Onlangs is m'n complete server (door toedoen van mijzelf helaas) gecrashed. Ik had proFTPd altijd prima draaien, had een groep 'ftpusers' en als ik een nieuw account op Linux distro aanmaakte en ze lid maakte van die groep kon de gebruiker gewoon overal keurig bij.
Had een hdd gemount staan in /ftp met daaronder de dirs incoming / films / spelletjes.
Had altijd via een mount --bind in /home/ftp dezelfde mappen gebind staan.
Geen ano gebruiker.
Ik wil het eigenlijk nu wat anders aanpakken, maar zie door de bomen het bos niet meer en kan op één of andere manier de logica niet ontdekken in de <directory> tags.
Ik heb op het moment een ano gebruiker die automatisch in /home/ftp gechroot wordt. Dit is prima en vind ik ook erg handig.
Nu wil ik eigenlijk weer dezelfde config als 'vroeger' voor elkaar krijgen alleen dan niet met binds maar gebruik makend van die direcotry tags met limit write / store der op.
Maar wel dat als ik een gebruiker aanmaak en lid maak van bijv de groep ftpuser hij direct in de juiste directory terecht komt.
Mijn huidige config:
m'n hdd waar al m'n data op staat is: /home/samba/share/ hierin staan de losse mappen weer (apps / spelletjes / incoming e.d.)
Had een hdd gemount staan in /ftp met daaronder de dirs incoming / films / spelletjes.
Had altijd via een mount --bind in /home/ftp dezelfde mappen gebind staan.
Geen ano gebruiker.
Ik wil het eigenlijk nu wat anders aanpakken, maar zie door de bomen het bos niet meer en kan op één of andere manier de logica niet ontdekken in de <directory> tags.
Ik heb op het moment een ano gebruiker die automatisch in /home/ftp gechroot wordt. Dit is prima en vind ik ook erg handig.
Nu wil ik eigenlijk weer dezelfde config als 'vroeger' voor elkaar krijgen alleen dan niet met binds maar gebruik makend van die direcotry tags met limit write / store der op.
Maar wel dat als ik een gebruiker aanmaak en lid maak van bijv de groep ftpuser hij direct in de juiste directory terecht komt.
Mijn huidige config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| ServerName "Martijn's ftp site"
ServerType standalone
DefaultServer on
ServerIdent off
AllowForeignAddress on
IdentLookups off
AllowStoreRestart on
AuthPAM off
AuthPAMConfig ftp
RequireValidShell off
Port 21
Umask 022
MaxInstances 30
User proftpd
Group proftpd
DefaultRoot ~
AllowOverwrite on
<Limit SITE_CHMOD>
DenyAll
</Limit>
<Anonymous ~ftp>
User ftp
Group ftp
UserAlias anonymous ftp Anonymous
MaxClients 10
DisplayLogin welcome.msg
DisplayChdir .message
<Limit WRITE>
AllowAll
</Limit>
</Anonymous> |
m'n hdd waar al m'n data op staat is: /home/samba/share/ hierin staan de losse mappen weer (apps / spelletjes / incoming e.d.)