Toon posts:

AMD TB 1200Mhz. en 1200Mhz FSB 266?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze processors zijn toch even snel?
Ik heb een AMD TB 1200Mhz en een Abit KT7a moederbord nou wou ik weten hoe ik mijn TB 1200Mhz opdezelfde snelheid kan draaien als de FSB 266 ik ben nog maar een beginner op dit gebied dus graag wat meer uitleg over dit onderwerp. Mijn TB draait nu op 9x133Mhz FSB.Ik wil hem gaan overclocken maar hoe doe ik dat met de abit kt7a het lukt niet via de bios in het softswitch menu althans bij mij.

Verwijderd

Dan zal je procje hoogstwaarschijnlijk gelocked(of was t nou geunlocked:? weet t ff niet meer) zijn. FF de L1 jumpertjes met een zacht HB potloodje linken en dan zal ie makkelijker te overklokken zijn. LET WEL: een goede cooler is geen overbodige luxe! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al een goeie cooler Global WIN Fop38 echt een super cooler alleen een herrie dat hij maakt. Volgens mij is mijn TB AL UNLOCKT ik draai hem toch op 9x133Mhz FSB dat kan volgens mij niet met een gelockte TB.

Verwijderd

133x9 = 1200 en de bussnelheid is 133 DDR = 266 ;)
je hebt het al makker

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07
Ga naar softmenu III setup in de bios. Verander de 1200 naar user define (bovenste). Zet de mutlipier op 10, CPU FSB/PCI clock op 133/33. Bij CPU POWER SUPPLY verander je het van CPU default naar User define. Zet dan de core voltage op 1,800v. En als het goed is start ie op met 1333mhz

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

NIET DOEN!

Dan blaas je hem misschien op. "Wij van t.net hebben in de afgelopen 2 maanden 6 procs opgeblazen op Abit mobo's" ik raad je af om met de multplier te gaan spelen, probeer eerst eens of je de fsb omhoog kunt krijgen. (Rustig aan, stapjes van 1 a 2 Mhz zijn groot genoeg)

Ik moet wel zeggen dat we bijvoorbeeld een 1,2Ghz hebben gesloopt op een KT7a, zonder iets met FSB of multiklier te doen. Een 900-er op een KT7a na het bios gereset te hebben. En zo kan ik doorgaan tot we in totaal aan de 6Ghz zitten... ;(

[Edit] Stukje extra en nuancering

Bericht hierboven

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02

OMX2000

By any means necessary...

Op vrijdag 02 maart 2001 13:17 schreef Floris_Diemel het volgende:
NIET DOEN!

Dan blaas je hem misschien op. "Wij van t.net hebben in de afgelopen 2 maanden 6 procs opgeblazen op Abit mobo's" ik raad je af om met de multplier te gaan spelen, probeer eerst eens of je de fsb omhoog kunt krijgen. (Rustig aan, stapjes van 1 a 2 Mhz zijn groot genoeg)

Ik moet wel zeggen dat we bijvoorbeeld een 1,2Ghz hebben gesloopt op een KT7a, zonder iets met FSB of multiklier te doen. Een 900-er op een KT7a na het bios gereset te hebben. En zo kan ik doorgaan tot we in totaal aan de 6Ghz zitten... ;(

[Edit] Stukje extra en nuancering
Wat is dat voor Bull... Er worden T-birds overgeklokt all over the place. En de multiplier verlagen en de FSB verhogen, heeft weinig gevolgen voor de CPU. CPU zelf loopt op netzoveel Mhz...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Je kunt een proc toch niet opblazen :?:?:? je kan hem alleen maar onstabiel krijgen. Mag je dan niet met de multiplier spelen op een KT7A?

• me1299
  • Laatst online: 20:30

me1299

$ondertitel

Behold ik ben bang dat hij gelijk heeft:

[topic=136437]

Het begint er wel op te lijken zo ;(

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Jongens, doe niet zo alsof het Bull is wat floris zegt..

Als hij dat heeft meegemaakt, dan kan dat toch.. Jullie direct met je Bull etc..

Hij waarschuwd gewoon ff dat het snel kan gebeuren, niet dat het gebeurt.. (De kans is er, en bij hem is het vaker gebeurt)

• me1299
  • Laatst online: 20:30

me1299

$ondertitel

Ja, ik kap nu echt mooi met overklokken.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• OMX2000
  • Laatst online: 22:02

OMX2000

By any means necessary...

Op vrijdag 02 maart 2001 14:46 schreef The Fox het volgende:
Jongens, doe niet zo alsof het Bull is wat floris zegt..

Als hij dat heeft meegemaakt, dan kan dat toch.. Jullie direct met je Bull etc..

Hij waarschuwd gewoon ff dat het snel kan gebeuren, niet dat het gebeurt.. (De kans is er, en bij hem is het vaker gebeurt)
Het is Bull omdat ie geen onderbouwing geeft. Het gaat bij heeel veel mensen goed, en ja natuurlijk kan het ook verkeerd gaan. Maar Floris legt niet uit wat er nu verkeerd gaat. Maar ik heb er ook een topic over geopend ( [topic=136969] ) om te kijken wat de bevindingen van andere mensen zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• SG
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

mischien als je van 100x12 naar 133x12 gaat lijkt me best wel benouwed voor die core.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1