Toon posts:

Van 32 bits desktop naar 8 bits IE

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem , als ik mijn pc opstart is mijn desktop normaal , maar als ik IE aanklik gaat de resolutie gelijk terug naar 8 bits en dat blijft zo , ook als je weer naar je desktop gaat.
De hardware:
Fuj. siemens 1931-a1 mobo(gemaakt volgens mij door Intel?)
3,33 ghz 775 socket celeron
4670 ati silent /6600 nvidea
Codegen 450 watt /Q-tec 350w /Coolmaster 500w silent pro
2x 1gb Geil kit / 333 1 gb Mt
650 gb sata spinpoint.

Heeft iemand dit wel eens meer gezien?

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1836797.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 00:14 ]

Verwijderd

2 graka's, een van ati en een van nvidia??

volgens mij is dat vragen om problemen

EDIT: als je ze verwisseld gooi je dan wel de drivers er goed af?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 00:11 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

(jarig!)
Welke drivers?
Welk OS?
Welke IE versie?
Virus-scanner?

Etc.

En idd die 2 grakas (nivea? en een 0.033 Hertz cpu?)

[ Voor 29% gewijzigd door Boudewijn op 14-08-2009 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja drivers geheel verwijderd met tool en hehe ik bedoelde natuurlijk een 3,33 ghz celeron (funny...not)
De video drivers zullen de oorzaak niet zijn als hij het met Ati en Nvidea doet, IE8, xp pro met alle updates en nod32 als virusscanner.Ik denk niet dat het een software probleem is(gevaarlijke uitlating, kan je spijt van krijgen) , ik denk zelf dat het mobo opspeelt., vandaar de vraag , herkent iemand dit!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 00:21 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:53

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:06:
Codegen 450 watt /Q-tec 350w /Coolmaster 500w silent pro
Gebruik je nou drie voedingen tegelijk? :/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

dat 8 bits is niet zo raar, installeer jij maar eens de verkeerde drivers, dan krijg je precies hetzelfde.

Graag idd wat meer info zoals Boudewijn vraagt, wij hebben geen glazen bol helaas 8)7

Sinds wanneer heb je het probleem en wat heb je misschien nog veranderd aan hardware/drivers??

@ g0tacnks: denk het niet maar staat er niet echt duidelijk :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 00:18 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

(jarig!)
Schrijf het dan gewoon goed op. m == milli.

Je OS enzo noem je niet.

Onze glazen bollen hier zijn helaas in reparatie. Je moet die informatie vemelden als je gehopen wil worden, en anders: funny ... not (sic).

Een topic titel en eigen inzet zou ook helpen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:53

g0tanks

Moderator CSA
Ik denk dat het probleem ligt bij de videokaarten. Heb je per se beide videokaarten nodig (voor meerdere schermen ofzo?), zo niet, gebruik dan alleen de 4670. Installeer dan de laatste ATI drivers en verwijder de NVIDIA drivers.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik vermoed dat deze specs zijn gekopieerd en geplakt vanaf een website, ik denk dat Fujitsu de PC's levert met ofwel een Ati kaar ofwel een Nvidia kaart, hetzelfde met de voedingen. Probeer eerst eens uit te zoeken wat voor hardware je daadwerkelijk bezit.

Verwijderd

Topicstarter
Nee als er meerdere kaarten cq voedingen staan , heb ik de diverse geprobeerd of dat de oorzaak is of was. , lijkt me voor de hand liggen, ik weet wat ik met 3 voedingen op 1 pc moet, gewoon probeer of het verdwijnt met andere hardware.

• Ruzz321
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:25:
Nee als er meerdere kaarten cq voedingen staan , heb ik de diverse geprobeerd of dat de oorzaak is of was. , lijkt me voor de hand liggen, ik weet wat ik met 3 voedingen op 1 pc moet, gewoon probeer of het verdwijnt met andere hardware.
Als je de videokaarten hebt verwisseld heb je dan ook de nodige stappen genomen wat betreft drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Nee @ rushwood ik heb een bundeltje mobo (los) in Duitsland gekocht zonder toebehoren.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

(jarig!)
Dan moet je dat zeggen, want er zijn ook mensen met meerdere graka's in 1 pc.
Meerdere voedingen is ook wel te doen ;).

Verwijderd

@TS: probeer anders eens een live-cd van een linux distro of iets dergelijks. ik denk nog steeds dat het een driver probleem is

• Ruzz321
Kun je 3d applicaties of Firefox voor mijn part wel gewoon zonder problemen gebruiken en is IE het enige wat dit probleem veroorzaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoals ik al zei, ik heb de tools voor volledige verwijdering van de drivers gebruikt.Alle andere hardware processoren en geheugen via ebay (mobo's ook 3 voor nog geen 10 euro 775 socket, nieuw nooit gebruikt. en nee er was niks mee gewoon geluk of een goeie deal, gebeurt veel op ebay) gekocht.

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Probeer bij internet opties eens een lege startpagina in te stellen, en als nodig de settings weer op 32 bit zetten. En dan opnieuw internet explorer te openen.

||

Verwijderd

Topicstarter
@ rushwood ga ik morgen proberen .@ st linux is ook een goed idee , weten we gelijk of het hardware of software is.Nog een surgestie voor welke linux, ik ben mer een mac en windows iemand.

