Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik wil graag mijn 500GB hdd formatteren met FAT32 omdat mijn PS3 hem anders niet leest.. alleen onder Windows 7 krijg ik dit dus echt niet voor elkaar... of ik krijg de melding "The volume is too big for FAT32" als ik "format f: /fs:fat32" doe, of ik kan FAT32 niet selecteren, alleen exFAT of NTFS...

iemand suggesties?

Edit:

pff.. net nadat ik dit topic heb geopend heb ik het gevonden.
Dit ging heel gemakkelijk met HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8.

[ Voor 18% gewijzigd door Imperium op 15-08-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zal je altijd zien :)

Maar voor de reden waarom het met Windows niet lukt: met de ingebakken tools kun je geen FAT32 partitiers groter dan 32GB aanmaken of formatteren helaas. Moet je dus andere tools voor inzetten.
Dat is al sinds XP zo, beetje vreemde designkeuze maar helaas.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsidiouZ
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 18:19
Toch nog bedankt, kreeg swissknife niet aan de praat op windows 7, die van HP wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even aanvullen, je hebt ook een cmdline tool :)

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik heb een dus een vergelijkbaar probleem, heb een 750gb WD Passport gekocht om mn avi's op zetten en ze op mn ps3 af te spelen.

Ik krijg hem dus ook met geen mogelijkheid geformatteerd naar fat32. Heb het zowel onder Win7 als XP geprobeerd maar het lukte niet met de tools SwissKnife, Partition Magic en nog eentje die ik heb geprobeerd Fat32format ofzo. Wanneer ik de dropdown menutjes voor het selecteren voor bestandssysteem opende, stond FAT32 en gewoon niet tussen, maar alleen NTFS & FAT16.. Iemand enig idee hoe dit kan?

Kreeg ook de 'Volume is too big for FAT32' error wanneer ik het op de 'Dos manier' probeerde.

Ik ga het programmatje waarmee het TS is gelukt wel even proberen, ben benieuwd of ik het daarmee wel voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mocht dat ook niet lukken: gparted. Daarmee kan je wel FAT32 schijven maken van groter dan 32 GiB. Het zal lang duren, maar dat is normaal met formatteren. Zet 'm dus een nachtje aan, of als je wat anders moet doen zonder computer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Ok bedankt, ik ga het proberen dit weekend wanneer ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

En wat als ik die externe hdd in mijn pc heb aangesloten via IDE.. .hoe kan ik hem dan formatteren naar Fat32 met windows 7...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dark0z schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:57:
En wat als ik die externe hdd in mijn pc heb aangesloten via IDE.. .hoe kan ik hem dan formatteren naar Fat32 met windows 7...?
Niet, andere opties gebruiken. Zie m'n post hierboven. Live CD'tje en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik gebruik altijd dit tooltje. Is maar 24kB groot en doet eigenlijk hetzelfde als de HP Utility.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hero Of Time schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:12:
[...]

Niet, andere opties gebruiken. Zie m'n post hierboven. Live CD'tje en gaan.
Maar dat tooltje is toch alleen voor HD's via een USB aansluiting? Ik heb nu die hardeschijf in mijn computer hangen omdat hij via USB niet meer herkend wordt omdat de externe hdd behuizing niet met NTFS om kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dark0z schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:43:
[...]

Maar dat tooltje is toch alleen voor HD's via een USB aansluiting? Ik heb nu die hardeschijf in mijn computer hangen omdat hij via USB niet meer herkend wordt omdat de externe hdd behuizing niet met NTFS om kan
Je externe behuizing niet overweg kan met NTFS? Wat voor onzin is dat, het doet niets met het file system op je HDD, het verzorgt alleen maar een interface om je HDD over USB te kunnen benaderen. En 'mijn' tooltje, GParted, is voor alle schijven. USB, IDE, SATA, FireWire, SCSI, als het aan je PC hangt, doet-ie 't. Kijk voortaan eerst eens naar het programma zelf voordat je wat zegt wat niet waar is. De tool die aan het begin en door Petervanakelyen worden genoemd zijn alleen voor USB schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Woei O+

maar dat maakte eminent mij wijs, dat het alleen op fat32 kan werken. En Gparted moet gebrand worden zie ik, dat zag ik over het hoofd. Was laat gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Je kan hem niet formatteren als fat32 omdat je partitie groter is dan 32gb. maak je kleinere partities werkt het wel. Let wel, fat32 ondersteund geen files groter dan 4gb, een dvd-iso gaat dus niet passen/werken.

[ Voor 0% gewijzigd door loser180 op 17-03-2010 11:07 . Reden: Typo ]

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

loser180 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:06:
Je kan hem niet formatteren als fat32 omdat je partitie groter is dan 32gb. maak je kleinere partities werkt het wel. Let wel, fat32 ondersteund geen files groter dan 4gb, een dvd-iso gaat dus niet passen/werken.
Heb je überhaupt de replies hier gelezen? De beperking die je noemt zit alleen in Windows. Daarom dus al die andere tooltjes die het wel goed doen en de spreekwoordelijke schijt hebben aan beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Hero Of Time schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Heb je überhaupt de replies hier gelezen? De beperking die je noemt zit alleen in Windows. Daarom dus al die andere tooltjes die het wel goed doen en de spreekwoordelijke schijt hebben aan beperkingen.
Ook de 4gb beperking ;) nee dus...
Niemand heeft uitleg gegeven waarom en wat de gevolgen zijn..

Jouw naam in onder mijn Post

Pagina: 1