Toon posts:

Harde schijf defect? Ineens partition weg en schijf kleiner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb een Western Digital hard disk van 320 GB. Het lijkt erop dat deze gecrashed is, aangezien Windows met een blauw scherm kwam. Vervolgens geeft deze harde schijf, die opgedeeld was in twee partities, de tweede partitie niet meer aan. Sterker nog... er is alleen nog maar een C-schijf met een grootte van 88 GB. De rest is niet meer op te vragen of wat mee te doen, ook niet bij het installeren van Windows. Dit gedeelte wordt gewoonweg niet meer herkend.

Als ik probeer Windows te installeren dan lukt dit tot na de herstart, dan direct weer verschijnt er een blauw scherm (met voor mij een onbekende fout) en een melding over een dll bestand.

Thuis heb ik een Serial ATA & IDE to USB adapter. Als ik de harde schijf aansluit op mijn laptop met behulp van dit apparaat, dan krijg ik alleen de c-partitie te zien met daarop alleen de map Windows.

Vraag 1) Is het mogelijk om met een Serial ATA & IDE to USB adapter uberhaupt een tweede partitie te zien?
Vraag 2) Is het mogelijk om een nog iets te doen met deze harde schijf of is deze echt naar zijn gortje?

Alvast bedankt voor jullie hulp en informatie.

Groeten,

Nicky

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) jazeker
2) check de faq even, je moet met wat tooltjes aan de slag

Iperf

• Wesley.K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Hoi,

Ik ben bang dat deze schijf naar de hardware hemel gezonden kan worden. Je kan echter nog proberen in de schijf te komen met bijv. partition magic, fdisk etc. Wat ook nog eens uitsluitsel kan geven is een test draaien met spinrite. Deze loopt alle blokken van je hdd na. Ik zou in ieder geval het ding eerst uitgebreid testen voordat je hem opnieuw gaat gebruiken.

hoop dat je hier wat aan hebt.

mvg,

Wesley

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou ook naar de disksize in de BIOS kunnen kijken. Als ook daar de grootte incorrect wordt herkend is er één (of meerdere) platter/kop overleden.

* alt-92 ooit eens een 40GB IBM Deathstar 75GXP HDD van 40 naar 30GB zien gaan - erg leuk (not).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie informatie. De harde schijf wordt in de BIOS ook nog maar met 88 GB weergegeven. Dus helaas bye bye met de schijf. Gelukkig zit hier nog fabrieksgarantie op, dus deze gaat heel snel terug ;).

Voor de zekerheid kijk ik hem nog even na met spinrite en evt. partition magic. Nogmaals bedankt!