Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Kan VGA drivers niet installeren?

Pagina: 1
Acties:

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Dus, ik zit hier een computertje van een vriend te installeren, maar nu zit ik met een probleem.
Ik kan de VGA drivers van MSi niet installeren. Als ik dat probeer geeft hij de foutmelding:

'Setup kan installatie niet voltooien. Raadpleeg de voortgangslog in uw Windows-directory voor meer informatie.'

Nou weten de meeste wel dat geen VGA-drivers betekent lekker hakkelige websites enzovoort.

Ik weet niet of het hier een effect op heeft, maar ik heb XP geinstalleerd op een andere computer, omdat er bestanden op stonden die hij wou houden. Zou het daarom kunnen dat de drivers niet kunnen worden geinstalleerd?

Alvast bedankt ;)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:09
HotFix schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:31:
Ik weet niet of het hier een effect op heeft, maar ik heb XP geinstalleerd op een andere computer, omdat er bestanden op stonden die hij wou houden. Zou het daarom kunnen dat de drivers niet kunnen worden geinstalleerd?
?? Ik volg niet helemaal wat je gedaan hebt. Ik ga er gemaks halve vanuit dat je de originele schijf in een andere pc hebt gehangen en alleen bestanden hebt uitgelezen. Of heb je geprobeerd te booten van die schijf en XP hierbij opnieuw over je oude install geplaatst?

Om welke MSI grafische kaart gaat het? Al geprobeerd de nieuwste reference drivers te downloaden van de originele fabrikant. MSI maakt namelijk niet zelfs grafische chips, die kopen ze in van intel, nvidia, ati etc

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• HotFix
haha, laat ik wat duidelijker zijn.
Ik heb zijn schijf in mijn pc gehangen, om zijn bestanden te backuppen, zijn schijf opnieuw te installeren (in mijn computer) en de bestanden die ik had gebackupped weer op zijn schijf te zetten.
Mijn PC heeft natuurlijk compleet andere specs, en ik weet dus niet of een verse XP installatie daar rekening mee houd.

En ik was ook vergeten te vermelden dat het gaat om een geintegreerde videokaart, namelijk op het PM8M-V Moederbord. Drivers vanaf de site van MSI zelf gehaald, maar dat werkte dus niet.

• Terror
XP trekt het niet zo goed om van de ene setup in de andere setup gehangen te worden. Mijn vraag spits zich toe op: bij het verplaatsten van probleem schijf, heb je die toen als bootschijf geplaats, met andere woorden. Opstarten ervan. Of heb je de schijf er secundair ingehangen waardoor je hem inleest vanuit een andere windows installatie.

In het laatste geval is er niks met de drivers gebeurt. In het eerste geval vraag ik me af hoe je überhaupt heb kunnen booten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:39

ResuCigam

BOFH

HotFix schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:43:
haha, laat ik wat duidelijker zijn.
Ik heb zijn schijf in mijn pc gehangen, om zijn bestanden te backuppen, zijn schijf opnieuw te installeren (in mijn computer) en de bestanden die ik had gebackupped weer op zijn schijf te zetten.
Mijn PC heeft natuurlijk compleet andere specs, en ik weet dus niet of een verse XP installatie daar rekening mee houd.
Je moet eerst de schijf terugzetten in de PC waar je windows wilt installeren anders kan je natuurlijk ook geen drivers installeren voor hardware die er nu niet inzit. Als je XP installeert terwijl de schijf in jouw PC zit dan is de kans heel erg groot dat het niet of slecht gaat werken als je die schijf weer in zijn PC zet.

We do what we must because we can.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06
Sorry, ik vat het zo op: Je hebt dus zijn schijf in jou pc, en je gaat xp via jou pc op zijn schijf installeren?

• Terror
Het MSI Mobo bevat een vga Onboard kaart: type S3 Graphics UniChrome.
http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=121872&FRS=ON

Drivers: http://www.viaarena.com/D...PageID=&OSID=1&CatID=1160
specifiek: http://www.viaarena.com/d...1&CatID=1160&SubCatID=112

Release date drivers: February 22, 2005. Als de MSI site oudere aanbied zou ik bovenstaande downloaden. Zoals aangegeven is kan je windows en drivers alleen installen als de schijf in het bijbehorende systeem zit. Schijven wissellen kan zelfs dramatische effecten hebben ivm chipset drivers.

[ Voor 26% gewijzigd door Terror op 14-08-2009 12:56 ]

• HotFix
Ik heb inderdaad XP geinstalleerd op mijn PC, maar de schijf heeft hij nu weer terug in zijn pc, waar ik dus bezig ben de drivers te installeren. Als je me nu zegt dat XP dat niet leuk vind mep ik mezelf 8)7

Toen hij (de schijf die ik moest backuppen) in mijn pc hing heb ik hem eventjes als secundaire schijf gebruikt, zodat ik met mijn eigen pc de bestanden kon backuppen op mijn eigen schijf. Daarna heb ik hem geboot als primaire schijf, en heb er toen XP op geinstalleerd.

