VMware netwerk doorlinken

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:29
Hoi,

Ik heb op mijn PC een virtuele server draaien met VMware workstation. Ik heb de internetverbinding momenteel gedeeld via Vmnet01. Ik heb op mijn router de poorten van de pc opengezet en ik kan ook via een andere pc verbinding krijgen met mijn pc. Echter als ik naar het ip adress van de virtuele server ga dan kom ik in mijn pc terecht. Is er een manier om de virtuele server als het ware voorang te geven op de gewone pc dus dat als ik naar mijn ip adress ga dat ik dan op de virtuele server terechtkom ipv op mijn gewone pc?

alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik je een Bridged configuratie of een NAT? Je kan die VMnet01 namelijk van functie wijzigen, dus de naam zegt niet zoveel in dit geval

Bridged geeft de guest gewoon z'n eigen IP wat je kan doorsturen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou gewoon bridged gebruiken inderdaad. Dan krijgt je guest gewoon een eigen ip van de router waarop je hem dan kan bereiken (er van uitgaande dat de router DHCP draait).

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:29
Bedankt voor de reacties, het werkt! Ik had eerder ook al een bridged connectie gepakt maar als je voor deze kiest staat deze standaart op de optie "replicate physical connection state" dus ook het ip adress. Ik heb deze nu uitgevinkt en de virtuele server heeft idd een eigen ip gekregen. Dit heb ik toegevoegd in de router en nu werkt het prima.