Importen van packages in Java

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu deze course aan het volgen over programmeren in java van de Stanford University. Alleen nu wil ik deze code toevoegen aan eclipse ( dat is het compiler programma waar mee ze werken ):
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
/*
* File: RubberBanding.java
* ------------------------
* This program allows users to create lines on the graphics
* canvas by clicking and dragging with the mouse. The line
* is redrawn from the original point to the new endpoint, which
* makes it look as if it is connected with a rubber band.
*/
import acm.graphics.*;
import acm.program.*;
import java.awt.event.*;
/** This class allows users to drag lines on the canvas */
public class RubberBanding extends GraphicsProgram {
public void run() {
addMouseListeners();
}
/** Called on mouse press to create a new line */
public void mousePressed(MouseEvent e) {
double x = e.getX();
double y = e.getY();
line = new GLine(x, y, x, y);
add(line);
}
/** Called on mouse drag to reset the endpoint */
public void mouseDragged(MouseEvent e) {
double x = e.getX();
double y = e.getY();
line.setEndPoint(x, y);
}
/* Private instance variables */
private GLine line;
}

Dit programma moet een schermpje weergeven waarin je een lijn kan tekenen met je muis, maar nu is het probleem dat hij dit bij mij niet doet. Hij geeft aan dat de klasse RubberBanding niet herken wordt in Java als ik de code invoer in Eclipse. Nu had ik dezelfde code ook in BlueJ gezet( weer een andere compiler ), alleen daar worden de packages weer niet herkend. Op een 1 of andere manier maakt BlueJ gebruik van andere packages links ofzo.

Maar zou iemand van de bovenstaande code een bruikbare code kunnen maken, of in ieder geval aangeven waarom dit niet werkt?? Als ik dit weer weet kan ik weer verder met die "course" dus het zou wel erg mooi zijn als iemand dit wist. :) :)

[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 13-08-2009 20:59 . Reden: Code tags ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
acm.graphics is dan ook geen standaardpackage.

Ik kan je aanraden om IDE's* (dat zijn BlueJ en Eclipse namelijk, wat niet hetzelfde is als een compiler) links te laten liggen en de standaard Java compiler te gebruiken om de basis onder controle te krijgen. Daarvoor kun je wel met Sun's Java tutorial beginnen.

* Integrated Development Environment

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Als je alleen die code paste in Eclipse gaat het zo wie zo niet werken, omdat de classe waar RubberBanding van (GraphicsProgram) overerft niet bestaat. Als je iets meer informatie zou kunnen geven (bijv. compiler-errors) is dat enigszins help-vol.

p.s. ook is het makkelijk dat je code hier tussen code-tags post i.v.m. leesbaarheid.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met een andere tutorial beginnen lijkt me inderdaad beter ja. Je bent nu gelijk met graphics e.d. aan de slag gegaan terwijl de basis van de taal je blijkbaar nog niet helemaal duidelijk is. De Sun java tutorial die SoulTaker linkt begint wel helemaal vanaf het begin. Ja, het duurt langer voordat je "iets leuks" op het scherm hebt maar voor je kennis van programmeren en java is het een stuk beter.
offtopic:
En gebruik voortaan de code tags, scheelt een stuk. Ik heb ze toegevoegd aan je post
@domdo: soieso

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 13-08-2009 21:00 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:59:
Met een andere tutorial beginnen lijkt me inderdaad beter ja. Je bent nu gelijk met graphics e.d. aan de slag gegaan terwijl de basis van de taal je blijkbaar nog niet helemaal duidelijk is. De Sun java tutorial die SoulTaker linkt begint wel helemaal vanaf het begin. Ja, het duurt langer voordat je "iets leuks" op het scherm hebt maar voor je kennis van programmeren en java is het een stuk beter.
offtopic:
En gebruik voortaan de code tags, scheelt een stuk. Ik heb ze toegevoegd aan je post
@domdo: soieso
Ik ben eigenlijk gewoon die "course" van de stanford university aan het volgen en daar beginnen ze echt bij de basis. En daarnaast heb ik ook nog het boek Object oriënterend programmeren in BlueJ die ik doorwerk.
Ik heb dus wel een goed begrip van de basis, maar dit soort codes gewoon invoeren in eclipse, of BlueJ en dan het resultaat zien dat gaat dus niet. Terwijl ik gewoon letterlijk de code overneem en dus zou het moeten werken.

