Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• just_kevin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 15:19
De pc bij de buren start niet meer op ik heb deze al een aantal keren opnieuw geïnstalleerd omdat ik eerst dacht dat het daar aan lag (oude Windows installatie)

Als je opstart krijg je dit te zien:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \windows\system32\config\system

Nou is dat op te lossen met een nieuwe installatie waarschijnlijk.
Maar nu heb ik die pc de afgelopen 2 maanden al 3 of 4 keer opnieuw geïnstalleerd en precies op dezelfde manier als ik het hier thuis doe. Hier thuis heb ik geen problemen daar al 3 of 4 keer dus.

De laatste paar keren heb ik opnieuw geïnstalleerd omdat er heel de tijd een BSOD kwam en je niet meer in Windows kon komen

Nu begin ik zelf aan de hardware te twijfelen. Het is een oude pc met een oude Amd Athlon 2500+ even uit mijn hoofd. 512 mb geheugen. Moederbord is volgends mij een oude Asus.

Wat denken jullie? Gewoon domme pech, foute omgang met het systeem of veroudering en/of kapot (gaan) van de hardware?

Bij voorbaat dank,
Kevin

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En kijk b.v. even naar het onderdeel geheugen en draai een memtest.

Dat denk ik. :)

Edit:
Oh en ik denk ook: houd je niet bezig met de pc van je buren... :P
Voor je het weet is het allemaal jouw schuld.

[ Voor 30% gewijzigd door remco_k op 13-08-2009 21:35 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Probeer eens in veilige modus op te starten (als dat niet werkt een ander OS erbij installeren), dan de bestanden van de Windows XP cd (windows/repair) kopieëren naar \windows\system32\config\system.
Dan afsluiten, en normaal proberen op te starten. Dat denk ik :P

• just_kevin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 15:19
Oké, dat repareren wist ik al maar dan ga ik morgen even kijken naar het geheugen. Maar zou het niks anders kunnen zijn?

• remco_k

remco_k

just_kevin schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:34:
Oké, dat repareren wist ik al maar dan ga ik morgen even kijken naar het geheugen. Maar zou het niks anders kunnen zijn?
Dejavu: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Het kan ALLES in de PC zijn. Ik gaf slechts een voorzetje van iets voordehandliggends wat ik in dit soort gevallen als eerste door de mangel haal.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 13-08-2009 21:37 ]

Alles kan stuk.

• catscanner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 16:38
Misschien kan de installatie cd van Windows XP zelf beschadigd zijn.

Verwijderd

Ik krijg exact dezelfde melding op mijn PC. Hier draaide MCE2005 op. Install draaide ongeveer 3 weken zonder problemen. Drie weken geleden meedere malen een verse install moeten doen.
AMD Athlon XP 2000, 1,25ghz, 1GB. CPU was tentijde van de crash geclocked naar 1,45ghz.
Kan nu dus niet meer opstarten, zonder die melding te krijgen. Als ik boot met die MCE cd-rom dan merkt de pc dat de cd aanwezig is, geeft aan dat ik op een knop moet drukken om de cd te booten, maar nadat gedaan te hebben blijft het scherm zwart, er gebeurt helemaal niets meer.
Ik heb diverse linux cd's geprobeerd, maar deze geven nogal wisselende resultaten.

* G.OS: boot maar heeft weergave problemen, geeft de google apps niet, of niet goed weer op de desktop.
* Ubuntu 9.04: kom tot boot opties, kan taal kiezen. CD lijkt dan te hangen, maar geeft dan de melding dat er een I/O error is opgetreden en dat ik moet rebooten.
* Vixta: lijkt goed te booten maar geeft dan de melding dat er een probleem is opgetreden, en begint dan te piepen over een fout in 2 sectoren.
* Suse 8.1; geen probleem, boot normaal, loopt als een zonnetje. Kan de harde schijven vervolgens wel zien, maar geen inhoud

Dit hele gebeuren speelt nu zo'n 2 dagen en er zit niet veel vooruitgang in.
Ik ga morgen eens een andere harde schijf erin hangen, kijken of een install dan wel lukt.

Iemand nog andere suggesties?
Kan wel gewoon in de bios komen, maar de pc kan niet booten van USB, dus bij ext. HD gaat niet lukken

• remco_k

remco_k

Ja: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
(Hoe moeilijk is het om dat eerst te doen, voordat je een topic kaapt?)
Nog een extra suggestie: als de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geen uitkomst bied, start dan je eigen topic.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Was al naar Hangen&Opstartproblemen geweest, maar er kwam iets tussen.
Het was verder ook niet mijn bedoeling om het topic te kapen, voor zover ik dat al heb gedaan, ik kwam dit topic toevallig tegen, en besloot daarom te reageren.
Ik was van plan om op een later tijdstip, bij uitblijven van succes, een eigen topic te starten, omdat er gezien het tijdstip waarschijnlijk niet veel reacties meer komen, en dit waarschijnlijk morgen ook niet zo snel bij de active topics komt te staan op de drukkere uren.
En hoe moeilijk is het om iemand niet meteen af te fakkelen, door de TS 2x en mijzelf door te sturen?
Ik begrijp dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld is,maar de manier waarop het overkomt...
Bedankt i.i.g. voor de suggestie en link
Pagina: 1