Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kort even de situatie:

pc specs:

amd 3800+ s939
1gb ram
xfx geforce 6600gt 128mb ram 2x dvi aansluiting
msi k8n neo platium

Nu heb ik een nieuwe monitor gekocht : een samsung syncmaster 2343bw.
Ik sluit deze aan met de bijgeleverde dvi kabel en krijg een maximum resolutie van 1920x1080.
Sluit ik hem aan via een dvi to vga adapter op de grafische kaart en dan een vga naar de vga ingang van het scherm dan krijg ik wel de volledige resolutie ( 2048x1152).

Aangezien de kwaliteit van het beeld toch iets beter is via de dvi kabel zou ik ook daar graag de native resolutie draaien van het scherm.

Heeft er iemand een idee waaraan het kan liggen?
Mijn grafische kaart zou dit toch moeten ondersteunen als die het op vga wel aankan? of heb ik het hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

waarschijnlijk een single link dvi aansluiting op je 6600GT. dus maximum res = full-hd
Je hebt een dual-link dvi aansluiting nodig om over 1920 heen te gaan.

VGA heeft zoveel voordelen.

[ Voor 23% gewijzigd door neliz op 14-08-2009 11:32 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk heb je een single link DVI op je kaart zitten. Die kan geen 2048*1152 aan. Je zult daarom een kaart moeten pakken met dual link DVI, dan kun je dit soort resoluties wel gewoon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Hoe groter de resolutie, hoe meer bandbreedte je nodig hebt. Op DVI zitten twee digitale kanalen en voor resoluties tot 1920x1200 heb je aan één genoeg. Daarvoor zijn dan goedkopere kabels ontwikkeld die dan ook slechts één kanaal aan aderparen hebben. Zogenaamde single-link kabels zijn dus niet geschikt voor dergelijke monitoren en je zal moeten onderzoeken of zowel je videokaart als je kabel dan dual-link DVI ondersteunen. :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk zal het dan inderdaad een single link dvi-i zijn.
maar wat ik me dan afvraag is hoe komt het dat als ik op die single link dvi-i een dvi to vga adapter zet,
ik wel de maximale resolutie kan draaien? deze gaat toch ook door de dvi van mijn grafische kaart?
of gaat de kaart dan automatisch een analoog signaal doorsturen via de dvi-i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:33:
waarschijnlijk zal het dan inderdaad een single link dvi-i zijn.
maar wat ik me dan afvraag is hoe komt het dat als ik op die single link dvi-i een dvi to vga adapter zet,
ik wel de maximale resolutie kan draaien? deze gaat toch ook door de dvi van mijn grafische kaart?
of gaat de kaart dan automatisch een analoog signaal doorsturen via de dvi-i?
Lees maar eens welke vormen van DVI er zijn en hoe het in elkaar steekt op bijvoorbeeld wikipedia: DVI.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1