Maar kan iemand hier een bruikbare code voor BlueJ van maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 21:10 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:07:
Ik heb dus wel een goed begrip van de basis, maar dit soort codes gewoon invoeren in eclipse, of BlueJ en dan het resultaat zien dat gaat dus niet. Terwijl ik gewoon letterlijk de code overneem en dus zou het moeten werken.
Als je denkt dat deze code gewoon moet werken wanneer je dit als enige in een project gooit en compileert begrijp je overduidelijk de basis niet.

Er worden packages gebruikt die niet in je project aanwezig zijn. Deze moet je dus ook toevoegen of de jarfile waar deze in zitten op je classpath zetten. Of je Eclipse, BlueJ, Netbeans of gewoon javac gebruikt doet totaal niet ter zake, het probleem zit niet in de code.

[ Voor 8% gewijzigd door Gerco op 13-08-2009 21:37 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:36:
[...]

Als je denkt dat deze code gewoon moet werken wanneer je dit als enige in een project gooit en compileert begrijp je overduidelijk de basis niet.

Er worden packages gebruikt die niet in je project aanwezig zijn. Deze moet je dus ook toevoegen of de jarfile waar deze in zitten op je classpath zetten. Of je Eclipse, BlueJ, Netbeans of gewoon javac gebruikt doet totaal niet ter zake, het probleem zit niet in de code.
Ja je hebt inderdaad gelijk. Ik heb nu de code aangepast tot deze code:

/*
* File: RubberBanding.java
* ------------------------
* This program allows users to create lines on the graphics
* canvas by clicking and dragging with the mouse. The line
* is redrawn from the original point to the new endpoint, which
* makes it look as if it is connected with a rubber band.
*/

import java.awt.*;
import java.awt.dnd.*;
import java.awt.event.*;
import java.lang.Object.*;

/** This class allows users to drag lines on the canvas */
public class Rubberbanding
{
/* Private instance variables */
private GLine line;

public void run() {
addMouseListeners();
}
/** Called on mouse press to create a new line */
public void mousePressed(MouseEvent e) {
double x = e.getX();
double y = e.getY();
line = new GLine(x, y, x, y);
add(line);
}
/** Called on mouse drag to reset the endpoint */
public void mouseDragged(MouseEvent e) {
double x = e.getX();
double y = e.getY();
line.setEndPoint(x, y);
}
}

Alleen nu loopt het vast op de volgende code lijn:
private GLine line;

Weet iemand wat hier fout aan is?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Gerco schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:36:
Juist, dat was mijn punt ook: je moet zorgen dat je de nodige basiskennis hebt zodat je dit soort problemen zelf kunt oplossen. Daarvoor kun je het beste eenvoudig op de command line beginnen. Een IDE is handig als je professioneel programmeert, maar verbergt wel wat er onder de motorkap gebeurt, en dat moet je wel begrijpen om problemen op te kunnen lossen.
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:41:
Ja je hebt inderdaad gelijk. Ik heb nu de code aangepast tot deze code:
Ten eerste: je bent wéér de code-tags vergeten; zie Creepy's aanpassingen in je topic start. Ten tweede: je hebt geprobeerd het probleem op te lossen door de packagedeclaraties weg te halen, maar die staan daar natuurlijk niet voor niets. Je moet nog steeds die package in je project opnemen om de code te kunnen compileren, maar ik heb weinig zin om je daarbij aan het handje te nemen als je je niet bereid toont de basis te leren.

