Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:25
Hallo beste Tweakers,

Bij mijn schoonfamilie thuis staat een computer, die door de broer van mijn vriendin in elkaar is gezet.
De computer werkt naar behoren voor zover ze (en ik) weten. Ik heb er gewoon op kunnen internetten, en mijn vriendin speelt bijna elke dag wel The Sims 3.

Desondanks hoor je bij het opstarten van de computer 3 piepjes. Mijn ervaring zegt dat 1 piepje meestal betekent dat alles goed is, en iets anders dan dat betekent dat er problemen zijn. Ik vind de computer niet snel genoeg voor een quadcore Intel op 2.4GHz, maar dat zou ook kunnen zijn omdat ik Windows XP gewend ben, en Vista de boel traag zou maken.

Nu heb ik tot nu toe alleen maar computers gehad waarbij ik in 1 toonhoogte piepjes hoorde. Dit is niet het geval bij de schoonfamilie's computer. Deze geeft het volgende signaal:

piep (hoog) - kleine pauze - piep (hoog) piep (laag). (De piepjes zijn allemaal van dezelfde lengte.)

Ze hebben nergens een bonnetje kunnen vinden, en ook de boekjes zijn zoek. Ik heb dus met Lavalys Everest Home gekeken naar het merk en typenummer van het moederbord. Als ik het moederbord nummer en merk zou weten, dan zou ik ook de piepjes wel kunnen achterhalen leek me.
Nu zegt Everest Home het volgende van het moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/7005/snap05420090814094815.jpg
Onbekend dus. Nu weet ik dus niet waar ik mee te maken heb, en dus ook niet wat er mogelijk mis is.

De hardware waarvan ik wel weet dat die erin zit:
Cpu:
Intel® Core™2 Quad Processor Q6600 (8M Cache, 2.40 GHz, 1066 MHz FSB)

Ram:
DIMM0, 2048 MB - A-Data DDR2-800
DIMM1, 1024 MB - A-Data DDR2-800
Vreemd merk, nooit van gehoord. Kan ook geen linkje vinden voor de 2e dimm.

Videokaart:
NVIDIA GeForce 9600 GT, 512 MB GDDR3

Hdd:
SAMSUNG HD753LJ - 750GB, 32MB Cache

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer eens uit te vinden welk mobo het is, bijvoorbeeld met HWinfo . Misschien dat die in tegenstelling tot Everest wel wat kan vinden :)

[ Voor 49% gewijzigd door rodie83 op 14-08-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of beter, schroef gewoon de kast open en kijk naar typenrs e.d. die erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
rodie83 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:29:
Probeer eens uit te vinden welk mobo het is, bijvoorbeeld met HWinfo . Misschien dat die in tegenstelling tot Everest wel wat kan vinden :)
Okee, ik zal kijken wat het ding voor info geeft.
Ik post zodra ik de data heb, dank voor de tip :)

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:36:
Of beter, schroef gewoon de kast open en kijk naar typenrs e.d. die erop staan.
Zo logisch, maar zo niet aan gedacht. Misschien kom ik wel een kabeltje tegen dat los ligt ofzo haha :)

Ik ga erheen met een schroevendraaiert :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
CPU-Z vindt het type ook wel denk ik, maar ik ben iig blij dat ik een zijraampje heb ;)

[ Voor 12% gewijzigd door michaelmou op 14-08-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

wat me ook opvalt is dat je plaatje zegt dat je maar 2 x 2,4 GHz heb en geen 4x..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt naar een melding van je processorkoeler, na het aanzetten direct alarm. Fan gaat werken en stopt dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
Xenomorphh schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:20:
wat me ook opvalt is dat je plaatje zegt dat je maar 2 x 2,4 GHz heb en geen 4x..
Dat viel mij dus ook op, alleen staat op een andere plek in het zogenaamde 'computer rapport' wat ik in Everest maakte wel de juiste info, dus 4 kernen:

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/1927/snap05720090814152553.jpg Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/8049/snap05820090814152600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:05
Moderne bordjes willen bij het opstarten in het bios gedeelte ook nog wel eens het aantal geinitialiseerde usb apparaten aangeven met piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
Nielson schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:18:
Moderne bordjes willen bij het opstarten in het bios gedeelte ook nog wel eens het aantal geinitialiseerde usb apparaten aangeven met piepjes.
Daar heb ik ook naar gekeken, maar dat verklaart niet waarom de piepjes hoog en laag zijn, en er een pauze zit tussen de piepjes. De beep code bij het opstarten is als volgt:

piep (hoog) - kleine pauze - piep (hoog) piep (laag). (De piepjes zijn allemaal van dezelfde lengte.)

Ook maakt het niets uit hoeveel USBsticks of externe HDD's ik in de computer doe voor het opstarten, de piepjes blijven hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Mijn mobo geeft bij het booten ook gewoon hoge en lage piepjes én met een pauze, en dit zijn geen foutmeldingen, alles werkt correct. Dus zolang je pc goed loopt, temps in orde enzo zou ik me hier geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
Ik heb een HWinfo screenshot gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/2755/moederbordmsi.jpg
Daaruit concluderende ben ik gaan zoeken naar een user manual voor dit moederbord. Ik heb wat gevonden, maar die manual zegt niets over beep codes of troubleshooting.

Ook als ik dit moederbord wil koppelen aan deze post kan ik het niet vinden. Het lijkt me niet echt een mainstream moederbord, want informatie is bijna niet te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door [object Object] op 14-08-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:05
Kingofthemall schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:41:
Ook als ik dit moederbord wil koppelen aan deze post kan ik het niet vinden. Het lijkt me niet echt een mainstream moederbord, want informatie is bijna niet te vinden.
Wat bedoel je hier precies mee, informatie van dit bord staat toch gewoon op de site van MSI? Heb zelf trouwens ook een aantal MSI bordjes en deze piepen inderdaad ook zo bij het opstarten, heeft verder niks met fouten te maken dus denk dat je in de verkeerde richting zoekt.
Pagina: 1