Toon posts:

Leasy ervaringen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen Mede-Tweakers!

Ik zou graag willen weten of er hier mensen gebruik maken van de service die Leasy ons biedt. Wat zijn je ervaringen met deze firma en/of is het een aanrader? Hoe was de aftersale service en eventueel contact met Leasy?

Kan ik dit bedrijf vertrouwen en er een aankoop doen?
Het kan zijn dat er al een topic is betreffende deze webshop, de searchfunctie gaf me geen antwoorden, vandaar.

Verwijderd

Effectieve jaarrente van 16% 8)7
Zegt genoeg lijkt me.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is gewoon kopen met een lening, als ik enkel naar het voorbeeld van hun kijk..:
Bedrag financiering
E 999
Duur overeenkomst
72 maanden
Je betaalt per maand
E 22,07
72 x 22.07 = 1589.04
600 euro!!! aan rente.

16%.. zelfs een PL bij je lokale bank heeft nog een lager percentage :/

Nu zijn ze op tweakers al vrij snel tegen leningen, maar in dit geval deel ik vol hun mening, dit moet je never nooit doen.

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2009 09:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ziet er duur uit
DCR-SX300ES voor 339, terwijl je hem in pricewatch al voor 225 kan krijgen (pricewatch: Sony DCR-SX30E)

En zo zullen andere prijzen ook wel hoger liggen. Welk product ben je geinteresseerd in?

Sony VAIO 15,4 1100 euro, pricewatch 760 pricewatch: Sony Vaio VGN-NS31S/S

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik merk dat er tegenwoordig steeds leukere spellen uitkomen voor de Playstation 3. Ik hoef er niet perse eentje. Ik bekijk wat optie's.

Ik zie nu ook dat de rente die ze vragen absurd hoog is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 09:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:54:
Nou, ik merk dat er tegenwoordig steeds leukere spellen uitkomen voor de Playstation 3. Ik hoef er niet perse eentje. Ik bekijk wat optie's.
Maar waarom dan zo'n dure winkel? Waarom niet gewoon in de Bart Smit oid kopen? Is stukken goedkoper (online shops ook, maar dat scheelt geloof ik niet zo veel en dan koop ik hem liever in een fysieke winkel)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, je kunt toch echt beter even sparen en dan maar wat later die PS3 kopen, dan zo'n belachelijke lease constructie aangaan omdat je hem per se direct wil hebben. Geen geld uitgeven dat je niet hebt ;)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:56:
[...]

Maar waarom dan zo'n dure winkel? Waarom niet gewoon in de Bart Smit oid kopen? Is stukken goedkoper (online shops ook, maar dat scheelt geloof ik niet zo veel en dan koop ik hem liever in een fysieke winkel)
Jullie hebben wel gelijk. Mocht er eens iemand zijn met een PS3 te koop dan houd ik me aanbevolen:)

Aangezien ik dinsdag jarig ben kon het weleens zo zijn dat ik hem misschien wel nieuw kan kopen!

Ik wou gewoon eens weten wat jullie van dat soort webshops vinden..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:59:
Ik wou gewoon eens weten wat jullie van dat soort webshops vinden..
Voor koop op afbetaling?

Van mij mogen dergelijke webshops vandaag nog failliet gaan. Ik vind het onzinnig dat bedrijven mensen de mogelijkheid bieden dingen te kopen die ze eigenlijk niet kunnen bekostigen. Als het nou nog iets belangrijks was (wasmachine aangezien je daar niet zonder kan, hypotheek aangezien je niet zonder huis kan, etc), maar een game console? :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:01:
[...]

Voor koop op afbetaling?

Van mij mogen dergelijke webshops vandaag nog failliet gaan. Ik vind het onzinnig dat bedrijven mensen de mogelijkheid bieden dingen te kopen die ze eigenlijk niet kunnen bekostigen. Als het nou nog iets belangrijks was (wasmachine aangezien je daar niet zonder kan, hypotheek aangezien je niet zonder huis kan, etc), maar een game console? :X
Hahahah, ja ik moet ergens ook wel lachen :X Ik ga dat ook echt niet doen hoor. Volgens mij je reinste naaierij xD

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Dwars: +1

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Ik vind het een eersteklas stelletje boeven. Zo misleidend gewoon en erop gericht om misbruik te maken van de onwetendheid (of domheid, zo je wilt) van mensen.

