Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[OFFLINE FOLDERS] Laptop synchroniseert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een domein met een aantal laptop gebruikers die ook offline moeten kunnen werken. Logon caching staat standaard aan dus ze kunnen thuis inloggen maar nu heb ik een probleem met de offline files.

De map "mijn documenten" is geredirect naar de server op het domein (\\servernaam\userdocs$\username). Ik heb hier met de laptop op de rechter muisknop gedruk en gekozen voor het offline beschikbaar maken met synchronisatie bij opstarten en afsluiten.

Nu hebben alle folders ook zo'n blauw icoontje gekregen maar de bestanden niet. Bij het synchroniseren volgt bij elk bestand een access denied.

Nu vond ik hier Users may receive an "Access is denied" error message if you make files and folders available for offline use een artikel met precies het probleem. De oplossing zou zijn om de user in elk geval read share te geven op de home share, ik neem dus aan \\servername\userdocs$... maar dat had hij natuurlijk al anders kon hij normaal ook nooit bij de mijn documenten komen op het netwerk. Ik snap deze "resolution" dan ook niet.

Toen kwam ik deze tegen Unnecessary offline file synchronization may cause "Access denied" error messages, die aangeeft dat het probleem voorkomt als meerdere personen de laptop zouden gebruiken. Dat is echter niet het geval.

Toen kwam ik nog deze tegen http://www.experts-exchan...t_Network/Q_21724833.html die verwijst naar deze http://technet2.microsoft...992-d63b99320bb61033.mspx. Ik heb alle rechten zo aangepast als dat hier is aangegeven. Opnieuw afmelden en aanmelden met die user en weer hetzelfde sync probleem.

Ik kan wel gewoon bestanden van mijn documenten naar lokaal kopieren en snap dus ook totaal niet waarom die offline files daar zo'n probleem van maakt.

Iemand nog enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Serverside toestemming geven op die share / map dat er uberhaubt gesynchroniseerd mag worden lijkt me opzich wel handig ja, lijkt erop dat dat uit staat.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe geef je op een share / map dan recht dat die gesynchroniseerd mag worden? Volgens mij mag ik alle mappen offline maken / synchroniseren, daar geeft hij ook geen foutmelding op. Folders komen ook mooi over maar de files niet.

Het is vast iets met rechten, maar welke en waar is mij nog even onduidelijk.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Goed, ik kom even terug op mijn vorige opmerking.. als er geen toestemming is voor een offline cache kun je dat clientside ook niet eens instellen ;)
Geen idee waarom het fout loopt, heb je al eens geprobeerd de offline folder cache te legen?
Mijn ervaring is overigens dat een standaard 2003 gpo inhoud dat offline folders automatisch aangezet worden op het moment dat je de my documents folder (dmv een gpo) redirect naar een netwerk share.
Heb je die redirect handmatig gedaan of met een gpo?