Multiplayer Games voor mij&vriendin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Hallo,

Ik en mijn vriendin spelen geregeld TrackMania Nations Forever. Erg vermakelijk. Alleen nu wil ik mijn vriendin ook eens wat anders laten zien. Het lijkt mij dus leuk om een spel of spellen te gaan bekijken met niet zo'n hele grote instapdrempel.

Counterstrike:Source en Team Fortress2 komt ze vaak 'meekijken' als ik het speel. Maar spelen wilt ze nooit. Het ziet er dan ook erg lastig uit, zo met de muis enzo :)

Kwa 'instapgames' dacht ik misschien aan Warcraft III, C&C Red Alert 2 (beide strategie). Quake III om te leren aimen.

Wat ik zat te denken is misschien een coöp game. Vroeger Quake II heel veel in coöp gedaan. Ik ken alleen geen redelijke shooters die je coöp kan doen. (Op Quake II na dan).

Voor de rest is gamen met z'n 2én natuurlijk hardstikke leuk. Dus we staan open voor alle games. Behalve Football manager oid, dat wilt ze absoluut niet ;)

Workstation is overigens Core 2 Duo E6850@3.6Ghz, 8800GT, 2 Gb Mem...

Laptop is Dell Studio 15, T4200, 4GB, Ati 4650 dacht ik... Moet dus allemaal wel redelijk kunnen draaien :)

(Owja: Simpele spelletjes is natuurlijk ook altijd lachen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Vind ze strategy / FPS games uberhaupt leuk om te spelen? Anders zijn ze in multiplayer mode ook niets aan namelijk. (Zeker als je ook nog pwned wordt door je vriendje ;) )

Ik wil eigenlijk bijna zeggen, koop een Wii. Heel veel (imo leuke) multiplayer games die je met z'n tweeen kan doen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Gratis en uren plezier met gehad: Blobby Volley

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Worms? :)
Ik ken alleen geen redelijke shooters die je coöp kan doen. (Op Quake II na dan).
Serious Sam bijvoorbeeld.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
soldat is ook wel een geinig spelletje waarbij je de aim lichtjes traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Standeman schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:20:
Vind ze strategy / FPS games uberhaupt leuk om te spelen? Anders zijn ze in multiplayer mode ook niets aan namelijk. (Zeker als je ook nog pwned wordt door je vriendje ;) )

Ik wil eigenlijk bijna zeggen, koop een Wii. Heel veel (imo leuke) multiplayer games die je met z'n tweeen kan doen.
Wii heb ik gehad maar omdat ik een ongeluk gehad heb waarbij bewegen lastig was de Wii verkocht.
Worms 4 Mayhem inmiddels in mijn bezit :) Die gaan we eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flatout 2 doet het ook altijd goed. Je heb er zeker 6 knoppen voor nodig (cursors, spatie en ctrl) en je kunt het al spelen. En het is zeker vermakelijk (en nog leuker als je het met meer mensen speellt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat een fantastische topictitel zo op de vrijdagmiddag :+

Maarre even ontopic, Rainbox Six Vegas 2 is een leuke instap shooter die je volledig co-op kan spelen.. zeker een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 11:55

Brons

Fail!

Grappig, ik heb op dit moment ongeveer hetzelfde. Mijn vriendin speelt ook graag spelletjes maar ze speelt vooral shooters (en the Sims). Nu wil echter graag een strategiespel met haar spelen. Ik weet niet zo goed welk spel ik moet doen. Zelf heb ik niet zoveel interesse in simpele spellen als Red Alert en Supreme Commander en speel liever spellen als Hearts of Iron en Victoria. Ik ben echter bang dat de leercurve van de laatste twee spellen te moeilijk is. Ze heeft wel al interesse getoond in Crusader Kings (the sims voor mannen? ;))

Waar ik dus op zoek naar ben is games die in het volgende rijtje passen:
  • Civilization
  • Hearts of Iron
  • Crusader Kings
  • Europa Universalis
Coop is een plus

Ze mogen (liefst zelf) een aantal jaar oud zijn zodat ze ene beetje vlot op haar laptop draaien.

