Vaio hardware Virtualisatie aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Hallo, ik heb nu Windows 7 en wilde de XP Mode in gaan stellen, maar dit werkt niet op mijn Vaio. Nu ben ik op google gaan zoeken, en kwam ik erachter dat de optie Hardware Virtualisatie standaard is uitgeschakeld, en niet aan te zetten is via de bios. Weet iemand misschien een manier om hem toch aan te krijgen? Want m'n processor support het wel volgens een programmaatje van MS. Dit is echt verlept, want het lijkt me juist een mooie functie, XP mode in Windows 7.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

was dit ook niet softwarematig vergrendeld in windows 7 zelf, virtualisatie is toch enkel voor de business edition ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
pm1 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:08:
was dit ook niet softwarematig vergrendeld in windows 7 zelf, virtualisatie is toch enkel voor de business edition ?
ik heb de ultimate van windows 7 en daar krijg ik dan de melding dat ik de computer opnieuw moet op starten om in de bios virtualisatie aan te vinken.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:38
http://www.microsoft.com/...pport/configure-bios.aspx, probeer die tools op de pagina eens om te kijken of je hardware echt virtualisatie ondersteunt, en zo ja bios updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door djexplo op 14-08-2009 14:15 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 09:15
Het kan zijn dat een BIOS update nodig is.
Ook handig om te weten: nadat hardware virtualisatie is aangezet in de BIOS, is het noodzakelijk om een cold boot te doen - een warme herstart vanuit de BIOS is niet voldoende.

Homo sum: humani nil a me alienum puto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Arcesilaus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:14:
Het kan zijn dat een BIOS update nodig is.
Ook handig om te weten: nadat hardware virtualisatie is aangezet in de BIOS, is het noodzakelijk om een cold boot te doen - een warme herstart vanuit de BIOS is niet voldoende.
Cold boot? Ik zie gewoon nergens de optie om het aan te zetten in de bios ):
djexplo schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:14:
http://www.microsoft.com/...pport/configure-bios.aspx, probeer die tools op de pagina eens om te kijken of je hardware echt virtualisatie ondersteunt, en zo ja bios updaten.
Die zegt dus van wel

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:45
Zoek verder op google, ik heb onlangs wel linkjes gezien met hacks namelijk.
http://www.google.nl/sear...on+viao&btnG=Zoeken&meta=

Deze post is misschien iets voor je: DvE in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW ..."

Maar welke Vaio heb je, dat is ook wel makkelijk ;) Aangeven welke CPU je hebt is ook wel makkelijk, dan kan ik zo zeggen over er uberhaupt VT op zit.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 14-08-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
GENETX schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:17:
Zoek verder op google, ik heb onlangs wel linkjes gezien met hacks namelijk.
http://www.google.nl/sear...on+viao&btnG=Zoeken&meta=

Deze post is misschien iets voor je: DvE in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW ..."

Maar welke Vaio heb je, dat is ook wel makkelijk ;)
Ga ik die links even bekijken (:

VGN-CR31S

edit; fuck, dat programmaatje flipt die je gaf

[ Voor 4% gewijzigd door repsaj op 14-08-2009 14:30 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
ik krijg het niet aan de praat |:(

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:36
Welke cpu heb je in je laptop zitten. Niet alle c2d ondersteunen virtualisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
karakedi schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 02:57:
Welke cpu heb je in je laptop zitten. Niet alle c2d ondersteunen virtualisatie.
mijne wel

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159174

Ik ben er toevallig ook mee bezig, met een vaio en een p8600 processor... en het werkt niet, en zal nooit werken. Zoek maar ff op:hardware virtualization enabled intel vaio

Volledig idioot. In amerika zijn ze een class action aan het voorbereiden. En in europa is naar verluid onlangs op de sony site gezet dat dit niet ondersteund wordt. Ga maandag contact met mycom opnemen om geld terug te krijgen. Adverteren met een p8600 en vervolgens dat ding voor een deel uitzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Anoniem: 159174 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:33:
Ik ben er toevallig ook mee bezig, met een vaio en een p8600 processor... en het werkt niet, en zal nooit werken. Zoek maar ff op:hardware virtualization enabled intel vaio

Volledig idioot. In amerika zijn ze een class action aan het voorbereiden. En in europa is naar verluid onlangs op de sony site gezet dat dit niet ondersteund wordt. Ga maandag contact met mycom opnemen om geld terug te krijgen. Adverteren met een p8600 en vervolgens dat ding voor een deel uitzetten :(
er zijn berichten op internet te vinden van mensen die het aan hebben gekregen.. maar heeft iemand een site met een goede instructie? ik vind de meeste allemaal wel heel vaag en zijn voornamelijk voor linux
dus iemand die een goede tutorial weet? ;p

