gertvdijk schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:33:
[...]
Ik heb nog niet gelezen dat TS Windows draait...
Daarnaast: is het *nog steeds* niet mogelijk om je 'systeempartitie' in software RAID te draaien bij Windows? Of is zo'n mogelijkheid gestript in consumentenproducten van Microsoft?
[...]
Dan kan nog steeds de controller stuk gaan en moet je er dus al twee kopen om safe te zijn... Bovendien vind je voor die prijs volgens mij alleen PCI controllers die als ik het goed heb niet verder komen dan 133 MB/sec (theoretisch), waarmee je met schijven van tegenwoordig in single disk al aan kan komen...
Hence:
(ik hou er altijd 1 op voorraad bij raid5 setjes )
Ik hou ze nooit op voorraad bij een raid0 set aangezien ik die nooit draai, raid0 is mij te link en geeft te weinig voordelen voor het risico wat het met zich meebrengt.
Je kan inderdaad nog steeds geen stripeset (ook volkomen logisch wat mij betreft) gebruiken voor je systeempartitie.
Het zou mij verbazen als dat wel zou kunnen met een 2003 / 2008 server editie.
Hardware raid is natuurlijk een ander verhaal maar het ging mij in dit geval over de dynamische partitie rommel van windows zelf (no pun intended maar het is wel een beetje rommel

)
edit: vooruit, ik zat er 2 tientjes naast maar ik gebruik zelf altijd onderstaande ipv onboard raid (om de eerder genoemde redenen).
http://www.alternate.nl/h...Controllers&l2=Serial-ATA
[
Voor 26% gewijzigd door
Verwijderd op 14-08-2009 14:39
]