[Fileserver] Kan deze benadering van buitenaf?

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een Telfort ADSL verbinding(20 mbit) en een Speedtoucht 716 modem.
Nou wil ik graag een netwerkschijf maken en ik dacht aan een externe harde schijf die ik via USB aansluit op mijn modem.

Ik denk dat deze schijf dan ook van buitenaf te benaderen moet kunnen worden. Ik vermoed dat dit eenvoudig te doen is dmv een FTP servertje. Dit zal niet voldoende zijn. Ik wil namelijk:
- gebruikers aanmaken (ok, dat kan met ftp ook)
- opdracht vanaf een andere locatie geven zodat thuis mijn (bijv) newsleecher aan kan sturen
- fatsoenlijke GUI, liefst een website achtige omgeving.

Ik zou graag wat tips horen hoe ik dit het beste aan kan pakken. Is dit uberhaupt te doen met alleen een HDD(vermoed van niet aangezien het dan geen besturingssysteempje heeft). Of bestaat zoiets al, ik bedoel een website voor filemanagement waarbij je je eigen HDD kunt koppelen?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
je zal een nas of een ander modem moeten nemen,want via de usb van je speedtouch 716 gaat het niet lukken,aangezien die usb poort is om een pc aan te sluiten en over te internetten.wat je wel kan doen,is de schijf via een pc online te laten draaien(moet pc aanstaan) en een poortforwarding in je modem te doen.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ok, jammer.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Of gewoon wat meer geld uitgeven cq ervoor sparen en een goede Nas kopen met daarin 1 of 2 harde schijven.dan kan je verhaal wel lukken