Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[KPN] Lag CSS bij internetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gek probleem. Thuis hebben wij 3 computers met adsl van kpn aangesloten op een speedtouch router. Dit internet hebben we al een aantal jaar en nooit problemen gehad.

Maar sindskort is er een probleem aan komen waaien. Ik en mijn broertje spelen CSS. Altijd als een van ons aan het CSSen is en de ander aan het internetten krijgt degene altijd een lagstoot in CSS wanneer de ander wisselt van internet pagina. Dan freezed het spel zeg maar even voor een tel.

Iemand dit ook gehad of die de oplossing weet? Ik heb gezocht maar ik kan niets vinden. :(

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:33:
Hallo,

Gek probleem. Thuis hebben wij 3 computers met adsl van kpn aangesloten op een speedtouch router. Dit internet hebben we al een aantal jaar en nooit problemen gehad.

Maar sindskort is er een probleem aan komen waaien. Ik en mijn broertje spelen CSS. Altijd als een van ons aan het CSSen is en de ander aan het internetten krijgt degene altijd een lagstoot in CSS wanneer de ander wisselt van internet pagina. Dan freezed het spel zeg maar even voor een tel.

Iemand dit ook gehad of die de oplossing weet? Ik heb gezocht maar ik kan niets vinden. :(
Bandbreedte wordt dus weggetrokken bij vernieuwen pagina. Wat voor internetverbinding is het?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.adslwinkel.nl/...tion=Compare&groupid=1813 Ik denk dat het deze is maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zal even inloggen op router en kijken wat download/upload is.

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

512 / 3424

Dit is wat ik vond.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 16:40 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Heb je het probleem met zowel internet explorer als firefox?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:39:
Heb je het probleem met zowel internet explorer als firefox?
Ikzelf gebruik google chrome, en mijn broertje firefox. Dus ik denk dat daar het probleem niet ligt.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Da's best gek aangezien het 'freezen' in CSS (Counter-Strike: Source) inhoud dat de verbinding totaal weg is.
Je kan verwachten dat je ping wat gaat oplopen maar dit zou niet moeten kunnen; ik gok dan ook dat de speedtouch aan vervanging toe is. Zou hierover eens contact opnemen met je provider.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit hadden wij vroeger ook met ISDN.. maar met een 3mbit down verbinding moet dit geen punt zijn.. je ping zal hooguit omhoog schieten.

Je kunt eventueel een router kopen die aan traffic shaping doet, of de mogelijkheid heeft om je broertje een max speed te geven. Zodoende kan hij nooit de hele verbinding gebruiken.

Kijk is naar een WRTGL van linksys, deze kun je voorzien van tomato firmware en hiermee kun je je broertje keihard "cappen" op een max speed.

Apparaat is vast wel op marktplaats of bij vraag en aanbod te krijgen voor + - 30 euro.

[ Voor 68% gewijzigd door Workaholic op 14-08-2009 16:45 ]

Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
L4m0r schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:41:
Da's best gek aangezien het 'freezen' in CSS (Counter-Strike: Source) inhoud dat de verbinding totaal weg is.
Je kan verwachten dat je ping wat gaat oplopen maar dit zou niet moeten kunnen; ik gok dan ook dat de speedtouch aan vervanging toe is. Zou hierover eens contact opnemen met je provider.
Downloadsnelheid en ping in CSS totaal geen problemen mee.

En ik zal het freezen even verduidelijken. Het beeld freezed dus even en voor de kenners; rechts in je scherm komt er weer even te staan welke wapens je bij je draag. Je ziet dus je knife, secundairy en primairy weapon in het geel staan zeg maar.

Bedankt voor de suggestie Workahlic, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. We hebben echt langer dan 2 jaar zonder problemen met elkaar kunnen gamen. Nooit lag of wat dan ook gehad. Nu samen CSSen geeft ook geen problemen, enkel wanneer 1tje gaat browsen op internet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 16:47 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:44:
[...]

Downloadsnelheid en ping in CSS totaal geen problemen mee.

En ik zal het freezen even verduidelijken. Het beeld freezed dus even en voor de kenners; rechts in je scherm komt er weer even te staan welke wapens je bij je draag. Je ziet dus je knife, secundairy en primairy weapon in het geel staan zeg maar.
Dat begreep ik, maar dat zou niet moeten kunnen door invloed van een 2e pc in het netwerk. Ik gok dat dit _of_ een probleem is op je pc zelf (wat wel onzettend toevallig is) _of_ een probleem met je router.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben het met de andere posters eens dat dit vreemd is. Het wijst er op dat je verbinding totaal dicht wordt getrokken.
Wat vragen.

Speelt dit op allebei de computers. Uit je verhaal maak ik op dat jullie twee computers hebben.
Gamen jullie op allebei de computers, of heb je een game pc en een internet pc?
Als jullie op allebei de computers gamen, hebben ze dan ook allebei dit probleem?

Weet je zeker dat het bij iedere internet pagina is?
Bij een site als youtube kan ik me er wel wat bij voorstellen. Counter-Strike is nog geschreven met telefoonmodems in het achterhoofd, en kan met heel weinig bandbreedte toe.

Heb je gecontroleerd of er niet een ander programma (bv bittorrent) open staat?
Dan zou surfen net die druppel kunnen zijn waardoor je over de grens gaat.

Een goede manier om dit te testen is om de niet-CS computer op te starten vanaf CD. Download Ubuntu, Knoppix of een andere Linux live cd, en start daar je computer mee op. Dan gaat de een surfen met die computer, en de ander gamen op de andere. Als het probleem dan nog steeds optreedt weet je zeker dat het geen software probleem is (op die computer). Als het probleem weg is dan is er blijkbaar software matig iets mis.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:58:
Ik ben het met de andere posters eens dat dit vreemd is. Het wijst er op dat je verbinding totaal dicht wordt getrokken.
Wat vragen.

Speelt dit op allebei de computers. Uit je verhaal maak ik op dat jullie twee computers hebben.
Gamen jullie op allebei de computers, of heb je een game pc en een internet pc?
Als jullie op allebei de computers gamen, hebben ze dan ook allebei dit probleem?

Weet je zeker dat het bij iedere internet pagina is?
Bij een site als youtube kan ik me er wel wat bij voorstellen. Counter-Strike is nog geschreven met telefoonmodems in het achterhoofd, en kan met heel weinig bandbreedte toe.

Heb je gecontroleerd of er niet een ander programma (bv bittorrent) open staat?
Dan zou surfen net die druppel kunnen zijn waardoor je over de grens gaat.

Een goede manier om dit te testen is om de niet-CS computer op te starten vanaf CD. Download Ubuntu, Knoppix of een andere Linux live cd, en start daar je computer mee op. Dan gaat de een surfen met die computer, en de ander gamen op de andere. Als het probleem dan nog steeds optreedt weet je zeker dat het geen software probleem is (op die computer). Als het probleem weg is dan is er blijkbaar software matig iets mis.
Op beiden pc's word gegamed en geinternet. De ene pc is gewoon van mij en de ander van hem.

Ja het is bij elke pagina, maar ik heb het idee dat het alleen gebeurt wanneer je naar een totaal nieuwe pagina gaat en niet een subpagina. Dus bijv van vi.nl naar tweakers.net - dan is er lag. Maar als je van tweakers.net naar tweakerspricewatch gaat dat er dan niets aan de hand is.

Ik gebruik alleen utorrent om te downloaden, en die heb ik echt niet altijd aan. ;)
Pagina: 1