• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik las op de FP dat er een 785G chipset uit is, deze leek mij perfect voor mijn te bouwen HTPC+NAS. Enkel hebben alle borden die te koop zijn een SB710. Deze heeft geen RAID5, dat is wel een domper voor mij.

Op het nieuwsbericht (nieuws: AMD geeft 780G-chipset upgrade naar 785G) staat enkel wel:
Moederborden met de chipset kunnen met zowel ddr2- als ddr3-geheugen overweg en kunnen in combinatie met een AM3-processorvoet onderdak bieden aan Athlon II- en Phenom II-processors. In combinatie met een SB710- of SB750-southbridge ondersteunen 785G-moederborden twaalf usb-poorten, zes sata-poorten, een pata-kanaal en hd-audio. De SB710 en de SB750 ondersteunen beide de raidlevels 0, 1 en 10; de SB750 kan ook nog raid 5 aan.
Nu heb ik eens op de site van AMD zitten kijken maar ook daar vermelden ze enkel een SB710 chipset. Na een hoop google en gedoe kwam ik allerlei tegenstrijdige berichten tegen. Zoals bv op de website van foxconn, daar stond een mobo met een SB710 waarbij stond dat hij wel raid5 aankon. Ik gemaild, kreeg snel een nette email terug waar in stond dat het toch niet kon.

Ik vind ik hier en daar reviews van moederborden waarvan wordt gezegd dat ze de SB750 hebben, maar dit zijn blijkbaar testemodellen daar geen enkel productiemoederbord het wel heeft.

Heeft iemand een idee of er nog een 785G mobo uitkomt met een SB750? En anders hoeveel een goedkoop raid 5 kaartje aan stroom verbruikt?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

misschien even een mailtje naar AMD sturen, zij weten het het beste. het is hun product.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 17:59 ]