Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Route advies nodig: Gouda naar Giethoorn

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Dit weekend ga ik naar Giethoorn voor het lokale blues festival. Nu zit ik alleen met de keuze welke route ik zal nemen. Tot aan Utrecht is er weinig spannends aan, gewoon de A12 afrijden, maar vanaf Utrecht heb ik de keuze:
  1. De A28 richting Amersfoord en Zwolle, dan een stukje A32 en provinciale weg
  2. De A27 richting Hilversum en dan de A6 en een lang stuk provinciale weg door de Noord-Oost polder
Qua afstand en tijd maakt het helemaal niks uit. Optie 1 is iets om (167 km), maar theorie iets sneller (1 uur 48 minuten volgens Google), optie 2 is iets korter (163 km), maar duurt theoretisch iets langer (1 uur 52 minuten). De verschillen zijn zo minimaal dat dit eigenlijk de keuze niet zal beïnvloeden.
Blijft natuurlijk de vraag, in hoeverre kloppen deze theoretische rittijden? Google is traditioneel wat voorzichting met inschatten (als het vrij rustig is, zal ik tussen de 15 en 30 minuten sneller zijn).

Maar nu komt het punt, ik ken deze beide routes eigenlijk niet. Ik weet wel dat beide traditionele knelpunten hebben (route 1 bij Amersfoord/Hoevelaken en bij mooi weer bij Harderwijk, route 2 bij Hilversum en idem bij mooi weer Lelystad, ivm Biddinghuizen/Six Flags). De momenten dat ik er "normaal" rij is altijd op een moment dat het relatief rustig is ('s avonds na de spits bijv.)

Nu is de vraag, met welke route loop ik het minste risico op vertraging?

Ik wil om 17.00 uur in Giethoorn zijn, en zal dus rond 15.00 uur vanuit Gouda vertrekken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04

m0nk

16-09-2003 15.15

Gooi een muntje op.. wij kunnen ook niet voorspellen op welk knooppunt een ongeluk gaat gebeuren waardoor het vast loopt. Daarnaast is de "spits" in het weekend ook niet zo heel erg druk zijn..
Als je gewoon op tijd vertrekt moet er geen probleem zijn om om 17:00 in Giethoorn aan te komen.

[ Voor 22% gewijzigd door m0nk op 14-08-2009 14:30 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
Het is dan weekend en het is nog vakantie, wat verwacht je zelf? Als je zelf al tien tot vijftien minuten speling inbouwt én denkt dat Google's reistijdvoorspelling vijftien tot dertig minuten te ruim is, dan is er toch helemaal geen probleem? Dan heb je dus al een buffer van een half uurtje. Combineer dat nou eens met het gegeven "weekend" en "vakantie"...
En een glazen bol die laat zien waar ongelukken gaan plaatsvinden is er niet zoals m0nk terecht zegt.

[ Voor 57% gewijzigd door Luke! op 14-08-2009 14:41 ]

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Geloof dat dit weekend de vakantie in het Noorden zijn afgelopen. Ik ga regelmatig vanuit Rotterdam naar Friesland (Joure) en met lange weekenden e.d. (Pasen, Pinksteren) vind ik vooral de terugweg op zondag eind van de dag, begin van de avond een ramp. Vrij druk, rijd zeer onregelmatig, geen echte file, maar wel van die remgolven (vol op de rem, dan weer snelheid etc.). Dat is dus A12, A27, A6.

Verwijderd

Dit zijn van die topics dat ik denk: waarom

Als je zo zenuwachtig bent tel je er een half uur bij op. Zit je altijd goed. Oosten van het land is in het weekend echt stil op de weg. Trust me, ik woon in Zwolle.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 14:47 ]

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik maak me op zich geen zorgen om de tijd, maar ik vind het zonde om in een file te komen, terwijl de andere route wellicht wel rustig is.
Omdat ik deze route niet ken, maar ik weet dat er genoeg hier zijn die deze routes wel kennen, vraag ik om advies. Loze opmerking als "gooi een muntje op" helpen dus niet echt.