Sorry voor hijack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
L4m0r schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:28:
Wat een fantastische topictitel zo op de vrijdagmiddag :+
Agreed!

Ik zeg starcraft! echt geweldig over lan, en kost geen drol meer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:38

skoozie

SCSI

ik heb me met de pc versie van halo nog aardig vermaakt,
de co-op op de xbox was leuk,
echter nooit de co-op gebruikt van de pc versie.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik heb het zelf niet gespeeld maar er is toch een coop-mod voor Half-Life 2? Synergy ofzo?

Ik deed samen met mijn ex regelmatig AudioSurf :) Lekker samen aan 1 pc, 1tje met de muis, ander met het toetsenbord... Vooral leuk als de muzieksmaken enigszins overeen komen. :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Brons schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:32:
Grappig, ik heb op dit moment ongeveer hetzelfde. Mijn vriendin speelt ook graag spelletjes maar ze speelt vooral shooters (en the Sims). Nu wil echter graag een strategiespel met haar spelen. Ik weet niet zo goed welk spel ik moet doen. Zelf heb ik niet zoveel interesse in simpele spellen als Red Alert en Supreme Commander en speel liever spellen als Hearts of Iron en Victoria. Ik ben echter bang dat de leercurve van de laatste twee spellen te moeilijk is. Ze heeft wel al interesse getoond in Crusader Kings (the sims voor mannen? ;))

• Civilization
  • Hearts of Iron
  • Crusader Kings
  • Europa Universalis
Coop is een plus

Ze mogen (liefst zelf) een aantal jaar oud zijn zodat ze ene beetje vlot op haar laptop draaien.

Nee hoor, is geen hijack. Informatie waar ik ook wat mee kan :)

Ik had vroeger een game met RC autotjes. Moest je ook racen met vrachtwagen RC, raceauto RC dat soort dingetjes. Die lijkt mij ook erg vermakelijk online! weet alleen niet meer hoe hij heet?

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 14-08-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:29
http://www.gamespot.com/pc/driving/rccars/index.html
die ?
er zijn er genoeg namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nee is het niet. Hebben we met de GoT community ook nog veel gespeeld. Is paar jaar geleden geweest. In de demo had je een baan met één lang recht stuk... Erg leuk spel.

In de volledige versie kon je ooknog op een soort wielrenbaan rijden (indoor, zo'n ronde met schuine randen)

Big Scale Racing Demo --> Tijden

gevonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 14-08-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Coop shooter? L4D natuurlijk :D Lekker griezelen en gillen als een mager speenvarken :D

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Second Life :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Whacky Wheels!!

Vroeger uren en uren en uren en uren mee vermaakt samen met mn 2 broers.

Battle Tanks is ook best vermakelijk.

Er is nog een ander tankgame die nu ondetussen abandonware moet zijn, maar ik weet de naam niet meer. Zal is ff vragen in het zoek het game topic ;)

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniozi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 23:01
_/-\o_ Ultieme LAN game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Brons schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:32:

• Civilization
  • Hearts of Iron
  • Crusader Kings
  • Europa Universalis
Coop is een plus

Heroes of Might and Magic? Ook strategisch, turn based, maar iets minder mogelijkheden en meer battles enzo. HoMM3 is nog steeds een briljant spel. Als je vriendin de gevechten niet leuk vindt kan je ze ook laten auto-resolven ;)
Rome/Medieval Total War kan natuurlijk ook icm autoresolve, maar dat is misschien dan weer te "simpel" (weinig mogelijkheden) als je de battles niet zelf uitvecht.

