Toon posts:

2 pair versus 4 pair (Tele2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de monteur pas vandaag langs zou komen en het laminaat er alvast in moest heb ik ter voorbereiding twee kabels onder het laminaat gelegd. Eentje van de meterkast naar de woonkamer en eentje van de meterkast naar de slaapkamer. De TV's aansluiten (de decoders dan) zou dus een fluitje van een cent moeten worden en alles netjes weggewerkt.
Nou bleek de kabel bij installatie niet te werken. De kabel van de monteur werkte wel. Vervelend, want die loopt dus dwars door de gang en de woonkamer heen.

Ik zal het volledige gebeuren wat op de kabel staat hier maar even neerzetten:
Kabel van mij: ROHS 4P 24AWG 7/0.20 UTP Patch cord CAT 5E
Kabel van Tele2: UTP CAT 5E 2-pair AWG26CCA

Nou ben ik niet echt een techneut, maar ik heb het idee dat het komt doordat mijn kabel 4pair is en de Tele2 kabel 2pair. Mijn vraag is, hoe kan ik dit het beste oplossen? Zijn er koppelstukjes te koop die het signaal via de goede draadjes laten lopen? Of moet ik de stekkertjes eraf knippen en er opnieuw in de goede volgorde opzetten? (liever niet, is zo'n gedoe :{.)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Er van uitgaande dat je niet simpelweg een kapotte kabel hebt (kabelbreuk):
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:31:
Of moet ik de stekkertjes eraf knippen en er opnieuw in de goede volgorde opzetten? (liever niet, is zo'n gedoe :{.)
Yep, dat wordt 'm.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:32:
Er van uitgaande dat je niet simpelweg een kapotte kabel hebt (kabelbreuk):

[...]

Yep, dat wordt 'm.
Bah, moet ik weer zo'n tang gaan regelen en prutsen met die draadjes. Nou ja, altijd nog beter dan het hele laminaat openbreken.

Dank voor je snelle antwoord in ieder geval!

Verwijderd

Je kan ook een "einddoos" nemen (opbouw of inbouw). Daarin komt de kabel, met een LS tang is dat binnen 30 seconden gepiept. In de einddoos komt dan een kleine kabel (zeg 1 a 2 meter) kant en klaar naar de PC.