• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30
Breek hier echt al dagen mijn hoofd over. Ik heb een camera (VIO POV 1.5) die een Xvid video genereerd met mono geluid.

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/Polluxus/folders/Jing/media/429d65e8-9947-494d-9b43-dceaba6931dd/2009-08-13_2103.png

Video speelt goed in players zoald MPC, WMP en VLC.
Nu wil ik dit bestand edditen in Adobe Premiere Pro CS4. Hier krijg ik echter alleen een paar stotterende video frames en vooral veel zwart maar de audio loopt wel goed. Ga ik het in Sony Vegas Pro 9a inladen dan loopt de video goed maar is er helemaal geen audio stream aanwezig.

Nu kwam ik er wel achter dat in iedergeval Premiere niet goed overweg kan met Xvid bestanden dus ik heb geprobeerd de boel met Virtual Dub om te zetten naar uncompressed avi, MS video 1 met de Panansonic DV codec en de Cedodida DV codec. Ook geprobeerd met Handbrake de compimeren naar een H.264 avi. Probleem is telkens dat ik er geen bruikbaar bestand uit krijg. Zelf de players verslikken zich in het afspelen. De ene keer is het de video die niet mee doet maar meestal is er geen audio track aanwezig of loopt de audio op dubbele snelheid.

Heb al een keer het K-lite codec pack eraf gegooid en op aanraden van de fabrikant alleen ffdshow en Xvid geïnstalleerd maar ook dat mocht niet helpen.

Als ik zoals boven het originele bestand in Gspot analyseer speelt die hem ook af. Als ik echter alleen de audio stream analyseer dan komt er wel een soort foutmelding maar speelt de audio vervolgens wel goed. Zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/Polluxus/folders/Jing/media/b58ffa82-3f70-44d8-b816-ec483d34c979/2009-08-13_2112.png

Is hier sprake van een of andere exotisch codec of is mijn installatie gewoon in de war van al het codec gerommel waar ik de laatste dagen mee bezig ben geweest? Heeft iemand foolproof settings of converter waar het mee moet lukken?

Relevante specs:
Win XP 32bit
K-lite codec pack 5.05
Adobe Premiere Pro CS4 v4.1
Sony Vegas Pro 9a

Bestands info van Mediainfo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
General
Complete name                    : \CLIP0001.AVI
Format                           : AVI
Format/Info                      : Audio Video Interleave
File size                        : 4.11 MiB
Duration                         : 12s 996ms
Overall bit rate                 : 2 655 Kbps

Video
ID                               : 0
Format                           : MPEG-4 Visual
Format profile                   : AdvancedSimple@L5
Format settings, BVOP            : Yes
Format settings, QPel            : No
Format settings, GMC             : No warppoints
Format settings, Matrix          : Default (MPEG)
Codec ID                         : XVID
Codec ID/Hint                    : XviD
Duration                         : 12s 880ms
Bit rate                         : 2 602 Kbps
Width                            : 720 pixels
Height                           : 480 pixels
Display aspect ratio             : 1.500
Frame rate                       : 25.000 fps
Standard                         : NTSC
Resolution                       : 24 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.301
Stream size                      : 4.00 MiB (97%)
Writing library                  : Zoran

Audio
ID                               : 1
Format                           : MPEG Audio
Format version                   : Version 1
Format profile                   : Layer 2
Codec ID                         : 50
Codec ID/Hint                    : MP1
Duration                         : 12s 996ms
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 64.0 Kbps
Channel(s)                       : 1 channel
Sampling rate                    : 32.0 KHz
Resolution                       : 16 bits
Stream size                      : 102 KiB (2%)
Alignment                        : Aligned on interleaves
Interleave, duration             : 36 ms (0.89 video frame)

Verwijderd

Maak eens een video van een paar seconden en zet die online ter download. Dan kunnen we een kijken of het aan de video ligt of je systeem.

Verder: AVS Video Converter of Super. 2 tools die je zeker moet proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 21:32 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Al eens geprobeert te converten met VLC?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

WMP speelt `m goed af hier..

Abobe Premier Pro CS3 geeft bij mij de melding: 'unsupported audio rate in file'

Het ligt dan niet aan je codecs denk ik; ik draai een vrij 'maagdelijk' systeem zonder ffdshow en oveirge codecpacks, enkel de officiele codecs van fabrikanten zelf.

edit: met Virtualdub kan ik `m openen en zo omzetten naar ruwe AVI... daar moet je wel mee uit de voeten kunnen, denk ik ;) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Michael Knight op 13-08-2009 21:54 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

WMP speelt 'm prima. VLC speelt 'm prima.

