Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• QuuN..
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Een telefoon van mijn vriend was kapot. Het betreft zoals in het topic vermeld de Samsung U700. Zijn beeldscherm was gaar (precieze klachten weet ik niet meer), maar hij kon er daardoor niets meer mee. Nadat ik de telefoon uit elkaar heb gehaald, kwam ik erachter dat een kabeltje van het bovenste deel naar het onderste deel (van de 2 slider delen) gescheurd was. Het betreft een soort flat kabeltje met logischerwijs 2 connectoren aan de uiteinden.

Nu de vraag.. zijn dit soort kabeltjes ergens te krijgen? De garantie is namelijk vervallen, echter is het zonde dat de telefoon niet meer te gebruiken is door 1 gescheurd kabeltje. Indien nodig kan ik een foto erbij posten

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 20-08-2009 16:35 . Reden: Aanhef/groet/dank is niet nodig ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bel eens met Samsung? 0900-SAMSUNG.
Misschien dat zij een kabeltje hebben die je kan gebruiken (tegen betaling denk ik).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Outerspace schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:39:
Bel eens met Samsung? 0900-SAMSUNG.
Misschien dat zij een kabeltje hebben die je kan gebruiken (tegen betaling denk ik).
Nope, Samsung zal je doorsturen naar Dynafix of Solid Vision.

Maar, met een beetje Google-werk, kan je zo een webwinkel vinden die jou zo'n ding kan leveren. (oké, je moet de term 'flex cable' weten....)

Gelukkig is de U700 flex niet echt heel moeilijk te vervangen....

Mocht je dit nog een keer lezen en zo'n ding besteld hebben, post hier dan even het resultaat (liefst met foto's)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• QuuN..
Via 0900-Samsung werd ik inderdaad doorverwezen. Toen ik dat nummer belde kreeg ik het verhaal dat zij me dit niet mochten leveren, omdat samsung natuurlijk wil dat ik de telefoon opstuur. Bedankt voor de term flex cable.. hier zal ik een stuk verder mee komen.

Ik zal het resultaat posten als ik het betreffende kabeltje binnen heb en deze heb gemonteerd.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op ebay verkopen ze deze kabels. (zoek op ex ribbon cable samsung u700)

[ Voor 37% gewijzigd door Wolly op 21-08-2009 14:41 ]

Verwijderd

Ikzelf heb ook een U700 gehad en heb in 1,5 jaar tijd zelfs twee keer dat kabeltje moeten laten vervangen bij een Vodafone winkel (viel binnen garantie).

Ik koop nu ook geen slider meer :)

Die kabeltjes hebben ze dus gewoon bij een Vodafone winkel waar ze ook reparaties uitvoeren (meestal de grotere)

• QuuN..
ik heb het kabeltje inderdaad op ebay kunnen vinden. heb alleen een paypal account moeten aanmaken en wacht nu nog op 2 van die kleine 'bevestigingsbedragen'. Het zal dus nog wel 1 tot 2 weken duren (afhankelijk van de levertijd).

denk dat vodafone hetzelfde zegt als samsung, wat dus betekent dat de telefoon opgestuurd moet worden omdat ze het graag wel voor je willen maken (natuurlijk voor een zogenaamd schappelijk prijsje).

Ik had hiervoor zelf een samsung (volgens mij e900) slider.. hierbij is het kabeltje nooit gescheurd.. maar kan natuurlijk verschillen. Die vriend van mij bevestigde dat hij dat schuifsysteem uitermate goed heeft getest.

Bedankt voor de reacties tot nu toe, en zoals gezegd in mijn vorige post zal ik het resultaat posten.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Waar heb je `m gevonden en hoeveel kost zo'n kabeltje?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• QuuN..
Ik heb het kabeltje via e-bay gekocht.

£4.49 = Total (dus ergens rond de 5.50 euro dacht ik.. incl shipping).

Had nog een aantal Nederlandse sites gezien waar ze hem ook verkochte, alleen dan betaalde je tussen de 20 euro of meer.
Pagina: 1