Verrek, je hebt gelijk. Ik heb de P-2602HW-D1A.
Blijkbaar is de adapter anders...
Ik heb twee voedingen waar ik tussen twijfel: 12V en 1mA en 12V en 1,25mA. Die laatste heeft ook een verdikking in de kabel, alsof er een zekeringetje in zit. Ik weet ook niet of het uitmaakt tussen die 1 en 1,25mA.
Beide factoren zijn belangrijk, de spanning (V) en de stroom (A).
Je twijfeld tussen 12V en 12V, dus het zal dan wel 12V zijn.
Dan twijfel je nog over de stroom. Je zal wel 1A en 1,25A bedoelen. Als het modem 1 A gebruikt, kan je ook gewoon de 1A en de 1,25A adapter eraan hangen, want het modem "bepaald" hoeveel stroom er gaat lopen, niet de adapter. Die 1,25A op de adapter is slechts een maximum wat de adapter kan halen. Als het modem meer dan 1A trekt, dan kan je alleen de 1,25A adapter eraan hangen... Maar de vraag is, hoe weet je dat? (Misschien zit er een sticker op het modem met die specs...)
Dan is er nog een hele belangrijke: gelijk of wisselspanning en in het geval van gelijkspanning, de polariteit*...
Je kan nu wel de spanning en de stroom goed hebben vastgesteld, maar als het modem gelijkspanning wil hebben en je stopt er wisselspanning in, of je stopt er gelijkspanning in, maar verkeerd op qua polariteit, dan is het (waarschijnlijk) alsnog: rookpluimpje.
Als beide adapters gelijkspanning zijn met gelijke polariteit, of beide wisselspanning, dan kan er weinig meer fout gaan.
*Polariteit: De + en de - op de juiste plek hebben.
[
Voor 22% gewijzigd door
remco_k op 13-08-2009 21:34
]
Alles kan stuk.