Het geluid is MPEG-Audio. 32KHz mono. Zoals boven al staat. Toch niet zo heel vreemd. Moet geen problemen geven en zo wel dan heb je idd een codecprobleem.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 21:56 ]

• Polster
Het probleem is ook niet het afspelen van deze file, dat lukt hier ook. Maar omdat video editors niet goed samen werken met Xvid bestanden wil ik het uncompressed of in een andere ondersteunde format omzetten.....en daar gaat het mis.

Net even met VLC lopen pielen om te converteren maar dat lijkt op het eerste gezicht ook niet goed te gaan.

In virtual dub omzetten naar uncompressed met onderstaande settings levert in MPC een stotterende video op. Sony Vegas speelt video goed af maar heeft geen audio en premiere geeft een flikkerende video. VLC speelt het wel af.

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/Polluxus/folders/Jing/media/8f0cc634-df30-4e67-a136-97af581b3c7d/2009-08-13_2159.png

Verwijderd

Mss is je hardeschijf wel te traag om de video uncompressed van je schijf te lezen.

Ik kan de clip ook probleemloos omzetten naar uncompressed en dan in WMP afspelen. En VLC. En MPC.

Mss moet je de video met VDub eens omzetten en het geluid laten resamplen naar 44.1KHz of 22.05 KHz.

Check ook eens je audiohardwareacceleratie in dxdiag.

Overigens als je veel met uncompressed gaat werken kun je imo beter Lagarith pakken. Lossless maar meestal 1/3e de bitrate. Als je HDD het met uncompressed niet trekt dan met Lagarith mogelijk wel.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 22:14 ]

• Polster
Dat is zeker een mogelijkheid. Werk op een vrij oud systeem en kan pas over een paar dagen op een wat sneller systeem testen. Maar het blijft toch vreemd dat bijv. Vegas helemaal geen audio track ziet.

En ook als ik in VLC de MPEG-2 preset voor converteren selecteer krijg ik er geen bestand uit....alleen maar de log melding:

code:
1
2
3
%%[ Error: undefined; OffendingCommand: G@ ]%%
%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%

Edit: Ik ben wel benieuwd of Michael Knight de uncompressed file goed in CS3 kan afspelen?
En uncompressed is ook weer niet echt een goede oplossing. Deze 4 sec. video levert al een bestand op van 104mb.

[ Voor 16% gewijzigd door Polster op 13-08-2009 22:16 ]

Verwijderd

Heb je in Vegas wel eerst een profiel aangemaakt met geluid op de goede frequentie en een enkele bus?

• Polster
Ik moet toegeven dat ik niet zo heel bekend ben in Vegas (werk meestal met premiere). Bij de project settings kan ik geen mono kiezen alleen stereo of dolby. Andere bestanden krijgen wel gewoon een geluidslijn als ik die op de tijdlijn gooi.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:55:
WMP speelt 'm prima. VLC speelt 'm prima.

Het geluid is MPEG-Audio. 32KHz mono. Zoals boven al staat. Toch niet zo heel vreemd. Moet geen problemen geven en zo wel dan heb je idd een codecprobleem.
Klinkt idd niet zo exotisch. Ik heb echter de voorbeeldvideo getest, en krijg ook geen goede resultaten. Vdub kan de audio niet demuxen/upslaan. VLC kan hem wel opslaan, maar dit resulteert in stotterend audiobestand met een te lange speelduur.

Verwijderd

Vegas moet ook alles wat ie kent gewoon slikken ongeacht de settings van het project..

Edit @ bovenbuurman: dan verdenk ik hetzelfde probleem met codecs bij jou als bij de TS.
Meestal een gebrek daaraan. Codecpacks zijn imo pure ellende. Ik kan er in VDub alles mee doen.

Zoals gezegd: probeer AVS of Super eens.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 22:27 ]

• Polster
Lagarith geprobeerd icm Virtual Dub en hetzelfde resultaat als met de Panasonic en Cedocida DV codecs --> audio stream offline in Vegas en wel audio in Premiere maar flikkerde video stream.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met MediaCoder heb ik het geluid succesvol omgezet naar mp3.

• Polster
Ok er is wat vooruitgang. Met Super omgezet naar RAW uncompressed en MP3 geluid. In premiere nog steeds no-go maar in Vegas werkt het! Nog even verder pielen want Premiere moet het toch ook gewoon doen en de aspect ratio klopt niet helemaal.

Verwijderd

Lagarith is een videocodec. Om de bitrate in te tomen zodat het werkt op een trage schijf. Het doet niks met de audio.