Dit is een forum voor programmeurs; niet voor snelle fixes van code van derden. Je topic zou er op gericht moeten zijn om de kennis te vergaren die je nodig hebt om je eigen probleem op te lossen, niet dat iemand je snel verteld hoe je je concrete probleem verhelpt waarna je vijf minuten later gegarandeerd weer tegen een ander probleem oploopt dat je niet zelf kunt fixen.

[ Voor 17% gewijzigd door Soultaker op 13-08-2009 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:46:
[...]

Juist, dat was mijn punt ook: je moet zorgen dat je de nodige basiskennis hebt zodat je dit soort problemen zelf kunt oplossen. Daarvoor kun je het beste eenvoudig op de command line beginnen. Een IDE is handig als je professioneel programmeert, maar verbergt wel wat er onder de motorkap gebeurt, en dat moet je wel begrijpen om problemen op te kunnen lossen.

[...]

Ten eerste: je bent wéér de code-tags vergeten; zie Creepy's aanpassingen in je topic start. Ten tweede: je hebt geprobeerd het probleem op te lossen door de packagedeclaraties weg te halen, maar die staan daar natuurlijk niet voor niets. Je moet nog steeds die package in je project opnemen om de code te kunnen compileren, maar ik heb weinig zin om je daarbij aan het handje te nemen als je je niet bereid toont de basis te leren.

Dit is een forum voor programmeurs; niet voor snelle fixes van code van derden. Je topic zou er op gericht moeten zijn om de kennis te vergaren die je nodig hebt om je eigen probleem op te lossen, niet dat iemand je snel verteld hoe je je concrete probleem verhelpt waarna je vijf minuten later gegarandeerd weer tegen een ander probleem oploopt dat je niet zelf kunt fixen.
Oke maar dit is het enige forum op tweakers waar het gaat over programmeren. Ik dacht juist dat dit ook bedoeld was voor vragen etc over codes. Trouwens ik heb nu wel alle packages toegevoegd die er nodig zijn volgens mij. Ik heb de packages alleen anders benoemd, zodat BlueJ ze herkent. Alle methodes die in dit programmaatje aangeroepen worden hebben betrekking op de classes in de packages die ik geïmporteerd heb. Dat is dus niet langer het probleem meer.

Het is nu alleen nog dat: " public Gline line; " waar het programma op vast loopt. :/

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:56:
Oke maar dit is het enige forum op tweakers waar het gaat over programmeren. Ik dacht juist dat dit ook bedoeld was voor vragen etc over codes.
Daar is op GoT geen forum voor, zie ook PRG Beleid
Trouwens ik heb nu wel alle packages toegevoegd die er nodig zijn volgens mij. Ik heb de packages alleen anders benoemd, zodat BlueJ ze herkent.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat BlueJ iets te maken heeft met het al dan niet compileren van de code. Java is Java en elke Java IDE of compiler zal het op dezelfde manier behandelen.
Het is nu alleen nog dat: " public Gline line; " waar het programma op vast loopt. :/
Dat is omdat hij het type Gline niet kan vinden. Die zal waarschijnlijk in 1 of andere package zitten die geimporteerd word door de originele code.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je snapt de basis niet als je denkt dat andere packages importeren "zodat BlueJ ze herkent" je probleem oplost.

Het voorbeeld waar je mee bezig bent maakt gebruik van door anderen geschreven classes uit de acm.graphics en acm.program packages, die geen onderdeel uitmaken van de standaard Java libraries. De class Gline komt uit een van die twee packages (zeer waarschijnlijk het acm.graphics package). Als jij die packages niet op je computer hebt en/of ze niet op één of andere manier aan jouw programma hebt gekoppeld, kun je ze niet gebruiken en zal je programma niet werken.

Je moet de classes/packages dus eerst ergens vandaan halen (waarschijnlijk in de vorm van een jar file) en ze aan je classpath toevoegen.

Als je de bovenstaande termen niet begrijpt, heb je teveel lessen overgeslagen :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:08:
Je snapt de basis niet als je denkt dat andere packages importeren "zodat BlueJ ze herkent" je probleem oplost.