• Terror
HotFix schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:57:
Ik heb inderdaad XP geinstalleerd op mijn PC, maar de schijf heeft hij nu weer terug in zijn pc, waar ik dus bezig ben de drivers te installeren. Als je me nu zegt dat XP dat niet leuk vind mep ik mezelf 8)7

Toen hij (de schijf die ik moest backuppen) in mijn pc hing heb ik hem eventjes als secundaire schijf gebruikt, zodat ik met mijn eigen pc de bestanden kon backuppen op mijn eigen schijf. Daarna heb ik hem geboot als primaire schijf, en heb er toen XP op geinstalleerd.
Duidelijk. Begin jezelf maar te meppen :P Misschien kan je het alsnog recht breijen. Verwijder in apparaat beheer eerst maar alle drivers. Rebooten en dan beginnen met chipset driver en daarna de VGA driver installen. Vind het iig al verbazend dat het geheel boot :)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

XP heeft zich geinstalleerd met de drivers voor de hardware in JOUW computer. En nu heb je dus een probleem omdat het in een andere PC niet werkt.

Da's een beetje als voor een ander gaan tanken, met je eigen auto, en het vervolgens vreemd vinden dat jouw diesel en zijn LPG niet helemaal samen gaan ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er in die setuplog die jij noemt in je openingspost? Lijkt me dat je daar veel sneller een oplossing mee vindt dan hier gezellig te kleppen met z'n allen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47

TheVMaster

Moderator WOS
HotFix schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:57:

XP gaat dat zeker niet leuk vinden. Misschien als je eerst een sysprep uitvoert voordat je de schijf terug hangt zou het probleem kunnen oplossen, maar dit weet ik niet zeker (nooit gedaan eigenlijk)...
sanfranjake schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:56:
Wat staat er in die setuplog die jij noemt in je openingspost? Lijkt me dat je daar veel sneller een oplossing mee vindt dan hier gezellig te kleppen met z'n allen :)
Inderdaad, maar wat hij nog beter kan doen is het volgende :
  1. Hang de schijf weer in jou pc
  2. Kopieer de 'belangrijke bestanden' op usb stick/Harddisk/DVD
  3. Formatteer de schijf
  4. Hang de schijf weer in zijn pc
  5. Installeer Windows XP (waarom niet Vista of 7 btw?)
  6. Kopieer de bestanden vanaf de usb stick/Harddisk/DVD terug naar zijn pc
Klaar is klara! O-)

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2009 20:52 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:43:
• Installeer Windows XP (waarom niet Vista of 7 btw?)
Ik denk omdat Vista flink wat extra licentiekosten zal bieden, en aangezien 7 pas over 2 maanden voor het grote publiek beschikbaar komt daarom die niet :P

Mijn spoorwegfotografie

• Terror
TheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:43:
Inderdaad, maar wat hij nog beter kan doen is het volgende :
  1. Hang de schijf weer in jou pc
  2. Kopieer de 'belangrijke bestanden' op usb stick/Harddisk/DVD
  3. Formatteer de schijf
  4. Hang de schijf weer in zijn pc
  5. Installeer Windows XP (waarom niet Vista of 7 btw?)
  6. Kopieer de bestanden vanaf de usb stick/Harddisk/DVD terug naar zijn pc
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Aangezien het systeem nu boot ben ik overigens ben ik nog steeds van mening dat het gefixed kan worden door nu alle drivers te verwijderen, te rebooten en vervolgens netjes alle juiste drivers te installen. Durf bijna met zekerheid te stellen dat er nu drivers zijn die moeilijk doen.

Gewoon apparaatbeheer en echt elk apparaat deïnstalleren. Reboot en presto.

• HotFix
Okee, ik heb gewoon voor de 'luie' methode gekozen en XP opnieuw opnieuw geinstalleerd. Maar, het mocht niet baten. Weer dezelfde foutmelding met de MSI VGA drivers, als met de drivers van de site die Terror postte.

Het enige wat ik me dan kan voorstellen is dat ik de hele verkeerde moederbord heb, maar dat lijkt me sterk.
Ik zie wel dat andere mensen met hetzelfde moederbord (volgens CPU-z heb ik het model MS-7104, maar met google kom ik uit op de PM8M-V) ook problemen hebben met een VGA driver die niet werkt.

Zie ook: http://www.softwaretipsan...ted-driver-ms-7104-a.html

• Terror
Programma's kunnen nog weleens verkeerd uitlezen. Als je zeker wil weten welk moederbord het is moet je de pc even openschroeven en op het moederbord kijken. Meestal staat het type nummer tussen je uitbreidingsloten (PCI) in.

Verder zijn we nog steeds benieuwd naar dat log uit de windows directory waar je naar refereerd in je TS.

[ Voor 19% gewijzigd door Terror op 16-08-2009 12:05 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
HotFix schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:01:
Het enige wat ik me dan kan voorstellen is dat ik de hele verkeerde moederbord heb, maar dat lijkt me sterk.
Maar wat staat er nu in de logfile dan? Want je bent nog steeds bezig met symptoombestrijding, wat ook wel neerkomt op dweilen met de kraan open ;)

[ Voor 41% gewijzigd door sanfranjake op 16-08-2009 13:37 ]

Mijn spoorwegfotografie

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
HotFix schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:01:
Het enige wat ik me dan kan voorstellen is dat ik de hele verkeerde moederbord heb,
Of dat je er een losse videokaart in hebt zitten en de IGP is uitgeschakeld. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1