Na bios splashscreen beeld zwart windows start wel op....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DaanSt
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik ineens het volgende probleem.

Na aanzetten van de computer zie ik het gebruikelijke splash screen van het bios (met Gigabyte logo en bootopties, je weet wel) daarna wordt het beeld zwart. Windows start wel gewoon keurig op. Dat kan ik aan het geluid horen.

Opvallend is dat je via de 'del' toets ook in het bios komt. Althans dat vermoed ik aangezien het systeem na op del te hebben gedrukt niet doorstart en uit gaat door kort op de powerknop te drukken; vanuit windows moet je de knop 4 sec. ingedrukt houden om het systeem uit te zetten.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Systeem:
gigabyte socket 775 moederbord (type weet ik even niet)
geforce 8800gt 512mb
ocz 2 gb ddr3 geheugen
intel core duo e8400 niet overgeklokt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je nog wel de volledige post voorbij komen of dat ook niet?

• DaanSt
  • Niet online
Nee slechts het bios boot screen daarna zwart beeld. Dus geen memory check, harddisk found meldingen, etc.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 18:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DaanSt schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:32:
Nee slechts het bios boot screen daarna zwart beeld. Dus geen memory check, harddisk found meldingen, etc.
Dus het windows boot menu (F8) krijg je ook met geen mogelijkheid in beeld?

Heb je de mogelijkheid om een andere monitor te proberen?

Alles kan stuk.

• DaanSt
  • Niet online
F8 heb ik nog niet geprobeerd. Al denk dat dit prima zal werken alleen dan zonder beeld )-:

Het feit dat ik wel het bios boot scherm zie en ook het paarse Benq logo als ik alleen de monitor opstart (dus zonder aanzetten computer) doet mij vermoeden dat het beeldscherm prima werkt. Heb dit overigens nog niet gedubbelchecked. Heb nl. geen andere monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanSt
  • Niet online
Heb nog verder getest en door tijdens het bios splash op tab te drukken laat 'ie de POST zien. Je ziet dan nog net dat het geheugen goed wordt bevonden. Daarna wordt het beeld zwart terwijl windows keurig opstart. Heb zojuist ook de videokaart in de andere pci-e poort gezet en het bios gecleared. Zelfde resultaat, helaas. Heeft iemand nog ideeen? Ik weet nl. Niet waar ik moet beginnen. De videokaart? (wel beeld eerste 2 sec.), moederbord? (windows start wel op), voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor de duidelijkheid: je kunt dus niet in het BIOS menu komen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik gok dat het hier om een mATX moederbord gaat, en dat je in de bios standaard hebt aangegeven om op de integrated videokaart alles te laten zien... Probeer eens in BIOS de setting te veranderen die met videokaart te maken heeft, iets met pci configuration? Daarnaast kan je de monitor ook aansluiten op de dvi/vga connector van het moederbord,,,

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanSt
  • Niet online
Ten eerste dank voor alle reacties dusver.

Om alle onduidelijk (hopelijk) weg te nemen. Ik vermoed dat ik wel in het bios kom als ik op del druk tijdens het opstartscherm waar het moederbord logo wordt getoond (ik noem dit in voorgaande berichten het bios splash scherm). Maar daarna wordt het beeld dus zwart. Ik kan ervan uurgaande dat ik in het bios zit, de settings dus niet zien. Het is trouwens een gigabyte ex38 moederbord.

Ik hoop vam harte dat iemand weet wat het is. Ben zelf redelijk bedreven met computers maar hier kom ik zonder hulp echt niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door DaanSt op 14-08-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanSt
  • Niet online
M'n pc staat bij de pc-dokter in hilversum. Heb nooit gedacht dit soort diensten nodig te hebben. Maar na ongeveer alle componenten getest te hebben zag ik geen andere oplossing meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanSt
  • Niet online
Bleek m'n monitor te zijn. Deze gaf 1e 10 seconden gewoon beeld daarna werd het beeld dus zwart. Kortom, probleem opgelost. Dank voor alle reacties/hulp.
Pagina: 1