Hallo,
Ik heb een probleem met mijn thuis netwerk.
Ik heb een internet verbinding van Ziggo m.b.v. een motorola Surfboard. Aan het modem heb ik een D-Link DSS-16+ (16 poorts) ethernet Switch gekoppeld. Aan de switch heb ik vervolgens 3 laptops aangesloten en een Lynksys WRT45G wireless router/ switch.
Internet
|
|
Motorola Surfboard cable modem (Ziggo)
|
|
D-Link DSS-16+ unmanaged switch
/ ....... | ......... |....... \
PC01 - PC02 - PC03 - Linksys WRT45G
Nu is mijn probleem als volgt:
1 van de laptops kan wel verbinding maken met het internet.
Alle netwerkkaarten van de laptops staan allemaal op Auto DHCP. De twee laptops die geen verbinding kunnen maken met het internet hebben een beperkte netwerk connectie. Wel kan ik op de andere PC's komen via "my network places".
Wie o wie kan mij raad geven?? Het maakt niet uit op welk punt ik de laptops insteek ik heb op alle poorten een connectie probleem.
Bij voorbaat dank,
Christophe
Ik heb een probleem met mijn thuis netwerk.
Ik heb een internet verbinding van Ziggo m.b.v. een motorola Surfboard. Aan het modem heb ik een D-Link DSS-16+ (16 poorts) ethernet Switch gekoppeld. Aan de switch heb ik vervolgens 3 laptops aangesloten en een Lynksys WRT45G wireless router/ switch.
Internet
|
|
Motorola Surfboard cable modem (Ziggo)
|
|
D-Link DSS-16+ unmanaged switch
PC01 - PC02 - PC03 - Linksys WRT45G
Nu is mijn probleem als volgt:
1 van de laptops kan wel verbinding maken met het internet.
Alle netwerkkaarten van de laptops staan allemaal op Auto DHCP. De twee laptops die geen verbinding kunnen maken met het internet hebben een beperkte netwerk connectie. Wel kan ik op de andere PC's komen via "my network places".
Wie o wie kan mij raad geven?? Het maakt niet uit op welk punt ik de laptops insteek ik heb op alle poorten een connectie probleem.
Bij voorbaat dank,
Christophe
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 17:55 ]