@DaMasterPNut
Omdat er hier genoeg mensen zijn die ervaring ermee hebben. Dat het rond Zwolle rustig is op de weg geloof ik wel, Zwolle staat ook niet echt op het lijstje van mogelijke knelpunten. Het is de noordkant van de Randstad waar de problemen liggen.
En ja, het is weekend, en ja ik heb tijd, maar ik vind het gewoon zonde om achter in een rij aan te moeten sluiten, die ik had kunnen vermijden op basis van ervaring van anderen. Is dat zo raar???

@Lucky-Shirt
Regio Noord moet inderdaad na dit weekend weer naar school, vandaar dat ik wel enige drukte verwacht, ondanks dat het een zaterdag overdag is.
Die remgolven wil ik zo veel mogelijk vermijden, om de simpele reden dat ik een rustige en ontspannen rit wil hebben richting Giethoorn. Remgolven helpen daar niet echt aan mee...

[ Voor 25% gewijzigd door deepbass909 op 14-08-2009 14:53 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

deepbass909 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:50:
sluiten, die ik had kunnen vermijden op basis van ervaring van anderen. Is dat zo raar???

@Lucky-Shirt
Regio Noord moet inderdaad na dit weekend weer naar school, vandaar dat ik wel enige drukte verwacht, ondanks dat het een zaterdag overdag is.
Die remgolven wil ik zo veel mogelijk vermijden, om de simpele reden dat ik een rustige en ontspannen rit wil hebben richting Giethoorn. Remgolven helpen daar niet echt aan mee...
Die vind ik ook irritant, vaak ga ik dan maar op de rechterbaan rijden. Dat gaat iets langzamer, maar daar kunnen ze in ieder geval normaal rijden zonder braketests :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:47:
Dit zijn van die topics dat ik denk: waarom

Als je zo zenuwachtig bent tel je er een half uur bij op. Zit je altijd goed. Oosten van het land is in het weekend echt stil op de weg. Trust me, ik woon in Zwolle.
Meh... Het stuk A28 van Zwolle (Hessenpoort) naar Lichtmis kan op vrijdagmiddag akelig druk zijn hoor en dan pak je daar zomaar een kwartier vertraging op ;)

(Mogelijke )Knelpunten op route 1:
- A28 Utrecht - De Meern. Relatief druk stuk weg. Voordeel is dat het in die regio nog vakantie is, dus hier zal de vertraging minimaal zijn.
- A28 Zwolle-Noord - Nieuwleusen. Druk in de avondspits edit: n.v.t. TS rijdt op zaterdag.. :P. De scholen beginnen maandag weer in het noorden, dus houd rekening met veel (terugkerend) vakantieverkeer.

Alternatieve route:
Verlaat de A28 bij Zwolle-Zuid. Volg de borden Ring Noord/Hasselt/Genemuiden. Blijf daarna de borden richting Hasselt volgen. Blijf de N331 volgen richting Zwartsluis en daarna de N334 richting Giethoorn.
Afstand: 159km, tijd: 1u 56min.

Let op tussen Harderwijk en Zwolle. Daar wordt regelmatig geflitst (hmp 78,1 bijvoorbeeld, net na 't Harde)

(Mogelijke) Knelpunten route 2:
- Knp Lunetten - Knp Rijnsweerd. Druk. Houd rekening met (terugkerend) vakantieverkeer.
- Knp Eemnes - Almere.

Verder is route twee vrij straight forward. Houd rekening met flitsers op de A6; ze staan er vaak.

