[Macbook Pro] Scherm zit losser

Pagina: 1
Acties:

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo Tweakers,

Ik vraag me eigen af of dit klopt..

Al sinds ik mijn macbook pro heb merk ik dat mijn scherm veel losser zit dan mijn 13" macbook (ook aluminium) als ik eventjes opsta met mijn macbook en het scherm is open, dan valt hij dicht.
Bij mijn 13" macbook kun je slingeren wat je wilt, het scherm blijft net zo zitten als die zat. Bij mijn macbook pro kan ik met een papiertje tegen de achterkant mijn scherm al dicht drukken.

Klopt het dat hierin een verschil zit?
Wat ik ook merk dat als ik het scherm dicht doe, dat je zo'n 'knak knak' hoort, gewoon zacht hoor je dat.

Hij is paar maandjes oud, als jullie denken dat ik hier laten problemen mee krijg, ga ik even naar de macstore en vragen of ze het 'vaster' kunnen draaien. Ben ook benieuwd wat dat 'knak' geluidje is als ik mijn scherm dicht doe.

Nog even wat toegevoegde informatie:
Als ik op het zwarte gedeelte drukt van mijn beeldscherm.. (dat plastic gedeelte waarmee het scherm vast zit met aluminium gedeelte, dan hoor je dat zelfde geknak.

Heb het over deze macbook pro:
Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/2091586/640/2091586.jpg

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Remko.me op 14-08-2009 15:48 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Chrones schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:46:
Als ik op het zwarte gedeelte drukt van mijn beeldscherm.. (dat plastic gedeelte waarmee het scherm vast zit met aluminium gedeelte, dan hoor je dat zelfde geknak.
Dat heb ik ook.. soms ook wanneer ik mn scherm open/dicht klap.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
dat eht zo makelijk dichtvalt klopt volgens mij niet, ik heb al een iet slsoser scherm odmat de vorige serie moeilijkheden konv ertonen met het dichtblijven in de tas door een te stroeve schanier. maar dan nog meot je echt een beetje force geven wil je ;m dicht doen

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
dat knakje heb ik ook als ik op het zwarte gedeelte druk.

Moet zelf wel kracht zetten om het scherm dicht te krijgen.
Zelfs als ik er een muis opzet gaat hij nog niet dicht.

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
heb je dat ook als je het op je gewone macbook drukt

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me niet dat je na een paar maanden al zo'n gebrek mag verwachten.
Heb zelf geen Mac, maar mijn common sense verteld me dat je zoiets niet hoeft te verwachten.
Teruggaan naar de winkel waar je je Mac aangeschaft hebt en garantie claimen.

• Remko.me
bobsqaud schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:35:
dat knakje heb ik ook als ik op het zwarte gedeelte druk.

Moet zelf wel kracht zetten om het scherm dicht te krijgen.
Zelfs als ik er een muis opzet gaat hij nog niet dicht.
als ik mijn mightymouse wireless erop zet dan zakt hij wel langzaam in..
kaasplank1 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:39:
heb je dat ook als je het op je gewone macbook drukt
nee daar juist niet, gevoel dat hoe groter scherm je hebt, hoe meer zoiets voor komt..
GJtje schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:50:
Lijkt me niet dat je na een paar maanden al zo'n gebrek mag verwachten.
Heb zelf geen Mac, maar mijn common sense verteld me dat je zoiets niet hoeft te verwachten.
Teruggaan naar de winkel waar je je Mac aangeschaft hebt en garantie claimen.
ik ga denk ik morgen terug langs, want het is ergens wel vrij irritant dat hij zo naar beneden zakt als je even opstaat ofzo..

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Mijn MBP 13.3" is zo stroef dat ik af en toe de MacBook moet tegenhouden dat ie niet wegschuift bij dichtklappen dus lijkt me niet helemaal jofel bij de jouwe...

• Remko.me
Ik ben vandaag naar de Macstore geweest en probleem voorgelegd.

De macbooks getest die in de winkel stonden en inderdaad de schermen van de 15 inch zitten losser dan de 13-inch schermen. Dit heeft ook de verkoper geconstateerd.

Hij zegt dat als het verholpen moet worden, ze de body los moeten halen om het vaster te draaien, dit kan wel maar schijnt erg veel werk te zijn. Hij heeft wel gekeken naar dat knak knak geluid, en ook dit was te constateren bij de versies die als demo in de winkel stonden. Waarschijnlijk iets waar ik me te druk om maakte.

Wel hebben ze andere schroeven die te benaderen waren via de achterzijde (via simpele klep losmaken aan de achterkant) het scherm schanier iets vaster gedraaid waardoor hij nu niet meer dichtvalt. Hij zit nu nog vrij los, maar nu is het acceptable.
Mocht ik er meer last van krijgen, dan kon ik terug komen. Voor nu ben ik blij met deze oplossing. Gezien het feit dat de demo macbooks in de winkel het scherm van de 15-inch en 17-inch ook zo los had zitten (nu met dat die iets vaster zit) komt overeen met die van mij.

Nu niet irritant dat hij zo snel dicht valt.. wel dat hij snel beweegt als je opstaat, maar dat vind ik niet het grootste probleem.

Toch vraag ik me af waarom die 13-inch macbook zo stroef gaat, terwijl 15-inch en 17-inch 'losser' zitten. Misschien een bewuste keuze van apple, anders een andere reden. Who knows :P :+

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik heb sinds een paar dagen een 17" en als ik tiep dan schudt het scherm zelfs een beetje. Valt me erg tegen en ik ga proberen om 'm in te ruilen voor een mac pro. Eens zien of dat lukt bij A Mac in Utrecht.

Het scherm beweegt niet erg veel wanneer ik tik, maar ik vind het toch wel erg matig voor een product van 2300 euro...

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Devvert schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:42:
Ik heb sinds een paar dagen een 17" en als ik tiep dan schudt het scherm zelfs een beetje. Valt me erg tegen en ik ga proberen om 'm in te ruilen voor een mac pro. Eens zien of dat lukt bij A Mac in Utrecht.

Het scherm beweegt niet erg veel wanneer ik tik, maar ik vind het toch wel erg matig voor een product van 2300 euro...
heb je recht op binnen 9 of 14 dagen na aankoop.

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik dacht dat die 7 of 8 dagen alleen gelden voor aankopen via Internet. Bovendien zijn middenstanders natuurlijk niet echt geinteresseerd in klanten die hun gekochte waar wilen omruilen.
Pagina: 1