Toon posts:

Welke kabelkaansluiting(digitaal) graka naar monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb een Samsung SyncMaster P2350 met de volgende aansluitingen:

Signaleingang analog, digital
Signalanschlüsse 15pin D-Sub, DVI-D

En een graka Radeon HD4890 Superclocked Edition
Output Configuration
DVI: 2x Dual Link
CRT: via Adapter
HDMI: via Adapter
Display Port: N/A
HDTV out: YES
TV-Out: YES
HDCP Ready: YES
RAMDAC: 400MHz
Max. Res. digital: 2560x1600
Max. Res. analog: 2048x1536

Bundle Package Content:
Club 3D HD4890 graphics card
DVI to HDMI adpater
DVI to VGA adpater
HDTV & TV out adapter cable
CrossFire Bridge
Driver & E-Manual CD
Quick install guide

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, wie kan mij helpen :? Welke aansluitkabel moet ik nu bestellen om een goede digitale overdracht te krijgen?
Ik lees nl veel over hdmi dat niet goed zou werken met pc, wazig beeld e.d. Ik zou dus heel graag de max resolutie 1920 x 1080 uit mijn beeldscherm willen halen!

En heeft mijn moederbord gigabite GA-MA790XT-UD4P hier ook nog invloed op?
|:(

Verwijderd

Je monitor heeft DVI, en je videokaart heeft (2x) DVI. Ik denk dus dat een gewone DVI kabel zou voldoen :P

Om het nog even wat duidelijker uit te leggen:
De DVI aansluitingen op je videokaart zijn DVI-I, dit betekend dat ze zowel een Digitaal als een Analoog signaal geven. Dit analoge signaal kun je via een adapter gebruiken om een standaard 15-pin Dsub aansluiting te maken. Het Digitale signaal kun je met een adapter gebruiken om HDMI van te maken. HDMI is hetzelfde digitale signaal als DVI, maar HDMI heeft ook de mogelijkheid om audio te versturen.
- Beide adapters zijn dus meegeleverd met je videokaart (maar heb je niet nodig).

Je monitor accepteerd DVI-D, dus het digitale gedeelte van DVI. Een standaard DVI-D kabel zal dus voldoen. Een DVI-I kabel stuurt ook het analoge signaal mee, maar daar doet je monitor niets mee, en is dus niet nodig.

Dat een HDMI signaal uit een PC wazig zou zijn is een fabeltje, het is immers hetzelfde als DVI, en DVI is dé standaard om een monitor op een PC aan te sluiten. Mensen die met een digitaal signaal op een digitale monitor nog een wazig beeld krijgen stellen iets niet goed in (niet native resolutie van het beeldscherm ofzo.)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 18:23 ]

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 00:56
Gewoon een DVI-D kabel kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de zeer heldere uitleg _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:13:
Je monitor heeft DVI, en je videokaart heeft (2x) DVI. Ik denk dus dat een gewone DVI kabel zou voldoen :P

Om het nog even wat duidelijker uit te leggen:
De DVI aansluitingen op je videokaart zijn DVI-I, dit betekend dat ze zowel een Digitaal als een Analoog signaal geven. Dit analoge signaal kun je via een adapter gebruiken om een standaard 15-pin Dsub aansluiting te maken. Het Digitale signaal kun je met een adapter gebruiken om HDMI van te maken. HDMI is hetzelfde digitale signaal als DVI, maar HDMI heeft ook de mogelijkheid om audio te versturen.
- Beide adapters zijn dus meegeleverd met je videokaart (maar heb je niet nodig).

Je monitor accepteerd DVI-D, dus het digitale gedeelte van DVI. Een standaard DVI-D kabel zal dus voldoen. Een DVI-I kabel stuurt ook het analoge signaal mee, maar daar doet je monitor niets mee, en is dus niet nodig.

Dat een HDMI signaal uit een PC wazig zou zijn is een fabeltje, het is immers hetzelfde als DVI, en DVI is dé standaard om een monitor op een PC aan te sluiten. Mensen die met een digitaal signaal op een digitale monitor nog een wazig beeld krijgen stellen iets niet goed in (niet native resolutie van het beeldscherm ofzo.)
Maar dan nu nog één vraag, wil hem nu bestellen en kom het volgende tegen nl,

-ICIDU DVI-D cable 2m Dual Link - DVI-D male to DVI-D male

-ICIDU DVI-D cable 2m Single Link - DVI-D maleto DVI-D male

Welke moet ik nu bestellen :?

Verwijderd

Dual Link. Single Link (bestaat dat nog?) maakt maar gebruik van de helft van de pennen, en kan problemen geven boven 1920x1200 ofzo. Prijsverschil zal niet heel groot zijn, dus daarom gewoon de Dual Link.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:31:
Dual Link. Single Link (bestaat dat nog?) maakt maar gebruik van de helft van de pennen, en kan problemen geven boven 1920x1200 ofzo. Prijsverschil zal niet heel groot zijn, dus daarom gewoon de Dual Link.
Klasse ;)
Pagina: 1