Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Compleet nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik nieuwe hardware bestellen, moederboerd, geheugen, processor en videokaart.

Nu heb ik wel gehoord dat Vista beter omgaat met nieuwe hardware dan XP, maar toch vraag ik me af of het wel allemaal zo goed zal gaan.

Uiteraard zal ik eerst alle drivers verwijderen en backups maken.
Dan zou die het wel moeten doen lijkt me.

Mocht het toch fout gaan kan ik altijd safe mode proberen en vanuit daar de nieuwe drivers installeren en mocht dat ook niet gaan een repair install.

Heeft iemand hier ervaring mee? of andere tips en ideetjes?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Waarom download je dan niet gewoon de win7 rc1. En drivers backuppen :? Ik neem aan dat je altijd de nieuwste gebruikt van de makers. Veel makkelijker dan al dat gebackup.

Maar veel plezier met je nieuwe computer.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat je gewoon een reinstall doet van windows? Hardware wijzigen en daarna met dezelfde oude install op je HD doorgaan is nooit een goed idee. An sich is vista niet slechter, XP heeft voor exotische hardware iets betere driver support maar Vista herkende buiten mijn geluidskaart alles (XP mijn netwerk kaart niet eens).

Win7 zit je bij enkele dingen nog met drivers, maar veelal werkt de vista64 driver probleemloos.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.