Het voorbeeld van SinergyX spreekt voor zich -- een rente van ruim 600 euro op een bedrag van 1000 euro. Maar dat zet Leasy er niet bij op de site -- je moet dus al zélf zo 'slim' zijn om de totale looptijd van de overeenkomst (72 maanden) te vermenigvuldigen met de maandlasten (22,07 euro). En dan kom je op 1589 euro uit.

Nu is het voor ons als weldenkende mensen misschien onvoorstelbaar, maar voor écht heel veel mensen is het zelfs al een te grote stap (en dus teveel gevraagd) om even looptijd x maandlasten uit te rekenen. Die kijken alleen maar naar de ronkende visuals en prijzen op de frontpage en trappen hier dus in.

Verwijderd

Topicstarter
Misleidend dus, de overheid met hun; Let op lenen kost geld..Dit moet strenger kunnen xD
Stel je hebt al niet te veel te makken, je hebt een nieuwe droger nodig dus die koop je dan maar via Leasy. Hoppa, toen zat je nog veel erger in de shit xD

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 10:07 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zit een prijsverlaging in de lucht van de PS3, zal niet voor je verjaardag komen, maar iemand in het PS3 ervaring had zijn PS3 in (dacht ik) portugal al erg goedkoop.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:07:
Misleidend dus, de overheid met hun; Let op lenen kost geld..Dit moet strenger kunnen xD
Stel je hebt al niet te veel te makken, je hebt een nieuwe droger nodig dus die koop je dan maar via Leasy. Hoppa, toen zat je nog veel erger in de shit xD
Ik vind dat "lenen kost geld" juist vette onzin. Elk weldenkend mens snapt toch dat lenen geld kost? Moeten ze nu bij auto's er ook bij zetten "Let op, een auto kost geld?", of "Let op, een wasmachine kost stroom?"
Al die betutteling, laat mensen zelf eens nadenken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een auto en wasmachine is stukje logica, maar veel snappen niet 'geld kost geld'. En omdat er niet duidelijk vermeld staat dat het 16% jaarrente is, kijken ze enkel naar 1000 vs 22 euro in de maand. De link looptijd/maandbedrag doen ze helemaal niets mee. Staren blind op 'ik wil het nu', en 'zo weinig per maand?', en zolang je stomme mensen hebt, zal je deze onzin houden. (of elke grijze/ik-wil-opgelicht-worden site).

Dan kan je een splinternieuwe FULL HD!! scherm kopen voor nog minder dan wat je mobiele abbo kost!!

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2009 10:32 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:23:
[...]

Ik vind dat "lenen kost geld" juist vette onzin. Elk weldenkend mens snapt toch dat lenen geld kost? Moeten ze nu bij auto's er ook bij zetten "Let op, een auto kost geld?", of "Let op, een wasmachine kost stroom?"
Dat klopt niet helemaal wat je nu zegt. Het is bekend dat mensen goed te misleiden zijn en vaak niet kijken naar de achterliggende gevolgen...

Je zou eens naar NLP moeten kijken...iets waar deze bedrijven graag gebruik van maken
Wikipedia: Neuro-linguistic programming
Derren Brown doet het ook: http://www.youtube.com/re...derren+brown&search_type=

* Mike2k is uiteraard tegen deze vorm van kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mike2k op 14-08-2009 10:33 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:07:
Ach kom. Ik vind dat je ook zelf wel na kunt denken, hoor. Ik vind "Let op! Geld lenen kost geld." op zich wel duidelijk en zeker voldoende. Het komt voor de weldenkende mens al betuttelend over dus nog strenger lijkt me niet nodig.
Maar het probleem is dat juist vaak de mensen die niet met geld om kunnen gaan, dit soort betutteling nodig hebben. Die zien, zoals SinergyX al zegt, alleen het kleine getal en denken: Oh dat kan ik wel missen. Maar ze kijken niet verder en worden alleen maar hebberig. Totdat ze 500 euro per maand kwijt zijn aan dit soort 'leninkjes' voor onzinnige producten.

Het is gewoon heel simpel, zoals ik eerder al aangaf: De volgorde is sparen, dan uitgeven. Niet andersom.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 14-08-2009 10:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:23:
[...]

Tja en dan komen die mensen in de schuldsanering en guess who dáár weer voor op kan draaien? Juist, wij met z'n allen, de 'slimme' mensen.