Wat over het algemeen toffe mulitplayergames zijn: Bomberman, Guitar Hero (frets on fire is freeware GH-kloon wat je met het tobo behoort te spelen!), en als je het tof vindt: RPGs. Baldur's gate 1-2-ToB, Icewind Dale, Neverwinter Nights, etcetera, allen goed te spelen multiplayer, draait overal op, en je bent er maaanden/jaaaren zoet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:20
Een jaar of zeven geleden speelden we samen Diablo II waar we ons vele vele uren mee vermaakt hebben.
De afgelopen vier jaar hebben we samen vooral World of Warcraft gespeeld (alhoewel dat de laatste tijd ook weer op een laag pitje staat)
Het wachten voor ons is nu op Diablo 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

RedHat schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:36:
[...]

Nee hoor, is geen hijack. Informatie waar ik ook wat mee kan :)

Ik had vroeger een game met RC autotjes. Moest je ook racen met vrachtwagen RC, raceauto RC dat soort dingetjes. Die lijkt mij ook erg vermakelijk online! weet alleen niet meer hoe hij heet?
bedoel je misschien revolt?

http://onlineuniverse.fil...s.com/2008/05/revolt2.jpg

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Battlefield heroes?
Laag drempeligere schietspellen zijn er niet (die ook nog leuk zijn).
En je kan het met zijn 2en doen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

battlefield heroes wordt een probleem omdat je hier geen server kan kiezen.. dus de kans dat je elkaar vind is niet zo groot..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:08

Haan

dotnetter

Elvis schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:55:
Whacky Wheels!!
[video]
Vroeger uren en uren en uren en uren mee vermaakt samen met mn 2 broers.
_/-\o_ Daar heb ik zelfs nog de volledige versie van gekocht ooit, speelde het altijd met m'n zus.

[ Voor 24% gewijzigd door Haan op 17-08-2009 09:01 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RedHat schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:16:
Wat ik zat te denken is misschien een coöp game. Vroeger Quake II heel veel in coöp gedaan. Ik ken alleen geen redelijke shooters die je coöp kan doen. (Op Quake II na dan).
Ik wil ook een gamende vriendin! :'( :P
Vetjes hoor :D

Anyway, heb je een Wii of kan je er een lenen? Dan zou je als Co-Op shooter eens Resident Evil Umbrella Chronicles kunnen proberen, of anders Ghost Squad.

Net ff snel zitten googlen en het lijkt er op dat Modern Warfare 2 een speciale 2p Co-Op mode heeft.
Misschien is dat een idee.
En anders uiteraard Serious Sam (droge humor ook ;) heerlijk )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Aangezien er replys komen waar het antwoord al op gegeven is zal ik nog even een toevoeging maken :+

Wii heb ik niet en kan ik ook niet lenen. We hebben de Wii namelijk al gehad en tevens weer verkocht. Het gaat ons dus puur om te spelen tussen laptop <> PC.

Het spel wat ik zocht was geen Re-Volt maar was Big Scale Racing. Erg vermakelijk spelletje :)

Wat ik nu heb is: Titan Quest: Lijkt mij leuk alleen door banding bug wordt het spel weinig meer gespeeld. Er schijnt een community patch te zijn.... De studio die dit spel heeft gemaakt is failiet dus geen updates meer.

DiabloII: Heb ik nog een versie van liggen legaal :) ERG leuk spel, wat gedateerd. Instapniveau is wel erg laag.

L4D: Ultieme spel; ze heeft echter nooit shooters gespeeld met muis+tobo. Ook is L4D een erg zwaar spel wat ik de laptop zo 1-2-3 niet zie trekken. (zie specs hierboven). Mijn werkstation heeft al moeite met L4D (Vooral custom maps).

