Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardeschijf gewist, geen backup 1 map

Pagina: 1
Acties:

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-11 04:15
Dag Mede-Tweakers.

Persoonlijk dat het te laat is, maar het is het proberen waard. Na de vakantie heb ik de computer opnieuw geinstalleerd. Ik heb van alles een backup gemaakt behalve de vakantie foto's 7(8. Geen probleem, ik dacht: even disk recovery er overheen draaien. Wat schetst mijn verbazing: Alles komt terug, behalve de partitie waar de foto's op stonden.

Het is een 160GB schijf. Er stonden drie partities op: 2 Windows (NTFS) 1 Linux (ext3). Op Linux stonden de foto's niet. Het was toen Windows 7 met Kubuntu. Nu is het Windows XP (Was 7/Vista zat) met Kubuntu. (2 partities Windows (NTFS) 2 Partities Linux (ext3 / Swap)

Ik denk zelf dat het al te laat is, but let's give it a try ;)

Gebruikte software: Disk Doctors NTFS recovery, Arax Disk Doctor.

Bedankt voor alle comments :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Bij het formatteren van een schijf is er nog niets verloren.
Maar zodra jij de schijf weer in gebruik neemt en sectoren fysiek gaat overschrijven is de data die er voorheen stond zoek. Als dus nu je windows installatie op de plek staat waar voorheen je foto's stonden, dan zijn ze inderdaad verloren. En ja het kan dus voorkomen dat je foto's wel overschreven zijn, maar documenten niet. Het is niet zo dat een windows installatie precies op dezelfde plek terecht komt als een vorige installatie.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 14-08-2009 21:13 ]