• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 18:29
Hallo Tweakers,

Excuses als het topic verkeerd staat, maar ik weet niet waar ik het anders neer zou moeten zetten.
Het probleem is dat mijn LCD gewoon veel te fel is. Ik had het eerst gewoon goed, dan was ik een nachtje ergens slapen en toen ik thuis kwam waren alle instellingen verandert. En ik krijg het gewoon niet meer goed.

Dus ik vroeg me af, is er een programma die automatisch alle instellingen goed zet?

Met vriendelijke groeten,
Remy.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 16:05

krvabo

MATERIALISE!

Als je hem te fel vind dan zet je de brightness toch gewoon lager?
Die van mij staat ook op 0, en is nog te fel eigenlijk.

Dit moet je overigens instellen via het OSD op de monitor zelf.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Remy669
Maar dan staat hij, zoals je zegt, hier nog te fel...

Verwijderd

In dat geval zou je via de instellingen van je videokaart alle kleuren donkerder moeten maken. Lukt meestal wel met gamma-aanpassing.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Ik heb ook het idee dat je tv nog in shop mode staat, aangezien je zegt dat je m goed had staan en later was die toch weer te fel.

Samsung lcd's hebben een shop mode, waarbij de beeldinstellingen niet worden onthouden en de tv na een tijdje weer terugspringen naar de verschrikkelijke Dynamische stand.
In die stand moet die dus nooit staan.

Wat voor tv heb je eigenlijk en welke beeldinstelllingen heb je staan (helderheid, contrast, dynamisch/normaal/film, backlight)

Heb je het bij alle bronnen of alleen als je naar je pc kijkt of je xbox etc?

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 17-08-2009 00:18 ]

• Remy669
Ik heb het over een LCD monitor :)

Oh, en bij een forum waar ik regelmatig op zit hoort een balk donker grijs te zijn, en die is hier heel licht blauw. Dus volgens mij is er iets flink mis :/

[ Voor 70% gewijzigd door Remy669 op 18-08-2009 14:07 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Is het bij het kijken naar je pc of ook bijvoorbeeld met een xbox of een ander apparaat?

Hoe staan de beeldinstellingen van de monitor en die van je videokaart? Met welke soort kabel heb je het aangesloten?
Pagina: 1