoed dat de oplossing door skype geimplementeerd moet worden, als het een systematisch verschijnsel blijkt te zijn.

• Blueflame_Core
Hoop wel dat skype hiervan op de hoogte is dan en dit snel verandert.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

anders stel je hun toch op de hoogte hiervan? even mailtje sturen met afzender etc dan is dat account zo verwijdert en IP geblokt..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Als je na een paar minuten of altijd op afwezig staat heb je geen last, ik had dit eerst ook sinds zo ingesteld heb nooit meer.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Valt mij de laatste tijd ook op inderdaad. Ik druk bij zo'n spam-bericht altijd meteen op het knopje "meld misbruik van deze gebruiker".

• Blueflame_Core
Blokkeren en dan meld misbruik doe ik inderdaad ook altijd bij zulke lui. Ik sta ook meestal op afwezig.

Het is overigens wel zo dat als ik de pc weer aan doe en skype opstart er meestal ook iemand is. Dus dan schiet afwezig ook niet heel veel op.

[ Voor 49% gewijzigd door Blueflame_Core op 16-08-2009 12:13 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ken skype niet, heb er alleen van gehoord.
Wel is het zo, dat bij de meeste van dergelijke "communities" er zelf voor kan kiezen of je e-mailadres zichtbaar is voor iedereen (volstrekt overbodig) of niet. Het ontvangen van spam kan dus heel goed een gevolg zijn van het niet doordacht omgaan hiermee. Als iedereen je adres kan zien, kunnen spammers (lees spamrobots) dat ook. Beetje bot misschien, maar heel vaak dus eigen schuld.
En ook als je ingelogd moet zijn om dit te mogen zien, niemand zal durven garanderen dat het dan afgesloten is voor misbruik en dat alle "leden" braverikken zijn.
Ik heb op mijn huidige adres nog nooit spam gehad, ook niet in de spambox van de provider, Mijn adres staat dan ook letterlijk nergens openlijk vermeld.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

@Techneut: Het gaat hier om een IM/VOIP applicatie en de TS heeft al aangegeven dat hij alleen toestemming geeft aan personen uit zijn contactlijst (dus alleen mensen die hij zelf kent en toevoegd) om contact met hem te mogen zoeken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 13:45
Hmm heb afgelopen week een nieuwe skype acc gemaakt, de settings staan ook op dat alleen mensen in mijn lijst mogen bellen & berichten mogen sturen. Draai wel de laatste versie.

Wat wel opmerkelijk is dat ik er geen last van had op mijn oude (erg oude :P) account.
Techneut schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:30:
Ik ken skype niet, heb er alleen van gehoord.
Wel is het zo, dat bij de meeste van dergelijke "communities" er zelf voor kan kiezen of je e-mailadres zichtbaar is voor iedereen (volstrekt overbodig) of niet.
Het gaat om spam in de Skype applicatie zelf, niet over mails :)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

Het is een bekend probleem met client 4.x je krijg spam binnen terwijl alles zo ingesteld staat dat alleen mensen in je contact lijst contact met je op mogen nemen. De oplossing die op het skype forum wordt aangedragen is te downgraden naar versie 3.8.x je heb er dan vrijwel geen last van. Je kan Skype 3.8.x hier downloaden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
Haha en ik maar denken dat ik de enige was :+ Ik krijg ook altijd spam wat betreft Skype, bijvoorbeeld 2 gebruikers, gl2ysps en hailee81021, de naam zegt al genoeg neem ik aan..

• Blueflame_Core
we_are_borg schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:35:
Het is een bekend probleem met client 4.x je krijg spam binnen terwijl alles zo ingesteld staat dat alleen mensen in je contact lijst contact met je op mogen nemen. De oplossing die op het skype forum wordt aangedragen is te downgraden naar versie 3.8.x je heb er dan vrijwel geen last van. Je kan Skype 3.8.x hier downloaden.
Ok thx voor de tip ;). Hopelijk lossen ze het op in de nieuwe update.. zo niet dan maar even downgraden.
Pagina: 1