Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat de dagwaarde is van mijn computer.
Het is een Mac Mini met de volgende gegevens:
1.83Ghz, 2x1G/8-/COMBO/AP/BT/BEL
(intel Core 2 duo, incl. softwareL iLife'08)

Hij ie nog nooit gebruikt, dus 'nieuw'. (vorig jaar november gekocht)
Ik wil graag weten welke prijs ik kan vragen voor deze computer: ik hoef geen winst te maken, ben al lang blij als ik hem voor de dag-waarde kan verkopen.

Graag jullie reacties.
Alvast mijn dank!

Met groeten,
Apple GREEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Waarom heb je hem gekocht en nooit gebruikt, zo zonde! Als ik jou was zou ik er een goede mediacenter van maken, daar is die perfect voor.

Ik denk dat je moet denken aan 300 a 400 euro, omdat hij nieuw is kun je die prijs wel verwachten. Enige is dat je een iets ouder model hebt, waardoor je iets inlevert qua snelheid vergeleken met de nieuwe mac mini's.

Ligt eraan of mensen het willen uitgeven op dit moment. Ik denk dat je geluk moet hebben.. mensen zijn niet zo happig op computers zonder scherm.

Wat is trouwens je hardeschijf grote? En heb je er zelf aan gesleuteld? Foto's? Nieuw in Doos? Misschien even wat meer info posten om de uiteindelijke waarde te bepalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Remko.me op 15-08-2009 01:03 . Reden: typos ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:56

hgp

In Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 2 staat dat je voor Apple hardware gebruik kan maken van http://www.tweedehandsmac.nl/, mogelijk heb je daar iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
hgp schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:17:
In Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 2 staat dat je voor Apple hardware gebruik kan maken van http://www.tweedehandsmac.nl/, mogelijk heb je daar iets aan.
nog beter idd :P

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
Apple Green, welkom op GoT :w

Je kan natuurlijk altijd even kijken op marktplaats e.d., zoals hierboven ook al is gesuggereerd. Ik zal dit keer (omdat het je eerste topic is) het topic open laten. Maar op GoT verwachten we eigenlijk dat je iets meer inzet toont. Dus dat je zelf ook alvast kijkt, naar een prijs die je er ongeveer voor kan vragen :)

Zie voor meer informatie: ACS Beleid. Overigens heb ik je titel ook iets aangepast, probeer daar je vraag of probleem te omschrijven. Als iedereen z'n topic vraagje zou noemen, dan zouden we niets meer terugvinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 15-08-2009 12:37 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor een indicatie van de waarde van je Apple-hardware kun je kijken op http://www.mac2sell.net. Daar krijg je een aardige indicatie, uiteraard gebaseerd op gemiddelden. Afhankelijk van de staat, evt. resterende garantie etc. kun je dan een paar tientjes hoger of lager uitvallen.

In jouw geval heb je nog bijna 3 maanden garantie, een eventuele koper draagt dus niet volledig het risico van defecten en kan er dus nog Applecare op afsluiten. Levert je een paar tientjes extra op. Uitgaande van 80gb harde schijf kom je op 370 euro geschatte waarde uit, rond 't af naar 400 vanwege garantie en nieuwstaat.

de prijzen op tweedehandsmac.nl geven denk ik een beter beeld dan marktplaats.nl van wat haalbaar is, maar op beide sites krijg ik vaak het idee dat mensen denken dat ze goud in handen hebben. In onderhandeling kom je dan wellicht op een normale prijs uit, dus als je 'm op marktplaats.nl zet zou ik of bieden aanzetten, of op 450 insteken zodat je op 400 uitkomt. Ik denk dat je dan een goede prijs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Oviparous schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:51:
Voor een indicatie van de waarde van je Apple-hardware kun je kijken op http://www.mac2sell.net. Daar krijg je een aardige indicatie, uiteraard gebaseerd op gemiddelden. Afhankelijk van de staat, evt. resterende garantie etc. kun je dan een paar tientjes hoger of lager uitvallen.

In jouw geval heb je nog bijna 3 maanden garantie, een eventuele koper draagt dus niet volledig het risico van defecten en kan er dus nog Applecare op afsluiten. Levert je een paar tientjes extra op. Uitgaande van 80gb harde schijf kom je op 370 euro geschatte waarde uit, rond 't af naar 400 vanwege garantie en nieuwstaat.

de prijzen op tweedehandsmac.nl geven denk ik een beter beeld dan marktplaats.nl van wat haalbaar is, maar op beide sites krijg ik vaak het idee dat mensen denken dat ze goud in handen hebben. In onderhandeling kom je dan wellicht op een normale prijs uit, dus als je 'm op marktplaats.nl zet zou ik of bieden aanzetten, of op 450 insteken zodat je op 400 uitkomt. Ik denk dat je dan een goede prijs krijgt.
Sluit me helemaal hierboven bij aan .^. Je kunt het beste je mini op meerdere plekken aanbieden, tweakers vraag en aanbod, marktplaats, tweedehandsmac.nl, speuders.nl. Dan heb je de meeste kans om het snel verkocht te krijgen. Zeker gezien de nieuwstaat is 400 een normale prijs om er voor te krijgen. Moet je natuurlijk wel iets hoger gaan zitten om dat ook daadwerkelijk te krijgen.

Succes met de verkoop! Denk trouwens dat de vraag wel beantwoord is en dat er een slotje op kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
ik zou eerder rond de 300~350 denken omdat het nieuwe model vele malen sneller is door de Nvidia geintegreerde GPU en dus zo beter geschikt voor multimedia taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Sorry dat ik de titel niet had aangepast, maar bedankt voor de wijziging.

Ik had zelf wel eerst 'onderzoek gedaan alvorens ik mijn vraag hier neer zet. Ik had o.a. op marktplaats gekeken: maar elke computer heeft andere specificaties waardoor ik niet wist welke prijs nu overeen komt met deze. Ebay gaf weinig reacties en ook een andere tweedehandssite gaf weinig respons waar ik iets mee kon. Omdat ik geen computerfreak ben heb ik de vraag hier gesteld.
Bedankt!

En...het slotje kan er wel op hoor. (kan ik het nog wel nalezen dan?)

Met groeten,
Apple Green
Pagina: 1