• OtherSloth
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb dus woensdag een eReader besteld uit amerika.
Via deze site.

Alles goed, kijk ik vanochtend, staat er dat het aan het wachten is op vrijgave.
Is dat normaal?
Zonee, wat gebeurt er dan nu?

En dus toen ik net keek, stond er voor de 2de keer vertrekscan uit amerika.

oftewel, ik snap er helemaal niks meervan =S

Zou iemand mij het misschien even kunnen uitleggen?

Hier is een plaatje van hoe het er nu uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/noam1k.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Grz Merijn

p.s. Het gaat om dit ding

EDIT:
Ik lees zojuist dit , dus is dat pakketgegevens verwerkt worden alleen de papieren, en werd de reader pas om 9:01 echt verzonden? =S

[ Voor 15% gewijzigd door OtherSloth op 14-08-2009 15:57 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Zelf vind ik de Nederlandse UPS site soms nogal wat verwarring opleveren. Probeer ook eens met je Track & Trace code te kijken op de Engelstalige (US) site.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb bij UPS in Best gewerkt, daar werd ieder pakketje een keer langs een scanner gehaald over een lopende band. Dat zie je dus als xxxx-scan op de T&T voorbij komen. Ik neem aan dat ze dat dus gedaan hebben toen het pakje door UPS opgehaald werd bij de shop (herkomst). Bij vertrek uit busje, bij vertrek uit distributiecentrum. Ergens aangekomen op het vliegveld. Geëxporteerd. Door douane ontvangen, daar wacht het op vrijgave.

Alleen de vertrekscans vanuit Philadelphia van 14-8 9.01 en 8.40 kan ik niet rijmen met de route. Zou inderdaad kunnen dat ze de papierwinkel eerst verstuurd hebben, maar meestal gaat dat tegelijkertijd weg en gaan de papieren niet per post/scanner, maar via internet.

[ Voor 13% gewijzigd door Megaflix op 14-08-2009 21:14 ]

• OtherSloth
okay.. maar is het dus nu in nl?
en moet ik nu nog invoerrechten betalen?
't was omgerekend ~180 euro zonder verzendkosten (~220 euro met)

[ Voor 15% gewijzigd door OtherSloth op 14-08-2009 21:23 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
UPS is redelijk strikt wat betreft douane, dus je zult waarschijnlijk gewoon 19% BTW, invoerrechten (zoek tarief op douane.nl, je zit boven de 122 euro en moet het dus betalen) en inklaringskosten (10-20e gok ik) moeten betalen.

• OtherSloth
lekker is dat =S

al die invoerrechten en belastingen zijn gemaakt dat je 't in nl koopt, maar 't is niet eens in nl te koop..

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ach, ik zit te wachten op een pakket dat op 11 juni is verstuurd vanuit de VS, netjes op 16 juni in Apeldoorn lag.... en sindsdien elke werkdag:

"ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE / AFLEVERING GEWIJZIGD.

De lijst is inmiddels kennelijk te lang om door de trace te laten zien (langer dan A4), want deze begint nu op 18 juni. Omdat ik wist dat het soms 4 weken door douane wordt vastgehouden (zakelijke goederen), heb ik pas vorige maand erover gebeld.. en ik zou binnen 24 uur worden terug gebeld. Inmiddels paar belletjes verder en nog geen 1 keer terug gebeld worden helaas, staat er sinds vandaag e i n d e l i j k eens iets anders, geregistreerd bij in en uitklaring. Kortom er is iets gebeurd. Verder ben ik heel tevreden over UPS en ik krijg altijd binnen no-time iemand aan de lijn die ook daadwerkelijk duidelijke info geeft, maar hier was kennelijk toch iets niet goed gegaan.

Ik heb ook al heel wat rare dingen in de trace gezien, het lijkt soms alsof je pakket weer terug vliegt naar afzender en weer over komt, maar dat lijkt me erg sterk. Dus neem niet teveel serieus wat er staat en wacht gewoon de 5 dagen af, dat is mijn advies :)

pepernooot

• OtherSloth
Maar hoe werken de invoerrechten dan?
Krijg je dan een brief? Of krijg je eerst je pakket?

Maar in ieder geval is mij al een hoop duidelijk geworden ;)

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Betalen aan de chauffeur en je kan niet pinnen, dus zorg dat je contant bij de hand hebt :) Als bedrijf kan het ook op factuur, mits je een klantnummer hebt.

BTW + invoerrechten en wellicht nog administratiekosten oid a 8 euro. Voor het bedrag kun je vanaf maandag wellicht al bellen, dan weet je binnen 3 minuten hoeveel je aan de chauffeur moet betalen.

pepernooot

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

tehKitten schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:31:
Maar hoe werken de invoerrechten dan?
Krijg je dan een brief? Of krijg je eerst je pakket?
Zoek dat even op zou ik zeggen.. Hier of op Google.. Hier zijn er namelijk al 33.000 topics over ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
http://www.kvk.nl/belasti...invoerrechten/default.asp
http://www.kvk.nl/interna...rechten/Invoerrechten.asp

Google, eerste hit.

Je betaalt ze aan de chauffeur die het pakje komt afleveren. Niet betalen = geen pakje.

[ Voor 18% gewijzigd door Megaflix op 14-08-2009 23:08 ]

Pagina: 1