Hallo allemaal ik heb een raar probleem met een PC.
Gewoon van scratch booten gaat ok.
Het probleem ontstaat na een softreboot dan wil de PC niet meer booten (blijft hangen in/voor BIOS):
Als ik vanuit windows/bios restart doe eindigt de PC met een zwart scherm (processor fan blijft draaien)
Als ik vanuit windows afsluit en de PC vervolgens opstart hetzelfde zwarte scherm.
Ook de reset button eindigt in een zwart scherm.
(Dit zwarte scherm is terwijl ik de BIOS /POST berichten had verwacht, Er is ook geen BIOS Beep)
Als de PC vast zit krijg ik hem eruit door de powerbutton 10 sec ingedrukt te houden of de stekker er echt uit te halen.
Wat heb ik geprobeerd:
Andere voeding.
Bios gereset
Systeem uitgebouwd, alle componenten los en weer gemonteerd.
Zit op dit moment sterk aan een defect moederbord te denken. Iemand nog andere suggesties?
(Systeem gegevens:
ASUS P5W; E8400
8 GB intern, HD Samsung 103Uj
ASUS 3450 grafische kaart
)
Gewoon van scratch booten gaat ok.
Het probleem ontstaat na een softreboot dan wil de PC niet meer booten (blijft hangen in/voor BIOS):
Als ik vanuit windows/bios restart doe eindigt de PC met een zwart scherm (processor fan blijft draaien)
Als ik vanuit windows afsluit en de PC vervolgens opstart hetzelfde zwarte scherm.
Ook de reset button eindigt in een zwart scherm.
(Dit zwarte scherm is terwijl ik de BIOS /POST berichten had verwacht, Er is ook geen BIOS Beep)
Als de PC vast zit krijg ik hem eruit door de powerbutton 10 sec ingedrukt te houden of de stekker er echt uit te halen.
Wat heb ik geprobeerd:
Andere voeding.
Bios gereset
Systeem uitgebouwd, alle componenten los en weer gemonteerd.
Zit op dit moment sterk aan een defect moederbord te denken. Iemand nog andere suggesties?
(Systeem gegevens:
ASUS P5W; E8400
8 GB intern, HD Samsung 103Uj
ASUS 3450 grafische kaart
)