Toon posts:

Digitenne in Emmermeer te ontvangen met buitenantenne?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 maanden geleden een pakketje Digitenne aangevraagd bij de KPN. Het Digitenne pakket had ik ontvangen, uitgepakt, aangesloten en helaas geen ontvangt (geen enkel streepje). Omdat er ook nog behoorlijk wat verlengsnoer bijzat aan de ontvanger heb ik deze op de eerste etage geplaatst. Ook hier geen ontvangt. Het boeltje heb ik weer ingepakt en teruggezonden.

Nu lees ik dat er ook buitenantennes gebruikt worden waar minder tot geen ontvangst is i.c.m. Digitenne. Ik vraag mij af of in Emmermeer er ervaringen zijn met buitenantennes. Ik heb al gezocht op google maar ik zie wel dat er mensen Digitenne zonder buitenantenne gebruiken in Emmermeer maar hier niet echt tevreden over zijn. Ik ben benieuwd naar de reacties van mensen die in Emmermeer wonen die een buitenantennegebruiken i.c.m. Digitenne.

Erwin

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wanneer ik naar de dekkings kaart van Digitenne kijk,en naar de postcode check,dan zie ik dat digitenne helemaal niet leverbaar is in dat gebied.Oftewel er is geen of hele slechte dekking.Een buiten antenne zal daar niet zo heel veel aan veranderen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

We hebben in heerhugowaard een aantal jaren geleden ook digitenne gebruikt toen dat nog niet aangegeven was in het dekkingsgebied.
Kwestie van je antenne hoog genoeg ophangen en hopen dat het werkt :) (wat in veel gevallen wel zo zal zijn).
Bij ons hing hij op 20 meter hoogte en hadden we bijna een volle balk van signaalsterkte in een gebied waar 0,0 dekking was volgens kpn :)

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59
* Chillz woont niet in Emmermeer

Maar wel in een gebied met slechte (KPN: minder goede) dekking met Digitenne.

Eerst geprobeerd met de normale antenne, werkte heel slecht.
Toen op aanraden van onderbuurman direct de klantenservice gebeld. Daar zeiden ze gelijk dat het met een buitenantenne waarschijnlijk wel zou gaan werken. Én die buitenantenne (twv 45e) zouden ze me gratis toesturen.

Zo gezegd, zo gedaan.
Buitenantenne ontvangen. Middagje knutselen (antenne ophangen, gaatje boren naar binnen voor de kabel) en de ontvangst was ineens stukken beter.

Conclusie: een buitenantenne kan echt een heel groot verschil uitmaken.
(maar dat is natuurlijk geen garantie, kwestie van uitproberen blijf ik denken)

Leeg - Sinds 20180907