Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Net zat ik het nieuws te lezen en toen kwam ik dit nieuwsbericht tegen:
http://www.nu.nl/economie...e-wordt-fors-duurder.html

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat andere mensen hier van vinden.
De vergrijzing en de Mexicaanse griep worden als hoofdredenen gegeven, een stijging door de vergrijzing kan ik mij iets bij voorstellen maar de Mexicaanse griep?
Van wat ik heb begrepen is de Mexicaanse griep bijna hetzelfde als een normale seizoen griep en is het voor gezonde mensen niet levensbedreigend.

Maar ook door een persoonlijke ervaring krijg ik een heel vervelend gevoel bij dit nieuwsbericht.
Mijn vriendin is namelijk een tijdje geleden haar voortanden kwijt geraakt door een ongeluk (helaas konden we niemand aansprakelijk stellen).
Ze heeft altijd netjes aan basisverzekering + aanvullende tandarts verzekering gehad omdat ze vroeger lang met beugels rond heeft gelopen en zuinig met haar gebit is geweest.
Haar verzekering vindt voortanden niet een noodzakelijk iets en wilt daarom geen implantaten verzekeren die ongeveer 6000,- in totaal zouden gaan kosten.
Mijn vriendin heeft dat geld gewoon niet en probeert al een tijdje een baan te vinden zodat ze ervoor kan sparen maar omdat ze opgeleid is voor een representatieve functie word ze dus nergens aangenomen omdat ze zonder voortanden niet meer representatief genoeg is.
Als ik dan lees dat de verzekering ook nog eens fors duurder worden geeft me dat wel een boos en wanhopig gevoel. :'(

Wat vinden jullie ervan, is deze forse prijs verhoging rechtvaardig of niet?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier loopt al een heel groot topic over: 'Verdubbeling zorgkosten dreigt'

Virussen? Scan ze hier!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Er stond ook al een topic over in NSTM: 'Verdubbeling zorgkosten dreigt' :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat wist ik niet, maar zo te zien heb ik ook geen toegang tot dat forum.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat betreft je vriendin, was er wel nog een stuk tand overgebleven?

Zelf goeie 10 jaar geleden grotendeels mij voortand kwijtgeraakt (mm of 3 'buiten' het tandvlees), maar met genoeg vul en breekwerk (laagje voor laagje opbouwen) heb ik nu toch een 'volwaardige' voortand. Ik zit precies in de periode dat kronen uit het basispakket verdwenen, dus zou ik ook niets vergoed krijgen. Maar gelukkig heeft de tandarts goeie job gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2009 14:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:29
Tuurlijk niet. Ik ben bang dat het fors de verkeerde kant op gaat met de zorgverzekeringen... Voor de basisverzekering kun je niet geweigerd worden, maar daar ben je nergens meer voor verzekerd. (najah, tenzij je levensgevaarlijk gewond bent dan ;) ) Een aanvullende verzekering moet je afsluiten als je gezond bent, want zodra je het gevoel hebt van 'goh, volgens mij word m'n gebit toch wat slechter' of 'ai, ik krijg last van m'n rug.. misschien toch een naar een fysiotherapeut' ben je al te laat en kan je de boel zelf gaan dokken. "een brandend huis kan niet verzekerd worden" zegt men dan.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De specifieke casus van je vriendin lijkt me vrij interessant voor een discussie hier. De algemene discussie hoort echter in 'Verdubbeling zorgkosten dreigt'.

Voorlopig houd ik het topic dus nog even open met een titelchange: 'Zorgpremie wordt fors duurder' -> 'Hoge verzekeringspremies maar geen dekking zorgkosten'

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 14-08-2009 16:14 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12

alienfruit

the alien you never expected

Een hele tijd geleden heb ik wel eens gelezen dat veel Nederlanders en Duitsers naar Polen (ofzo) gingen om daar implementaten te laten zetten. Omdat het daar een stuk goedkoper was en qua kwaliteit vergelijkbaar was. Misschien een tip?
Pagina: 1