[MMORPG] Chronicles of Spellborn is vanaf nu free to play

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-07 22:14
Goed nieuws! Vanaf vandaag, nu alle oude Europese accounts en chars zijn overgezet op de US-servers van Acclaim...
It happens sometimes; a really good game will slip through the cracks. There are a lot of reasons why this happens and I know you will have opinions, but I’m not here to talk about that.

I feel like Spellborn was one of those games. A solid MMORPG with a twitch combat interface that meant that player skill actually mattered in PvP. Most of those who played it enjoyed it. And it did pretty well in the reviews online. It was originally a subscription based game with servers in EU and North America, and is now in redevelopment to be converted to a F2P. Acclaim still has servers running the original version and that is why I’m writing this.

We felt like people missed out. They didn’t get to see what Spellborn was really like. And we are going to fix that.

Today, as you read this, Spellborn as it currently exists is now free to play. Keep in mind that there will be no upgrades and no patches. It has become in effect, an Action RPG with superior Multiplayer. The only thing it will cost you to play is the time it takes to download.

So play it. Tell your friends.

Now because it is frozen in time, we will be creating events for the players and we will help support any players that want to make their own events. And if you have thoughts on how we might make this version more enjoyable as we wait for the New free to play version, we are glad to listen.
toon volledige bericht
Alle info, het aanmaken van een account en de client kan je downloaden op The Chronicles of Spellborn PvP & PvE MMORPG | Acclaim Games.

Ik zit op de pve server.
IGN: Rilke, Bluntorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 21:24
Goed nieuws, ga het eens uitproberen.
Echter dit verbaast mij toch wel:
Keep in mind that there will be no upgrades and no patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 09:54
niet beter om dat HIER te posten?

Verder, lijkt me dat ik dit ga proberen... ziet er leuk uit, eindelijk geen point and click.

(Is het totally free, of free tot lvl 9 en 99% zoals ik had gehoord.) Totally free.

Zou leuk zijn als iedereen zijn class post en zijn naam?
Ik heb gelezen dat tricksters OP zijn in PvP, maar ik dacht er al aan er eentje te maken, naast een SS en een Adept

[ Voor 71% gewijzigd door rubbieus op 16-08-2009 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Het is helemaal free. Het was eerst free t/m level 9, maar zal nu worden omgezet naar een F2P model met wat veranderingen. Dit gaat echter nog even duren voordat die veranderingen af zijn en er zal daarom tot die tijd geen patch/update meer worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Scorpion schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:52:
Het is helemaal free. Het was eerst free t/m level 9, maar zal nu worden omgezet naar een F2P model met wat veranderingen. Dit gaat echter nog even duren voordat die veranderingen af zijn en er zal daarom tot die tijd geen patch/update meer worden uitgebracht.
Op welke server speel je? Welke chars?
Ik heb voorlopig een warrior en een rogue.

De performance van de US-servers is niet helemaal optimaal atm. Ik haalde ping 260ms gisteren. Soms zit het tussen 300-500ms. Als je solo speelt, valt het mee en merkte je er niet zoveel van, maar in party kan dat bijna een onspeelbare game opleveren. Hopelijk doet Acclaim er nog wat aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Hurtebise op 16-08-2009 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Sorry hoor maar wat een lul verhaal. Ik heb voor het uitkomen van Spellborn wel 3-4 previews in de bladen gelezen en was redelijk geintereseerd. tot op een dag ik in de winkel het spel zie liggen.. is die al uit dan?

Toen alweer anderhalve maand. Ze hebben het zelf helemaal omzeep geholpen door niet of nauwelijks reclame te maken voor het spel (zelfs geen banners op diverse websites).

Toch maar het spel gekocht, kom in een wereld waar 90% van de mensen die spelen dus die free accounts hebben (de toen tot lvl10 waren). en er ongeveer 12 mensen zijn in het start gebied. Nooit dat gebied uitgekomen, de wereld (less: drukte, andere mensen ontmoeten, samen quests doen) was er voor mij gewoon niet.

Ik wens ze veel succes verder met de f2p versie. Hoop voor hun dat ze iets goed kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoe lang duurt het Check Files als de client opent bij jullie? De mijne is tergend langzaam en al 1,5 uur bezig. =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Sagaris schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:14:
Hoe lang duurt het Check Files als de client opent bij jullie? De mijne is tergend langzaam en al 1,5 uur bezig. =/
Had gelijkaardig probleem. Controleer je firewall- en virusscaninstellingen. Want die gaven toen bij mij de problemen.
Kijk de Acclaim-techafdeling van het forum eens na:
http://phpbb.acclaim.com/spellborn/viewtopic.php?t=4714
http://phpbb.acclaim.com/spellborn/viewtopic.php?t=5045

[ Voor 18% gewijzigd door Hurtebise op 24-08-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Even een update. Jaren na het sluiten van de laatste servers is een kleine, bevlogen community aan de slag gegaan om dit gestrande Nederlandse vlaggenschip waar vlot te trekken. Ze lijken geslaagd in hun opzet. Kunnen we alleen maar blij om zijn. Eén van de verborgen parels van de Lage Landen.

Alle info: https://spellborn.org/content/getting-started/
Pagina: 1