Toon posts:

Vraagjes ivm speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan om mij een speakerset aan te schaffen, voornamelijk voor films/games.
Nu weet ik niet of ik moet gaan voor een 2.1 of een 5.1. Momenteel zit ik op een erg kleine kamer en daarvoor zijn 2.1 beter?

Ik heb al tal van reviews gelezen en wat rond gevraagd hier en daar. Ik twijfel tussen de Logitech Z-5500 Digital en de Logitech Z-4. Ik heb voornamelijk ervaring met logitech producten maar zijn er nog andere merken die ik eveneens moet overwegen?

Mocht ik kiezen voor 5.1, is een geluidskaart dan nodig?

Alvast bedankt voor reacties.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:45

FeaR

In GoT we trust

Ander merk wat je kan overwegen is Teufel. Deze maken ook 5.1 sets welke vergelijkbaar zijn met de Z-5500. Over beide zijn de ervaringen wel positief. Met name de prijs/kwaliteitsverhouding is goed van die setjes.

Persoonlijk zou ik voor games en films toch voor 5.1 gaan. Die rear speakers geven vooral in films en bepaalde games (first person shooters) een extra dimensie. Als je vooral muziek zou luisteren zou ik eerder voor 2.1 gaan, maar in jouw situatie dus niet.

Over die geluidskaart: in je pc zit altijd een onboard chipje voor geluid. Dus een geluidskaart heb je altijd al (of dus onboard). Mocht je de Z-5500 analoog aan gaan sluiten zou je eventueel een andere geluidskaart kunnen kopen, maar dat is aan jou. Vind je straks het geluid gewoon goed met je huidige (onboard) oplossing dan gewoon lekker zo laten. De Z-5500 is namelijk niet zo high-end dat je er een dikke geluidskaart voor moet hebben...

Maar wat is je budget? Neem aan iets van 200-250 euro dat je de Z-5500 noemt?
En welk moederbord heb je? Want wellicht kan je je toekomstige set wel digitaal aansluiten...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is ongeveer een 300 euro en mijn moederbord is een Asus A8N32-SLI Deluxe.
Bedankt voor de info :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me ook nog af of de grote van de kamer waarin je de set zet een verschil maakt? Ik heb namelijke een kamer van 4x3 meter en een kamer met 2,5x3 meter (schuin dak wel) ter beschikking.

Verwijderd

Je zult je set nooit "VOL" open kunnen trekken. Echter bij een vriend van me met ongeveer de zelfde kamer klinkt een 5500 zeer gelikt.