Toon posts:

Kosten gebruik 3G internet.

Pagina: 1
Acties:
  • 889 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een Samsung Omnia. Gisteren is perongeluk op een of andere manier de 3G internetverbinding aangegaan. Bovenin kwam zo'n signaalbar met blokjes en daarbij stond 3G. Hij stond aan voor meer dan 8 uurtjes terwijl ik het niet wist. In die tijd heb ik niet op het internet gesurft of dergelijke. Ik gebruik Telfort (abo).
Ik heb op internet en hier op GoT rondgezocht en ik kwam erachter dat er waarschijnlijk per MB betaald moet worden en ik dus geen kosten heb. Maar ook heb ik ergens gezien dat er stond dat het internetten 20cent per minuut kost, dit is als je wap gebruikt. Mijn vraag is nu moet ik voor die 8 uurtjes betalen of niet omdat ik helemaal niet gesurft heb(geen data-geen kosten) of toch wel voor het in verbinding blijven ofzo. En 3G is toch geen wap verbinding?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

3G is gewoon een netwerktype. Het zegt écht niet dat je verbinding hebt met internet hoor :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zo'n 3G-icoontje betekent dat er 3G-verbinding mogelijk is, niet dat je met 3G aan het surfen bent. Wat die icoontjes betekenen staat waarschijnlijk ook wel in de handleiding.

Wat 3G specifiek houdt kun je trouwens prima vinden als je even Google gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:45
Je zou natuurlijk ook gewoon op de Telfort site kunnen kijken. Daar staat vast wel wat de kosten zijn voor data bij jouw type abo en hoe dat wordt berekend. Dat "iemand ergens op internet wat zegt" betekend niet automatisch dat dit ook voor jou geldt.

[ Voor 10% gewijzigd door Atomsk op 15-08-2009 00:24 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Ik geloof dat bij Windows Mobile (Omnia) van die streepjes bij het 3G icoontje komen als je wél data verstookt, maar pin me daar niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik geen internet blox neem van een maand bij Vodafone dan betaal ik 75 cent voor een kwartier internet, wat ik in dat kwatier doe moet ik zelf weten.
Maar ik moet wel eerst verbinding maken, laat ik de telefoon daarna met rust dan time ik vanzelf out.
Het 3g logo krijg ik altijd te zien wanneer ik met een 3g netwerk verbinding heb, maar streepjes erbij krijg ik pas als ik down/upload.

Bel gewoon de Telfort klantenservice en vraag of je verbinding en/of kosten hebt gehad, dat kunnen hun gemakkelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De signaalbar met in het klein 3G ernaast komt als ik ben verbonden met een 3G netwerk. Toen ik op dat icoontje drukte stond er dat ik meer dan 8 uur al verbonden was.
Het kan zo zijn dat er een browser op mijn telefoon aanstond, maar ik heb niks gedownload/geupload.
Is een 3G verbinden dan per MB of per minuut ofzo?

Op de Telfort site staat 50 cent per MB voor mobiel internet, maar aangezien ik niet heb gesurft heb ik dus geen kosten.(dit is volgens mij bij umts/gprs).

Bij WAP staat het dat het 20cent per minuut kost.

Dus mijn vraag nu, is 3G WAP of UMTS/GRPS?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 14:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

3G is een protocol. Er kan spraak overheen en er kan data overheen.
Zodra je dataverbinding maakt gaat de datateller aan.
Verbonden zijn zegt dus niks.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus 3G= UMTS.
Op de telfort site staan 2 soorten kosten: per minuut(wap) en per MB.
Op internet heb ik gevonden bij andere providers dat umts per MB wordt berekend, weet iemand of dit ook bij telfort zo is?
En er zijn toch geen kosten voor het in verbinding blijven met UMTS zonder iets te doen:download/upload?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus 3G= UMTS.
Jahaa, maar mijn telefoon heeft áltijd verbinding met 3G, ook wanneer er geen data verbruikt wordt. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan met internet verbonden ben. 3G is gewoon de opvolger van GSM.

Met andere woorden, dat er 3G staat betekend nog niet dat je moet betalen voor het gebruik van een dataverbinding

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:11:
Oke, dus 3G= UMTS.
Op de telfort site staan 2 soorten kosten: per minuut(wap) en per MB.
Op internet heb ik gevonden bij andere providers dat umts per MB wordt berekend, weet iemand of dit ook bij telfort zo is?
En er zijn toch geen kosten voor het in verbinding blijven met UMTS zonder iets te doen:download/upload?
Nee, 3G is niet UMTS.
3G is een protocol generatie met ondersteuning voor spraak, videobellen en datanetwerken.
UMTS is een dataverbindingsprotocol wat werkt over een 3G netwerk.
Zie het als dat je het TCP/IP protocol gebruikt over een Ethernet netwerk.

3G verbonden zijn zegt dus alleen maar dat je in een 3G netwerk zit. Dat dat netwerk allerlei functies bied is een tweede puntje.
Oftewel: als je niet aan het browsen bent heb je ook geen dataverbinding over 3G middels het UMTS protocol.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met Shadow, 3G is gewoon 'je netwerk'.

met je omnia kan je een custom rom installeren, diverse daarvan geven netjes aan of je 'verbonden' bent met 3G (grijze 3G icoon) en of je dus ook data gebruik (blauw icoon) en zelfs via HSPDA (blauw H icoon). Kan me zo 123 niet herinneren dat dit standaard al in de rom zat.

Zover ik weet rekent elke provider in Nederland af op KB of MB, dacht enkel Belgie had nog een provider die het dus qua tijd afrekende (of dat nu nog zo is weet ik niet).

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 16-08-2009 16:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt.

Aangezien ik niet heb gesurft, geen data heb gebruikt, zal ik dus ook geen kosten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet een of andere site van telfort waar je je kosten enzo kunt zien? Dat heb ik met t-mobile wel, daar kan ik mijn beltegoed, facturen etc. inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, dit begint wel een erg basic topic te worden, dus deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.