Toon posts:

Extern Burueablad via SSH tunnel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een windows xp prof werkstation overnemen via extern bureaublad via een SSH tunnel ( via het internet ). Daarvoor heb ik de volgende howto gebruikt:

http://www.computertotaal...reaublad-extra-veilig.htm

Dus een CopSSH geinstalleerd op het over te nemen werkstation. Port 22 naar dat werktstation geforward. En lokaal ( windows vista home editie ) heb ik putty geinstalleerd en een tunnel op gebouwd. De tunnel heb ik werkend, ik kom op het werkstation. Echter het extern bureaublad lukt niet.

En dit is vreemd want ik kan het werkstation in het netwerk ( dus achter de portforward ) wel overnemen. Ik heb het vermoeden dat het misgaat op de windows vista home pc. Je moet daar namelijk een loop maken naar het lokaal adres op bijv 13386, deze verwijst dan weer dmv putty naar ip workstation en poort 3389. En dit alles gebeurt in de tunnel die op poort 22 draait. Weet iemand ook of ik een log bestand kan mee laten draaien zodat ik weet wat er gebeurd?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De poort op het 'lokale adres' kan ook gewoon 3389 zijn hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dit heb ik geprobeerd. Echter geen verschil. Ik blijf de melding houden dat "Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken". Zowel wanneer ik de tunnel heb opgestart, als wanneer ik dat niet heb.

Verwijderd

Locaal moet je een nummer (bijv. 1) toekennen aan een tunnel. Dus je tunnelt naar bijv. 10.0.0.4:3389 via "1".

Je hebt dus nog geen "tunnel' opgebouwd als je verbonden bent via SSH. Die moet je dan nog definieren (als ik je post goed lees lijkt het alsof je dat nog niet gedaan hebt).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 09:48 ]

• Osiris
  • Niet online
Lokaal een firewall draaien wellicht die connecties naar localhost blokkeert ofzo? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in putty het volgende staan bij forwarded ports:

L13386 extern_ip:3389

En wanneer ik dan inlog met putty wordt ik om het desbetreffende window account gevraagd naar login en ww.

Maar hoe bedoel je dan dat er geen tunnel actief is?

En de firewall heb ik ook al even uitgezet, nog geen resultaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 09:59 ]

• Osiris
  • Niet online
Ehm, waarom zou je "extern IP" opgeven?

Het idee van een SSH-tunnel is juist dat je verbindt (via de portmap op poort 22) naar het interne IP. En zodra jij op jouw client-PC dan naar die tunnel verbindt, dan komt het bij het interne IP van de server uit. Je zou daar zelfs "localhost:3389" in kunnen tikken!

Door naar het externe IP te tunnelen, kun je net zo goed geen SSH gebruiken en een portmap op poort 3389 maken. Maar die is d'r niet denk ik, dus werkt je SSH-tunnel ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 15-08-2009 10:01 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 22:49

mace

Sapere Aude

extern_ip moet het ip-adres van de computer zelf zijn. Anders ga je proberen te verbinden met je router.
Zoals osiris zegt kan je daar ook gewoon localhost:3389 zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door mace op 15-08-2009 10:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:57:
Ik heb in putty het volgende staan bij forwarded ports:

L13386 extern_ip:3389
Als je dus i.p.v. "extern IP" het locale IP (bijv. 10.0.0.4) neemt gaat het goed :)
mace schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:05:
Zoals osiris zegt kan je daar ook gewoon localhost:3389 zetten.
Er staat toch nergens dat de RDP server op dezelfde compu staat als de SSH server?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, bedankt hiervoor.

Het lag dus aan dat externe_ip wat dus lokaal moest zijn. Er staat dan denk ik een fout in die howto van computertotaal, want daar hebben ze het over:

Start Putty weer op. Selecteer de Saved Sessie naar de andere computer en kies Load. Kies daarna in de linkerkantlijn voor SSH, Tunnels. Kies nu bij Add new forwarded port voor Source port en typ daar het portnummer 13386 in. Zet daarna bij Destination, 192.168.1.69:3389 (waarbij in dit voorbeeld 192.168.1.69 het IP-adres is van de computer die we op afstand overnemen, u vervangt dat door het IP-adres van de computer die u wilt overnemen) en bevestig met Add. Klik nu in de linkerlijst met commando’s weer op Session, selecteer de eerder bewaarde sessie en klik op Save.

en 192.168.1.69 is de over te nemen pc.

Ik heb nu destination localhost:3389 gedaan. En bij extern bureaublad een verbinding gemaakt naar 127.0.0.1:3389 want localhost:3389 werkte niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 10:09 ]

• Osiris
  • Niet online
Nou nee, want "192.168.1.69" uit de howto is niet het externe IP. ;)

Je kunt ook d.m.v. SSH 'door' NAT-boxjes of firewalls 'heen' tunnelen en vervolgens andere interne PC's in je LAN vanaf je SSH-server-PC benaderen d.m.v. lokale IP's.

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:07:
Er staat toch nergens dat de RDP server op dezelfde compu staat als de SSH server?
Er staat toch ook nergens van niet.... :Z

Verwijderd

mace schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

Er staat toch ook nergens van niet.... :Z
Nogal kromme redenering. Als je localhost gebruikt werkt het soms, als je het lokale IP gebruikt werkt het altijd.

Verwijderd

Topicstarter
De ssh server staat op de server waar ook de "rdp server" staat.

Verwijderd

Ja, da's duidelijk, anders had jouw oplossing niet gewerkt :)

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:56:
Ja, da's duidelijk, anders had jouw oplossing niet gewerkt :)
Maar dat was al duidelijk dus ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.

Verwijderd

mace schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:16:
Maar dat was al duidelijk dus ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.
Wat jij zegt werkt toevallig, maar doorgaans staat de SSH server niet op dezelfde compu als de compu waarnaar je wil connecten via de tunnel (denk aan een router of media server die SSH ondersteund).

Ik probeer de TS (en eventuele anderen die geinteresseerd zijn in tunnelen via SSH) volledige informatie te geven en jij vind dat ik moeilijk doe? Erg vreemd.....

Ik wens je veel succes met alle topics doornemen waar iets meer (of algemenere) info gegeven wordt dan wat een TS vraagt....

• Osiris
  • Niet online
Lokaal LAN-IP of localhost, zolang het sowieso maar niet het externe IP is :+

(Wat overigens wél weer zou lukken als in de router RDP geportmapped zou zijn en als de router nat loopback ondersteunt, maar dan heeft SSH alleen weer encryptie als functie en niet zozeer de tunnel-door-NAT-device-functie :P)
Pagina: 1