Toon posts:

shares niet benaderbaar op XP pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 3 vista PC's (2 laptops en 1 desktop) verbonden in een draadloos netwerk via een Linksys WRT54G router. Dat gaat allemaal prima, alle gedeelde bestanden zijn zichtbaar en te gebruiken.
Maar er staat ook nog een andere desktop, deze draait op XP home en is via een kabel verbonden met bovenstaande router. Vanaf deze desktop kan ik wel naar de shares op de andere pc's bekijken en gebruiken, maar andersom niet. Op deze desktop staat een gedeelde map en er is een gedeelde printer op aangesloten. De XP desktop is wel zichtbaar als netwerklocatie, maar deze kan niet worden geopend, dan krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/vytopx.jpg

Bij de eigenschappen voor LAN verbinding staat "Client voor microsoft-netwerken" en "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" allebei aan.

Bij de Windows firewall heb ik een uitzondering gemaakt voor bestands- en printerdeling. Ook heb ik de firewall al eens helemaal uitgezet, dat maakte ook geen verschil.

Wat moet ik nog meer instellen om deze bestanden en printer wel te kunnen bereiken?

Verwijderd

Heb je onder andere delen zonder wachtwoord aanstaan en bij de shares de rechten goed ingesteld (lees test met bijvoorbeeld: iedereen - mede-eigenaar)?

Dan zou het prima moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Noem me een n00b, maar hoe/waar kan ik die rechten instellen?

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Dit probleem heb ik ook gehad, ook met XP Home... Ik heb deze toen vervangen voor XP Pro, probleem meteen opgelost..

Verwijderd

Topicstarter
Tjsa, even het besturingssysteem vervangen zit er niet in. Het zou ook gewoon moeten werken in XP home. Ik heb jarenlang in netwerkje gezeten met XP home, nooit problemen mee gehad.

• Sjefke32
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 18:34
eerst zul je bij de vista pc's/laptops in het netwerkcentrum met wachtwoord delen uit kunnen schakelen en kijken of dit werkt. Ik neem aan dat de alle machines wel in dezelfde werkgroep zitten? Zijn de gebruikersnamen van alle users hetzelfde of verschillend? je zou evt bij geadvanceerd delen kunnen kijken of alle users dezelfde rechten hebben..
Pagina: 1