Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rather21
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 19:36
Ik heb een nieuwe 2.5" HD van WD gekocht van 250gb voor in mn PS3, geen probleem, werkt prima. Maar als
ik de oude HD in m'n computer (winXP 32-bit) doe dan herkent hij hem niet en zegt hij dat ik hem moet formatteren als ik hem wil gebruiken (openen/verkennen). Ik weet dat een PS3 de harde schijf in FAT32 formatteert, maar dan zou windowsXP hem toch moeten kunnen lezen. En zo gauw ik de HD nu weer in m'n PS3 doe zegt deze ook al dat ik de HD moet formatteren, oftewel, alles zegt dat ik hem moet formatteren terwijl er nog gewoon bestanden op staan. Ik heb de schijf alleen eruit gehaald, aan de pc gehangen via SATA, toen weer in de PS3 gedaan en nu doet ie het niet meer... nouja, ze herkennen hem wel en hij draait ook maar op een of andere manier kunnen ze hem niet openen, maar waarschijnlijk wel formatteren.
Formatteren is geen optie aangezien er data op staat die redelijk belangrijk is (game saves :P).

Ik hoop dat iemand het antwoord weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er zit encryptie op je PS3 HD... een harde schijf moet (na een gewone format) opgemaakt worden door de PS3, zodat hij er demo`s en filmpjes op kan zetten (ivm piracy bescherming).

Wil je de schijf gewoon gebruiken, zul je `m eerst volledig moeten formatteren... maar het blijft het een of het ander (dus óf gebruiken op pc systeem, of PS3).

De PS3 heeft een recoveryfunctie als ik mij niet vergis en er staan tools op internet, waarmee je savegames kunt extracten van je PS3.

Hopelijk kun je hier iets mee :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
Rather21 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:56:Ik weet dat een PS3 de harde schijf in FAT32 formatteert, maar dan zou windowsXP hem toch moeten kunnen lezen.
Als het filesystem van de PS3 FAT32 zou zijn hoe kan het dan dat je er bestanden groter dan 4GB op kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Bestanden groter dan 4GB? Kun jij mij hier dan een specifiek voorbeeld over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
alex3305 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:58:
Bestanden groter dan 4GB? Kun jij mij hier dan een specifiek voorbeeld over geven?
Wat bedoel je met een specifiek voorbeeld, een screenshot van een bestand dat ik naar mijn PS3 heb gekopieerd?

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/14nzpxj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Als het alleen om Save-games gaat dan kun je die toch back-uppen met en usb stick en later weer importeren. Er zit zover ik weet gewoon een functie in de PS3 voor dit soort gevallen.

edit: ff gekeken onder het menu Game ff pijltje omhoog en je kunt je gamedata beheren ;)

[ Voor 20% gewijzigd door The-Source op 16-08-2009 14:22 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
Op wat van formatering de interne hdd van de PS3 draait weet ik niet, weet wel dat hij extern alleen FAT32 wil vreten. Intern kan best NTFS zijn ofzo, wat files van meer GB's als 4 verklaard. Die heb ik zelf ook. Dat de pc deze schijf niet wil openen kan met enqryptie te maken hebben (gedownloade spellen zouden anders wel makkelijk te kopieren zijn..)

Als je nieuwe schijf wilt installeren, kun je het best je schijf backupen. En zorg dat je een firmware update op een usb stick ofzo heb staan. Dan de nieuwe er in, laten formateren, en firmware installeren ;)

Ik kwam tijdje geleden daar een instal guide voor tegen, zal eens kijken of ik die nog kan vinden voor je
klaasbram schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:16:
Als het alleen om Save-games gaat dan kun je die toch back-uppen met en usb stick en later weer importeren. Er zit zover ik weet gewoon een functie in de PS3 voor dit soort gevallen.

edit: ff gekeken onder het menu Game ff pijltje omhoog en je kunt je gamedata beheren ;)
Klopt, en meeste save games kun je gewoon naar usb stick of andere account kopieren (dat laatste heb je niks aan als je anders schijf er in doet :P), echter sommige weigeren omdat ze schijnbaar beveiligt zijn... Backup progje van PS3 is dan eenigste goede manier om ze te backupen :)

[ Voor 33% gewijzigd door GoldenBatt op 16-08-2009 14:25 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

GoldenBatt schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:24:
Intern kan best NTFS zijn ofzo, wat files van meer GB's als 4 verklaard.
Ja, een Microsoft propietary file system op een Sony Playstation console ;) Nee, de PS3 heeft een eigen filesystem. Hier en daar lees je FAT32, ergens anders weer dat het een eigen FS is. Dat lijkt mij ook het meest waarschijnlijk.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
GoldenBatt schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:24:
Als je nieuwe schijf wilt installeren, kun je het best je schijf backupen. En zorg dat je een firmware update op een usb stick ofzo heb staan. Dan de nieuwe er in, laten formateren, en firmware installeren ;)
Wat heeft het installeren van een firmware update te maken met het installeren van een nieuwe schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

kwiebus schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:28:
[...]

Wat heeft het installeren van een firmware update te maken met het installeren van een nieuwe schijf?
Een stuk van de firmware gaat via de harde schijf.. :)

Heb in het verleden wel eens verhalen gelezen over het opnieuw installeren van een PS3 icm opnieuw moeten updaten van firmware.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Michael Knight schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:03:
[...]

Een stuk van de firmware gaat via de harde schijf.. :)

Heb in het verleden wel eens verhalen gelezen over het opnieuw installeren van een PS3 icm opnieuw moeten updaten van firmware.
Ik heb gisteren nog de harde schijf opnieuw gepartitioneerd en geformateerd maar geen firmware update hoeven te installeren, de laaste system software zit er nog altijd in.

Bovendien als een stuk van de firmware via de harde schijf gaat hoe kan je dan de PS3 überhaupt opstarten als je er een lege harde schijf in plaatst?
Pagina: 1