Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Acronis Trueimage] Bootable DVD mét Image

Pagina: 1
Acties:

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Ik heb hier een nieuwe laptop voor mijn pa. Vista er afgemikt, Windows XP erop gezet, alle drivertjes geinstalleerd, updates, virusscanner, office geinstalleerd. Ding loopt nu als een tierelier.

Dit wil ik zo houden, dus ik denk, ik maak een image van de C-schijf. Dit heb ik met TrueImage 12 gedaan, netjes gesplit in chunks van 900 MB (ik wil het op een standaard DVD'tje fikken).

Nu kan ik met TrueImage een bootable DVD maken (met Recue Media Builder), maar hoe krijg ik nu de image (van 2,5 GB) er bij?

Ik heb al een ISO gemaakt, met ISO-buster de bootimage eruit gehaald, en vervolgens met Nero 6 een nieuwe DVD samengesteld.

Probleem: als ik dan van deze DVD ga booten, post hij het volgende:

Starting Acronis Loader...
Boot failed, press any key...

Ik heb het gevoel dat Nero de bootdisk.img van IsoBuster niet helemaal snapt (of de ISO zit complexer in elkaar dan ik denk)

Van de originele ISO-file (en DVD kan ik wel booten)

[ Voor 3% gewijzigd door Witte op 14-08-2009 14:39 ]

Houdoe

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:09

Pierre

Van nature lui!

Is wel een leuke vraag, dat wil ik ook graag een DVD die automatisch mijn image terug plaatst, maar vraagje hoe sloop je de bootimage uit een ISO 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Witte
Wat natuurlijk kan, is 2 dvd's toasten. 1 bootable DVD met de Acronis-software, en 1 DVD met je partitie-image.
Maar wel zonde, want van de bootable DVD is slechts 64 MB gebruikt, en mijn image is 2,5 GB. Dit zou dus sim-pel op 1 enkele DVD moeten passen.

Houdoe

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17
Witte schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:51:
Wat natuurlijk kan, is 2 dvd's toasten. 1 bootable DVD met de Acronis-software, en 1 DVD met je partitie-image.
Maar wel zonde, want van de bootable DVD is slechts 64 MB gebruikt, en mijn image is 2,5 GB. Dit zou dus sim-pel op 1 enkele DVD moeten passen.
Wat dacht je van een bootable CD met TrueImage? Dat kost echt niets meer tegenwoordig.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Witte
Het gaat me niet om de kosten, maar om het gemak.

Mijn pa verkloot straks een keer zijn laptop. Hup, DVD'tje erin, image terugzetten en 6 minuten later weer een frisse laptop!

Houdoe

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Probeer anders eens een bootable disk met ImgBurn te maken.
Je kan een boot-image toevoegen bij het bouwen van je image bij het tabje advanded en vervolgens 't tabje bootable disc.
Ik vertrouw ImgBurn meer met dit soort zaken dan Nero.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Witte schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:59:
Het gaat me niet om de kosten, maar om het gemak.

Mijn pa verkloot straks een keer zijn laptop. Hup, DVD'tje erin, image terugzetten en 6 minuten later weer een frisse laptop!
Zet het image op een aparte partitie, acronis voorziet daar toch ook in?
Computer starten, F11 (dacht ik) indrukken en restoren....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:12:
[...]

Zet het image op een aparte partitie, acronis voorziet daar toch ook in?
Computer starten, F11 (dacht ik) indrukken en restoren....
Wat als je hardeschijf crashed :Y)

Interessant topic, heb er zelf ook wel eens over nagedacht.

Dan had ik een image gemaakt van een PC die ik net opnieuw geinstalleerd had (van familie).
Ik heb toen de image niet op de hardeschijf van de PC gezet, maar op een CD gebrand (toen pastte het nog op een CD :P )

Die CD legde ik dan onderin de PC kast, en als ze dan hun Windows hadden verkloot, kwam ik langs met Acronis BootCD, trok ik de kast open, CDtje eruit pakken en binnen een kwartier draaide de PC weer :D

Werkte prima, nooit gezeik dat ze Backup CDtje kwijt waren. En het staat op een CD, dus wat ze ook flikken met de HDD, je hebt altijd nog een backup.

Het ging hier wel puur om Windows, met wat programma's. Data enzo stond gewoon op een andere partitie op de HDD.

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 15-08-2009 01:25 ]

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:21:
[...]

Wat als je hardeschijf crashed :Y)
wie heeft gezegd, dat die partitie zich op dezelfde schijf moet bevinden ;)
(nee klopt, maar is wel makkelijk tuurlijk backupje op dvd erbij)
Pagina: 1