Toon posts:

Herinitialiseren pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week of twee wordt mijn verbinding constant onderbroken. Bij het plaatsen van een reactie in een forum, het uploaden van een bijlage aan een e-mail, het verzenden van e-mail, het bekijken van een YouTube filmpje krijg ik altijd de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://tom.apeldoorner.com/nietleuk.jpg

Bij een refresh of via d.m.v. "opnieuw proberen" komt het uiteindelijk goed.

Vervelender wordt het wanneer ik foto's wil uploaden op bijvoorbeeld Hyves of mijn eigen website. De Javascript loopt niet en ook de foto's worden niet geupload. Bij een flash site of een flash applicatie moet ik vaak een refresh uitvoeren om verder te kunnen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Specs / info:

Windows Vista Ultimate (32-bit)
Probleem doet zich voor in Internet Explorer, FireFox en Chrome
Internet is bedraad. Tele2 TV Gold (gem. 15mbit)
Router is een standaard router van Tele2

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 21:44 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Iets meer info zou handig zijn ;) Welke windows versie, welke browser, draadloos of bedraad, welke provider, welke router, zie je iets in het logboek, is op dat moment ook echt je verbinding verbroken volgens windows?

Verwijderd

Topicstarter
De informatie erbij geplaatst. Hoe en welk logboek bedoel je precies of beter gezegd, hoe roep ik het logboek op? Internet is niet onderbroken bij een dergelijke melding. Het wereldbolletje blijft bij het netwerk icoontje staan.

• sewer
eventvwr.msc , en dan naar 'windows log' en dan 'applicatie-logboek', maar eigenlijk verwacht ik daar geen specifieke meldingen over jouw probleem. Maar het kan handig zijn of je daar andere verdachte waarschuwingen (uitroepteken) of fouten (kruisje) ziet, kijk als je daar bent ook even in het systeemlogboek.

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 13-08-2009 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er handig uit. Het is alleen jammer dat ik er niet zoveel van snap. Als ik terug ga naar de tijd waarop dit probleem zo ongeveer op trad zie ik wel een aantal waarschuwingen. Voornamelijk over TCP-verbindingspogingen (zou er mee te maken kunnen hebben) en over fouten wisselstandsbewerkingen op een cdrom.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
kun je wel een ping uitvoeren naar een extern adres als dat probleem zich voordoet?

bijv: ping google.nl

p.s. het kan misschien handig zijn om in je router de servers van OpenDNS erin te zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door bobsquad op 13-08-2009 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:15:
kun je wel een ping uitvoeren naar een extern adres als dat probleem zich voordoet?

bijv: ping google.nl

p.s. het kan misschien handig zijn om in je router de servers van OpenDNS erin te zetten.
Ik heb even een test gedaan, namelijk het uploaden van een bijlage aan een e-mail. De fout vertoonde zich weer. De ping google.nl moet ik uitvoeren middels 'uitvoeren' > cmd > ping google.nl ?

• sewer
Het treedt toch niet alleen op als je flink aan het downloaden bent? Bij foutmeldingen over tcp-verbindingspogingen moet ik meteen aan torrent-verkeer denken :P

[ Voor 40% gewijzigd door sewer op 13-08-2009 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik download zelden. Er staat momenteel geen enkel download programma open.

Verwijderd

Topicstarter
Toen je downloaden noemde, dacht ik aan Dropbox. Een programma wat ook een constante verbinding heeft met een map elders. Nu dit ik dit programma heb afgesloten heb ik geen foutmelding meer gezien. Niet in het uploaden, niet in het plaatsen van comments. Het uploaden van foto's test ik nu.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt ook niet aan dropbox merk ik. Probleem is nog steeds aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand online met een mogelijke oplossing van dit probleem? Dank alvast

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 15:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is dit de enige PC die je hebt?
Indien je er meerdere hebt, heb je daar van ook last van?

Wat je nog kunt proberen is het volgende: Start -> Run -> CMD [enter] en dan in de dosbox "ping www.google.com -t"

Je ping zal dan non stop lopen. Wanneer je weer een verbindingsprobleem hebt, heb je daar dan ook een timeout?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1