Toon posts:

geluid tv via philips hts4600 setje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een nieuwe TV: 32LG5700 en een nieuw philips cinemasetje: HTS4600
Deze heb ik verbonden dmv een HDMI kabel (1.3) en dit werkt in principe goed.
Ik kan een dvd,cd enz luisteren en het geluid loopt ook netjes via het cinemasetje.
Echter als ik gewoon normaal tv wil kijken, bijv een film of sport en wil ik het geluid over het setje laten lopen ipv over de normale geluidsboxen van de tv lukt dit niet.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
- alle verschillende hdmi poorten geprobeerd op de tv
- verschillende instellingen, zoals: geluid tv boxen uit/aan enz

is er iemand die de oplossing heeft?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
Voor normaal tv-geluid zul je nog een ander kabeltje moeten trekken. Het HDMI-kabeltje zorgt er nu alleen voor dat het beeld van je dvd naar je tv gaat (en misschien ook het geluid, maar dat is niet nodig).

Om het geluid van je tv via je cinemaset te laten lopen, zul je nog een audiokabeltje van de lijnuitgang van je tv naar een audio-ingang van je audioset moeten trekken. Dat is meestal gewoon analoog, dus met die standaard rode en witte tulpstekkertjes.
edit: ik zie net in de gebruiksaanwijzing dat er aan de zijkant een AUX-in op zit, maar dat werkt met een 3,5mm mini-jack. Daar zul je dus het geluid van je tv in moeten zien te krijgen.

Vervolgens zul je op je cinemasetje de AUX-ingang moeten selecteren.

En nog een edit: volgens mij heeft hij ook een digitale ingang (coax). Ik weet niet of je tv een digitale audio-uitgang heeft, maar dan zou je hem daar ook op kunnen aansluiten.

[ Voor 45% gewijzigd door dreamscape op 14-08-2009 09:20 ]

Punctuality is the politeness of kings