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
Hey Jaspur, als je eens verteld welke processor je hebt, kan dat misschien helpen 8)7

Daarnaast is het blijkbaar inderdaad waar dat Sony bij zowat al hun (nieuwere) VAIO modellen de VT flag heeft uitgezet en deze niet aan te zetten is.... Daar waar Sithistar al naar verwees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:51
Zie deze discussie op notebookreview.com(waar GENETX ook naar linkt).levicki heeft een patch gemaakt voor modellen met een ami aptio bios. Aan de reacties te zien op notebookreview werkt die patch ook op nieuwe modellen. Hierdoor staat de VT flag dus permanent aan totdat je je bios herflasht oid. In die discussie op notebookreview staan ook linkjes hoe je een usb bootdisk maakt waarop je vervolgens de vtpatch van levicki uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
hberntsen schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:41:
Zie deze discussie op notebookreview.com(waar GENETX ook naar linkt).levicki heeft een patch gemaakt voor modellen met een ami aptio bios. Aan de reacties te zien op notebookreview werkt die patch ook op nieuwe modellen. Hierdoor staat de VT flag dus permanent aan totdat je je bios herflasht oid. In die discussie op notebookreview staan ook linkjes hoe je een usb bootdisk maakt waarop je vervolgens de vtpatch van levicki uitpakt.
Ja, die zag ik dus al. Maar die uitleg daar.. Ik kom er niet al te ver mee. En standaard hebben de vaio's toch een ami aptio bios? Ik heb de cr31s
ik heb van een geheugenstickie een dos98 ding gemaakt (http://www.dashken.net/index.php?/ar...e-Package.html), maar wordt niet herkent en kan dus niks

[ Voor 7% gewijzigd door repsaj op 17-08-2009 00:46 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
Die hp tool herkent op mijn (xp)pc geen usb sticks, op een andere (vista) pc wel. Via deze guide kan ik op een dell laptop ervan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
hberntsen schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:52:
Die hp tool herkent op mijn (xp)pc geen usb sticks, op een andere (vista) pc wel. Via deze guide kan ik op een dell laptop ervan booten.
bij mij krijg ik dus zo'n dos opstart flash ding niet werkend op mn usb stick.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
Waar gaat 't precies fout? Probeer 't eens met een andere stick, doet de stick 't wel in een andere pc/laptop? Zie de guide uit mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is wel degelijk mogelijk, maar je zult inderdaad eerst je BIOS moeten patchen. Ik heb zelf een Sony VAIO FW31ZJ (met een T9550 FYI), en het is mij ook gelukt.

Via deze link (zoals eerder aangegeven) kun je de benodigde info vinden. De patch is hier te vinden.

Ik weet de stappen niet precies meer, maar ik dacht dat ik een bootable-usb stick had gemaakt. Inderdaad ook met de HP tool dacht ik (google anders eens op create bootable usb stick oid), en vergeet ook niet om in je BIOS boot menu, 'externe media' bovenaan te zetten bij de boot devices, anders gaat hij nog vanaf je HDD opstarten.

Als je usb stick bootable is, knal je die patch van bovenstaande URL op je stick. Na het booten kom je in de DOS omgeving en dan voer je de patch uit, je krijgt dan wat on-screen instructies en binnen een paar minuten is het klusje geklaard.

Mocht je er nog niet uitkomen, dan wil ik je nog wel wat specifiekere info geven of helpen, maar volgens mij moet het wel lukken toch? Succes iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:33

DvE

ORA-00000

Inderdaad, ik heb het via de tool van Levicki ook aan de praat gekregen op m'n FW31M.
Was niet blij toen ik er achter kwam dat dit uit stond en in de BIOS niet aan te zetten viel.
Gelukkig was ik wel weer een van de gelukkigen die de juiste BIOS had om het tooltje te kunnen gebruiken.
Mooie laptops van Sony maar voor mij dus nooit meer :)

Misschien is ook http://unetbootin.sourceforge.net/ te gebruiken voor het bootable maken van je USB Stick (mocht het nog niet voorbij gekomen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Dve, ik ga eventjes naar jouw linkje kijken, want met dat HP ding lukt het hier niet. Ook niet op andere stickies.
Jullie hebben een FW aan de praat gekregen, maar werkt het bij CR nou wel of niet? Ik vind er nergens wat over :p
En Razr bedankt, ik ga nu pitten en er morgen naar kijken. Hopelijk lukt 't.

edit; werkt!
mbv; http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=189228 (:

[ Voor 11% gewijzigd door repsaj op 20-08-2009 01:18 ]

x

Pagina: 1