Nee wat mij betreft ook z.s.m. verbieden dit soort praktijken! Óf een limiet invoeren, bijv. maximaal 10% van je maandinkomen mag je aan rentelast voor dit soort leningen gebruiken. Ga je er overheen, kun je niets meer kopen... maar dat is moeilijker te handhaven, dus ik zeg gewoon verbieden.

• Room42
  • Niet online
woelders schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:43:
[...] maar dat is moeilijker te handhaven, dus ik zeg gewoon verbieden.
Valt wel mee, gezien we al een centrale administratie hebben: BKR. Het enige is dus dat de wet aangescherpt moet worden. Overigens is er voor de geldverstrekkers wel een max. rente, dacht ik. Maar die ligt nog behoorlijk hoog. 18% ofzo?

edit:
Nee, het is 16% geworden: http://www.fx.nl/artikel/...rente-omlaag/Default.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 14-08-2009 10:47 ]

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 20:21

Brons

Fail!

Ik ben opzich niet zo tegen dit soort praktijken. Mensen moeten het zelf weten als ze dure leningen aan willen gaan. De prijzen staan duidelijk op de site dus van misleiding is ook geen sprake. Ook zou het mij niet verbazen als de rente terecht is aangezien waarschijnlijk veel mensen (meer dan bij een PL) de lening nooit terug betalen. Maar bij dit soort zaken kopen zou ik nooit doen.

Overigens is Leasy niet de enige die dit doet. Wehkamp is een mooi voorbeeld van een bedrijf dat het al jaren (tientallen?) doet zonder eigenlijk veel slechte press te krijgen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is waar, je moet een keer op je bek gaan en dan leer je het zelf wel. Probleem is dat als je in zulke gevallen op je bek gaat, en meteen ook erg hard is. Wat van mij wel mag, veeeeeel scherpere toetsing voor het verstrekken van zo'n lening.
De volgorde is sparen, dan uitgeven. Niet andersom.
Mwah, mensen die er weloverwogen voor kiezen en het kunnen betalen, heb ik geen problemen mee. Genoeg mensen die auto's kopen met leningen, maar die gaan mensen niet in zee met knikkers die 16% per jaar berekenen :P

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Dat l'easy is wel groot:
L'EASY heeft een omzet van ca. 1,5 miljard Deense kronen en ca. 550 medewerkers. Tot het L'EASY-concern behoren D:E:R in Denemarken en Thorn in Noorwegen en Zweden. L'EASY A/S maakt deel uit van het 3C Holding-concern dat eigendom is van Niels Thorborg. Tot het concern behoren ook 3C Venture A/S met belangen in een reeks bedrijven
Dat er nog zoveel mensen instinken. Het gekke is dat alles vrij duidelijk beschreven staat op de website. Je kan zo terugvinden wat je moet betalen en wat er gebeurd als je dat niet doet of te laat bent bijvoorbeeld. Alleen is de standaard prijs voor een artikel wat hoog, je kan de producten met een beetje rondshoppen goedkoper krijgen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De noorse variant:

Effektiv rente for eksisterende kunder:
Kr.: 1.000,- 23,03%
Kr.:10.000,- 32,74%
Kr.:20.000,- 27,32%

Moeten wij blij zijn met 16% :D Btw, die tekst komt van hun eigen site, zo kan je wel van alles neer gaan zetten. (andere kant, met zo'n hoog percentage en belachelijke productprijzen is het wel makkelijk vette winst te maken).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2009 12:33 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

het lijkt er dus op dat l'easy gewoon de maximale rente tarieven hanteert en dus absoluut geen vast rentepercentage heeft. Zou hier de max rente verhoogd worden naar bijv 18% gaat l'easy gewoon mee...
Waarschijnlijk is de rente namelijk nog variabel ook...

[ Voor 12% gewijzigd door Mike2k op 14-08-2009 12:53 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Fastex schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:52:
het lijkt er dus op dat l'easy gewoon de maximale rente tarieven hanteert en dus absoluut geen vast rentepercentage heeft. Zou hier de max rente verhoogd worden naar bijv 18% gaat l'easy gewoon mee...
Waarschijnlijk is de rente namelijk nog variabel ook...
Yep. Er zijn altijd zat mensen die alleen op korte termijn denken en alleen het maandbedrag zien dat ze moeten betalen. De rente kan dus vast nog wel een stuk hoger voordat er te weinig mensen zullen instinken.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1