Algemene tip: Het is lekker weer en ook voor het weekend is erg lekker weer voorspeld. Met ook nog eens een festival betekent dat TOPdrukte op alle wegen in Giethoorn. Gewoon aansluiten in de rij en uitkijken voor de fietsers :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wok op 14-08-2009 15:36 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 16:19

Elwood Blues

87167191

Flick a coin, en ga lekker op tijd van huis, dan is er niks aan de hand. Het blijft - hoeveel ervaringen je hier ook krijgt - gokwerk want ongelukken gebeuren altijd en overal. Beetje overkill om voor zo'n vraag een topic te openen als je 't mij vraagt, dit soort vragen stellen 5 miljoen Nederlanders zichzelf iedere ochtend en middag.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Elwood Blues
Normaal zou ik hem ook niet stellen, omdat een alternatief of veel meer tijd kost, of veel verder is. Maar in dit geval zit ik met 2 soort gelijke routes. Het gaat mij ook echt niet om onverwachte zaken, puur om voorspelbare knelpunten.

En die 5 milj. Nederlanders vragen zich dat echt niet af, die rijden braaf hun vaste ritje. Maar goed, als je het echt zo onnodig vind, hiervoor is een speciale functie op GoT uitgevonden, genaamd topic report.
Meldt het lekker daar, en niet hier, want hier heeft niemand er wat aan.

Ik word het een beetje zat al die loze opmerkingen altijd. Als het je niet interesseerd of je vind het een onzin topic, reageer dan niet!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van gewoon heen de ene route, terug de andere? Dan leer je ze beide kennen en weet je volgende keer genoeg. Sowieso gaat het hier om een ontspannen rit in je vrije tijd naar iets waar vijf minuten langer of korter geen ruk uitmaakt. Onder die omstandigheden zou ik iig nagenoeg niet kijken naar strakke tijdsplanning en meer naar wat het leukst lijkt.

Wat dat betreft heb je op de A28 voorbij Amersfoort het noordelijkste stukje Veluwe, wat altijd mooi is, en op de A6 een paar mooie bruggen. Dat gezegd, de A6 is buiten de bruggen oersaai, en vind ik de A28 tussen Rijnsweerd en Hoevelaken behoorlijk onrustig rijden (ook op zaterdag), maarja, dat geldt ook voor de A27 tussen Lunetten en Eemnes, dus dat is ook lood om oud ijzer.

Als ik dit zelf zou rijden zou ik denk ik A28 naar Zwolle pakken, en daar al de provinciale weg N331 pakken naar Hasselt om tenslotte de N334 naar Giethoorn te pakken. Dat ziet eruit als een mooie pittoreske route langs het water. Het kost je wel 10 minuten meer, maarja, wat is 10 minuten op bijna twee uur? En wat boeit sowieso 10 minuten op een vrije dag onderweg naar een festival :?

Als dat je allemaal wel boeit, schaf dan toch lekker zo'n filemeldende Tomtom aan en volg dat slaafs...

Oslik blyat! Oslik!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

Wok

Dakloos...

dion_b schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:58:
Als ik dit zelf zou rijden zou ik denk ik A28 naar Zwolle pakken, en daar al de provinciale weg N331 pakken naar Hasselt om tenslotte de N334 naar Giethoorn te pakken. Dat ziet eruit als een mooie pittoreske route langs het water. Het kost je wel 10 minuten meer, maarja, wat is 10 minuten op bijna twee uur? En wat boeit sowieso 10 minuten op een vrije dag onderweg naar een festival :?
*kuch*
Wok schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:31:
Alternatieve route:
Verlaat de A28 bij Zwolle-Zuid. Volg de borden Ring Noord/Hasselt/Genemuiden. Blijf daarna de borden richting Hasselt volgen. Blijf de N331 volgen richting Zwartsluis en daarna de N334 richting Giethoorn.
Afstand: 159km, tijd: 1u 56min.
GMTA :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Edit:
Ahh, lekker relevant nog dit. :+ Welke route heb je nu genomen?

[ Voor 78% gewijzigd door Roamor op 20-08-2009 09:45 ]

Pagina: 1