• Polster
HlpDsk je had vanaf post 1 gelijk. In Vdub nu ook de audio omgezet naar mp3 en met Super getest. Beide geven nu een bruikbaar resultaat in Vegas. Premiere wil nog altijd niet maar dat blijft eigenlijk ook een stront eigenwijs programma. Bedankt voor alle hulp! In een uur opgelost waar ik al 2 dagen mee bezig ben.
Nu alles nog een beetje fine tunen en dan zal ik de uiteindelijke workflow hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ok ik heb iets te vroeg gejuicht. Ik krijg de video met geen mogelijkheid aan de praat in CS4.
10 tallen combinaties in Super en Mediacoder gebruikt op 3 verschillende computers. 2 daarvan draaien Vista 32bit op RAID-0 + Quad Core dus uncompressed video is niet het probleem.

Onderstaand de Super instelling die volgens mij het meest fool-proof zouden moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/Polluxus/folders/Jing/media/65a0fb6a-3d24-457d-9dfe-45f9c75462a7/2009-08-19_2335.png

Avi Container
Video van Xvid naar uncompressed
Audio van Mpeg2 naar MP3
Video scale en bitrate niet aangezeten maar wel het audio sampling van 48000 naar 44100hz terug gebracht.
Audio settings in overeenstemming gebracht met het origineel.

Resultaat speelt in alle media players en ook Sony Vegas kan hier mee omgaan maar Premiere CS4 vertikt het. Audio loopt wel goed maar video laat alleen de eerste paar frames zien.

Wat zie ik hier over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je het probleem dan niet bij CS4 zoeken? ;)
Herinstall CS4 eens opnieuw bv.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 23:55 ]

• Polster
Uiteraard zoek ik het bij CS4 maar 3 op zichzelf staande installaties geven het zelfde resultaat. Er moet toch wel een manier zijn om dit video bestand door de (uiterst selectieve) strot van Premiere te douwen?

Ik snap ook niet hoe dit uberhaupt fout kan gaan. Ik genereer een bestand met uncompressed video en en mp3 geluid.....waarom loopt Premiere dan zo te miepen?

Verwijderd

Uncompressed geluid gebruiken van een standaardfrequentie.

• Polster
Hmmm nieuwe ingang. Nu even uncompressed video zonder audio geprobeerd en dan loopt de video dus wel goed. Probleem zit dus ergens in de audio.
Daarna audio lijn geconverteerd naar WAV-(pcm 16 little edian) in SUPER en het lijkt beter te gaan. Beeld materiaal schokt als een gek maar dit heeft denk ik te maken met de beperkingen van mijn PC. Ik zie voor het eerst in Premiere de laatste frames voorbij komen.
WAV-pcm is overigens toch uncompressed?
Hoewel deze oplossing lijkt te werken is het nog niet zaligmakend. Mijn PC kan normaal DV materiaal prima editten en hier gaat ie de soep in. Moet dus nog opzoek naar een codec waar Premiere mee overweg kan en die mijn PC (met pata-schijf :-() kan bijhouden.

Verwijderd

DV is compressed. De bitrate van uncompressed video + pcm is al snel teveel voor je schijf.

Probeer lagarith + pcm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 00:26 ]

• Polster
Ja now we're getting somewhere. Lagerith + pcm met Vdub geeft al een werkbaarder resultaat. Stottert nog altijd een beetje maar het is al een stuk beter.

Cedocida DV codec icm pcm haalt de stotter er helemaal uit!!! Probleem lijkt opgelost.

En dan nu voor de wasmachine: waarom geeft een op het eerste gezicht simpele en standaard audio compressie zoveel problemen?
En bestaat er voor audio ook een soort Lagerith/Cedocida codec die de bit-rate en bestandsgrootte binnen de perken houdt?

Verwijderd

Monkey's Audio of FLAC. Moet je app het wel supporten.

Of zorg voor voldoende IO-doorvoer. RAID-0 doet vaak wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Hoop dat ik bij dit draadje het goed post.

Ik heb recent een samsung HMX-H106 aangeschaft.
En deze neemt op in mpeg-4 formaat.

Ik heb avs video convertor genomen om de files om te zetten naar avi.

Welke opti eik ook gebruik als converting het eindresultaat is drama.

Heb even een youtube filmpje gemaakt om aan te tonen wat ik bedoel

http://www.youtube.com/watch?v=p4Sjy0nUcpI

Hier het orgineel uit de camera

https://www.qdrive.net/do...zmF3t3L9C7J7InH9GXN7tgDsK

[ Voor 16% gewijzigd door BakkerBolletje op 17-01-2010 20:16 ]

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ik denk dat je beter een eigen topic kan starten omdat je een andere issue hebt dan ik had.

Maar als ik zo je Youtube video zie zou ik zeggen dat je encodeert met een veel te lage bitrate.
Verder is het handig als je iets meer info geeft over de codecs en settings die je gebruikt en probeer het eens met SUPER te converteren.
Pagina: 1