Toon posts:

Unibody macbook uit UK + vervanging keys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Als ik een unibody macbook op ebay.co.uk koop, moet ik dan buiten de verzendingskosten ook douanekosten, btw, invoerkosten, ... betalen of wordt de UK ook binnen Europa gezien zodat er vrij verkeer van goederen is? Ik weet dat de UK een qwerty toetsenbord heeft. Nu heb ik hier nog een kapotte unibody macbook staan. Kan ik deze keys dan niet verwisselen met het qwerty-toetsenbord?
Alvast bedankt,

naf10

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:46

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:37:
Beste,

Als ik een unibody macbook op ebay.co.uk koop, moet ik dan buiten de verzendingskosten ook douanekosten, btw, invoerkosten, ... betalen of wordt de UK ook binnen Europa gezien zodat er vrij verkeer van goederen is?
Er is vrij verkeer van goederen; dus geen andere kosten dan je verzendkosten. Je vraag over het toetsenbord moet je even wachten tot iemand anders daar antwoord op weet.

20*350ZO45°

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:44
Info over invoer: http://www.douane.nl/part...gersbagage-01.html#P9_456

Toetsenbord: Alle toetsenborden kunnen vervangen worden, kwestie van loshalen en nieuwe plaatsen. Heb alleen geen idee waar je ze los koopt. Voor "normale" laptops is €80,- een normale prijs voor een toetsenbed inclusief connector. Waarom wil je btw het toetsenbord over zetten? Overzetten tussen dezelfde type laptops lijkt me geen probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door Terror op 14-08-2009 08:59 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Ik heb zojuist mijn Macbook Pro ontvangen uit de UK.. (electronicking ebay)
Volgens mij heeft deze gewoon dezelfde layout.. Zou niet weten wat er anders aan is.. :)

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste,

Als ik een unibody macbook op ebay.co.uk koop, moet ik dan buiten de verzendingskosten ook douanekosten, btw, invoerkosten, ... betalen of wordt de UK ook binnen Europa gezien zodat er vrij verkeer van goederen is?
Dus eigenlijk vraag je aan ons of Engeland tot de EU behoort of niet... wat een vraag man :X
mikevdzanden schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:42:
Ik heb zojuist mijn Macbook Pro ontvangen uit de UK.. (electronicking ebay)
Volgens mij heeft deze gewoon dezelfde layout.. Zou niet weten wat er anders aan is.. :)
Ik vermoed dat de TS Belgisch is en dus de azerty-indeling van zijn kapotte MacBook wil overzetten naar de nieuwe MacBook. Dat lijkt me geen probleem trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Lounge Deluxe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:58:
[...]

Dus eigenlijk vraag je aan ons of Engeland tot de EU behoort of niet... wat een vraag man :X

[...]

Ik vermoed dat de TS Belgisch is en dus de azerty-indeling van zijn kapotte MacBook wil overzetten naar de nieuwe MacBook. Dat lijkt me geen probleem trouwens.
Haha, nee, ik vroeg me gewoon af ofdat je invoerkosten/douanekosten moest betalen.
Iedereen bedankt voor hun antwoord!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:03:Haha,
nee, ik vroeg me gewoon af ofdat je invoerkosten/douanekosten moest betalen.
Maar de vraag in je TS luidde:

of wordt de UK ook binnen Europa gezien zodat er vrij verkeer van goederen is?
Enfin, hoop voor je dat het lukt met het overzetten van het toetsenbord!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Wat is er kapot aan de andere unibody macbook? Is dat niet de moeite waard om te repareren? Het vervangen van je toetsen is mogelijk ja. Maar het is wel een enorme 'pain in the *ss'. Het principe van de unibody is namelijk dat alles er in lagen in zit. Met als je de unibody open hebt liggen de toetsen als onderste laag. Je zult dus alle onderdelen moeten verwijderen. Het kan wel, je moet alleen een systeem houden met hoe je hem uit elkaar hebt gehaald. een site zoals ifixit er bij houden kan ook geen kwaad.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Het enige dat daadwerkelijk anders is (volgens mij) , is de pond boven de 3. En of je je daar nu zo aan stoort..

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Kun je de keyboard layout in osx niet veranderen.. Want dan is gewoon die toetsen eraf rukken en andere erop zetten..

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

mikevdzanden schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:50:
Kun je de keyboard layout in osx niet veranderen.. Want dan is gewoon die toetsen eraf rukken en andere erop zetten..
De verschilllen tussen AZERTY en QWERTY zitten ook op andere plekken dan de letters ;)

Zoef

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Zpottr schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:07:
[...]

De verschilllen tussen AZERTY en QWERTY zitten ook op andere plekken dan de letters ;)
Wat bedoel je dan precies? Als de OP de toetsjes van zijn nieuwe MB verwisselt voor die van z'n oude MB en Belgisch' selecteert als toetsenbord-layout, dan is hij er. Maar het toetsenbord in zijn geheel omruilen lijkt me makkelijker.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Lounge Deluxe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:06:
[...]

Wat bedoel je dan precies? Als de OP de toetsjes van zijn nieuwe MB verwisselt voor die van z'n oude MB en Belgisch' selecteert als toetsenbord-layout, dan is hij er. Maar het toetsenbord in zijn geheel omruilen lijkt me makkelijker.
Dat bv. niet de juiste leestekens boven de juiste cijfertoetsen zitten :) Er zitten echt andere toetsen op, ze zitten niet alleen op een andere volgorde.

Zoef

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als de toetsen fysiek anders zijn (zoals bijvoorbeeld een lange versus een brede entertoets) dan kun je ze niet zomaar verwisselen. Je moet dan de hele case vervangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
Lounge Deluxe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:58:
[...]

Ach, Engeland heeft in een aantal opzichten een aparte status binnen de EU, dus niet zo heel vreemd om dit nog even te checken vind ik :) .

Ook maar dat ik dat weet!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

vbmot schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:44:
[...]

Ach, Engeland heeft in een aantal opzichten een aparte status binnen de EU, dus niet zo heel vreemd om dit nog even te checken vind ik :) .
Alleen qua Schengen. Daar doen ze maar gedeeltelijk aan mee. Maar qua goederen is 't gewoon een EU-land en hebben ze zich dus gewoon aan de regels te houden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
UK qwerty toetsenbord is prima te doen hoor. Zijn maar een paar toetsen die omgewisseld zitten. Heb hier ook een Sony Vaio met een UK toetsenbord. Geld en moeite van het omwisselen niet waar imho.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon op 15-08-2009 00:09 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:07
van electronic king zijn gewoon amerikaanse indeling. Hence, het zijn zelfs macbooks uit de US geimporteerd naar de UK. Vandaar dat je er ook een amerikaanse stekker op vind en niet een britse..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
UK qwerty is een goed toetsenbord, niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken. Paar kleine verschillen, maar niet storend! Als je van windows naar een mac machine gaat moet je zowiezo wennen aan een andere indeling met een NL toetsenbord... dus don't worry

Bekijk mijn site: Remko.me

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Chrones schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:04:
UK qwerty is een goed toetsenbord, niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken. Paar kleine verschillen, maar niet storend! Als je van windows naar een mac machine gaat moet je zowiezo wennen aan een andere indeling met een NL toetsenbord... dus don't worry
Je hebt gelijk... als je gewend bent aan een NL tobo (heb hier ook altijd UK).

Als TS een AZERTY wil is een UK tobo niet echt een alternatief.

Zoef

Pagina: 1