Verwijderd

@TS: een live-cd van ubuntu (http://www.ubuntu.com/getubuntu/download)
gewoon branden en booten (niks installeren) _/-\o_

@ Rushwood: lekker puh :+ :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 00:39 ]

• Ruzz321
Ubuntu Live CD

http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download

Edit: Iemand was me voor :P

[ Voor 21% gewijzigd door Ruzz321 op 14-08-2009 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ stefanm heb ik gadaan schiet weer terug naar 8 bits. Andere dingen zoals fotos en filmpjes blijft ie gewoon goed , tot nu toe .

• Ruzz321
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:39:
@ stefanm heb ik gadaan schiet weer terug naar 8 bits. Andere dingen zoals fotos en filmpjes blijft ie gewoon goed , tot nu toe .
Staat je IExplorer niet op een bepaalde "veilige modus" oid. ingesteld? Ik gebruik het al in geen jaren meer, maar ik kan firefox ook in 256 kleuren laten werken door een simpel vinkje te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
I'll be back.........tomorrow that is, met meer en hopelijk beter nieuws dat het toch software matig bleek te zijn.(I wish)Duimen dat Ubuntu wel ok werkt., dan zet ik er Win7 op.( Jammer xp is toch verdomd makkelijk na al die jaren)

Verwijderd

Topicstarter
@Rushwood ik zal de instellingen nog eens na lopen ,wat me te binnen schoot toen dit begon deed mijn Linksys wifiook ff moeilijk (wel server verbinding maar geen internet,de rest van de pc's(6 stuks) hier no probleem ,op eens verdwenen na wat gekloot) kan toeval zijn....

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heb je ook al 'allow third party add-ons' uitgeschakeld in de IE-optie's ?

wellicht zit er 'iets' in je IE dat de terugschakeling naar 8bit activeert, maar vergeet het terug te zetten (Wegens foutieve afsluitingsafhadeling in dat programma of die add-on ofzo)

heb je ook al eens je XP terug gezet naar een moment toen het wel goed ging?
(mbv systeemherstel)

en ja, volgende keer zet je in je topic wat je geprobeert hebt, ipv zo'n lijst van hardware, want we lezen het allemaal als zijnde: "in mijn pc zit 'dit allemaal' ...". Ook ik dacht van mmm 3 voeding en dan maar 2 graca's en 1 hdd, zijn die dan echt zo zwak die voedingen? pakken die kaartjes echt zoveel voeding? - of is alles overclocked (want een 3,33 GHz celeron voor socket 775 kom je nergens tegen - max. 2GHz, en dan heb je de Pentium dual core's tem 2,8GHz en vanaf dan zijn het core 2 duo's of quattro's. toch voor dit type van socket)

Verwijderd

@ Rushwood: ja daar dacht ik ook aan, :) hier weigerd windows vista IE in compabiliteitsmodus uit te voeren "Er kan voor dit programma geen compabiliteitsmodus worden ingesteld omdat het uitmaakt van deze versie van windows" Kan het bij jou wel? (misschien XP)

Verwijderd

Topicstarter
@ soulrider Het is een standaard niet overklokt Pentium D Celeron van 3,33 ghz , type celeron 356 van intel. Gekocht bij de welbekende computestunt.Voor jouw info, de oude 775 socket voor de dual core gaan tot3,8 ghz dacht ik met de extreme versie's, iedergeval tot 3,6 ghz met de gewone pentium d 300 serie tot de 900 serie.
@ allemaal
dat ik niet alles heb opgetypt , is een forumbeginners foutje , is het dan echt nodig dat iedereen over je heel valt ,over glazen bollen, etc .Dit zie je keer op keer op deze site , en dat is......jammer.
Maar het hoeft ook geen 10 x gezegd te worden, it is a bit nasty.

Ik ga morgen linux proberen en eventueel een andere hdd er in doen (en ja ik haal de oude er uit dus geen 2hdd's 3 voedingen,2 kaarten etc..)en een clean instal van xp pro and see what happens....!
Iedergeval iedereen vast bedankt voor het meedenken. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 01:13 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
offtopic:
ze zijn er inderdaad tot die snelheden geweest, nu ik adhv jouw informatie verder ging kijken dan de meeste voor mij bekende pc-winkels waar ze zelfs de 'gewone' celerons voor die socket enkel nog 'op bestelling' en met een wachttijd van een paar weken inkopen en leveren, merk ik dat ze inderdaad hebben bestaan. Maar goed door je opsomming ging ik dus eerder denken aan een overclock dan aan default hardware. En zelf heb ik nooit naar celerons of pentium D's gekeken toen ik zelf overstapte naar de 775-socket. Ik ging toen voor een quadcore - komende van een dualcore amd.

ps: kijk ook even die instellingen naar ivm third party add-ons enzo ;)
voor hetzelfde is het door een simpel vinkje ongedaan gemaakt, of mbv een systeemherstel ook opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 14-08-2009 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe goed nieuws toch nog, ik probeerde Chrome en die gaat ok.Geen last. Denk dat ik IE8 ff deinstalleer en op nieuw installeer.(Waarom eigenlijk op instaleren....kan best zonder.) >:)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgende keer mogen software related dingen best in de software-afdeling van het forum ;) . Misschien de volgende keer ook wel handig om wat meer duidelijkheid te verschaffen zoals je hebt gemerkt.

Hoe dan ook, welkom op GoT en mooi dat het probleem gevonden is. Maar dit topic gaat op slot ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.