Voor de rest gaan we vanmiddag blobby volley proberen :+ En daarnaast blijven we af en toe gewoon TrackmanieNations doen natuurlijk :)'

Overigens voor mijn soortgenoten heb ik een site gevonden die goede vergelijkingen heeft! Een aanrader. Speciaal voor co-op games :)
http://www.co-optimus.com

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 17-08-2009 10:04 ]

• RedHat
Rotschop :+

Wat me te binnen schoot. Good old tetrinet. Ik zie wel dat er een tetrinet v2 is maar de good old tetrinet kan ik niet vinden. De site van tetrinet2 is overigens ook al uit de lucht. Lijkt me dat tetrinet dus helemaal dood is.

Puyo Pop Fever is nooit uitgekomen voor de pc volgens mij, erg jammer want dat is ook een juweeltje!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51

MsG

Forumzwerver

H&D2 + Sabre Squadron is erg hilarisch in COOP kan ik zeggen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• REPPO1911
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 13:31
Misschien is Battlefield 1942 wat voor jullie? Doen veel meer vrouwen aan mee. Ook kunnen ze dan chatten onder het gamen. en het is een zeer leuk spel... doe het al vanaf dat het uit is bijna elke avond en het verveeld NOOIT. Een leuke server is Zesore Market garden only.
Ook doe ik met mijn vriendin wel een Delta Force Black Hawk Down. en tegenwoordig DE nieuwe Delta force Extreme 2. Is ook een leuk spel en makkelijk om te leren.
Voor beide heb je echt geen super grafische kaart nodig.
Kijk maar wat je ermee doet!! ;)

Groeten..

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Aah Delta Force2 deden we op onze school vroegah!
Geen graphics maar wel erg grappig :P
Kunnen we niet ff een lijstje/poll maken?

[ Voor 19% gewijzigd door houtig op 20-08-2009 16:26 ]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• FunFair
  • Laatst online: 25-09 11:55
Xenomorphh schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:58:
battlefield heroes wordt een probleem omdat je hier geen server kan kiezen.. dus de kans dat je elkaar vind is niet zo groot..
Je kunt vrienden toevoegen aan je lijst en dan je vrienden joinen. Je moet wel geluk hebben dat de server genoeg plek heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Toch nog een kickje.

Wat we nu doen is Happy Harvest op Hyves.. Maarja, dat is niet echt 'samen' spelen. Wat we ook wel eens doen is Litle Big Planet op de PS3.

Wat ze nog meer leuk vind is o.a. Theme Hospital. Daarom zit ik te denken aan een RTS. Misschien wel aan een RTS alle Knights and Merchants... Maar het element vechten vind ze dan wel weer wat minder; maar een stad bouwen zoals in Knights and Merchants wilt ze weer helemaal geweldig.

Hoeft dus niet persé multiplayer te zijn.

SimCity 2000 / SimCity for windows vind ze ook leuk. Maar dat heb je niet echt in die style (de nieuwere SimCity's zijn wat té)

[ Voor 34% gewijzigd door RedHat op 29-07-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Age of Empires, de ultieme chick rts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 27-09 16:20
Zelf heb ik me ook vermaakt met de Heroes of Might and Magic serie.

Is wel turn based maar wel enorm spannend altijd. Zelf had ik toen HMM 2. Inmiddels zijn we bij versie 5 geloof ik. Maar versie 3 en 4 zijn ook goed te doen. Ook op je laptop want het is niet erg grafisch intensief. Al is versie 5 dat wel soms.

Verder spellen die altijd goed te doen zijn/waren:

1) Ignition. Race spel met heel veel leuke extra's. Weet niet of dit ook LAN functie heeft maar je kan het wel met 2 op een PC spelen.
2) GTA uiteraard. Niet de laatste delen maar GTA 1 en 2 (en london) waren zeer vermakkelijk.
3) Warcraft 3 en dan vooral de Tower Defense mods zijn super. Heel veel gespeeld met vrienden op LAN Parties.
4) Starcraft ook vaak gespeeld.
5) C&C serie.
6) Unreal Tournament

etc.

Dit zijn allemaal games die je laptop makkelijk moet trekken.

Succes ermee.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1