Het voorbeeld waar je mee bezig bent maakt gebruik van door anderen geschreven classes uit de acm.graphics en acm.program packages, die geen onderdeel uitmaken van de standaard Java libraries. De class Gline komt uit een van die twee packages (zeer waarschijnlijk het acm.graphics package). Als jij die packages niet op je computer hebt en/of ze niet op één of andere manier aan jouw programma hebt gekoppeld, kun je ze niet gebruiken en zal je programma niet werken.

Je moet de classes/packages dus eerst ergens vandaan halen (waarschijnlijk in de vorm van een jar file) en ze aan je classpath toevoegen.

Als je de bovenstaande termen niet begrijpt, heb je teveel lessen overgeslagen :)
Kijk hier heb ik wat aan. Ik heb nu inderdaad die acm.package gedownload alleen nu zou ik niet weten hoe ik dit importeer in Bluej of eclipse. Maar goed nu begrijp ik inderdaad wel wat het probleem is. Het is ook zo dat ik nog niet goed begrijp hoe het imprteren van packages werkt omdat ik niet helemaal begrijp waar die packages dan precies staan. Ik dacht juist dat ze allemaal online op deze site stonden: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/index.html. En dat je hier alles packages vandaan haalt en hier naar toe linkt of iets dergelijks. Maar goed blijkbaar zijn er ook packages die je apart moet downloaden. :)

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
Je laatste reactie getuigt er weer van dat je belangrijke basis hebt overgeslagen. Als er namelijk naar de online packages gelinkt zouden worden kan je programma nooit offline draaien. Vandaar ook dat de Java runtime benodigd is om een programma te kunnen draaien. Daarnaast link je naar een vrij oude API namelijk de 1.4.2 terwijl ondertussen java 6 er al is/aankomt (ben zelf .NET programmeur dus weet t nie zeker).

Strava

Verwijderd

Topicstarter
denyos schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:32:
Je laatste reactie getuigt er weer van dat je belangrijke basis hebt overgeslagen. Als er namelijk naar de online packages gelinkt zouden worden kan je programma nooit offline draaien. Vandaar ook dat de Java runtime benodigd is om een programma te kunnen draaien. Daarnaast link je naar een vrij oude API namelijk de 1.4.2 terwijl ondertussen java 6 er al is/aankomt (ben zelf .NET programmeur dus weet t nie zeker).
Kan ik niet gewoon die acm.jar file ( Die dus de acm.graphics package bevat ) in the library van de JRE stoppen? Dan zou die het toch moeten doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 22:45 ]

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:35:
[...]

Kan ik niet gewoon die acm.jar file ( Die dus de acm.graphics package bevat ) in the library van de JRE stoppen? Dan zou die het toch moeten doen?
Nee, je moet de acm.jar file in je classpath plaatsen.

• momania
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

Boktor schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:18:
[...]

Nee, je moet de acm.jar file in je classpath plaatsen.
Nee, hij moet z'n lessen vanaf les 1 overnieuw gaan doen of andere 'courses' zoeken.

De eerst reply in dit top was en is nog steeds de beste imo Soultaker in "Importen van packages in Java"

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 23:04
momania schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:23:
[...]

Nee, hij moet z'n lessen vanaf les 1 overnieuw gaan doen of andere 'courses' zoeken.

De eerst reply in dit top was en is nog steeds de beste imo Soultaker in "Importen van packages in Java"
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
De code maakt gebruik van klassen die niet in de standaard java klassen library zitten. Je moet dus deze externe library aan je project toevoegen. Pas daarna kan je de packages of klassen uit deze library importen in je programma. Anders weet de compiler niet waar hij die packages of klassen moet gaan halen. Hoe je een externe library toevoegt in BlueJ kan je hier in sectie 9.10 pagina 33 vinden; voor Eclipse kan je dat hier (sectie external jars, methode 3 is het beste) vinden.

Terzijde aan de andere posters hier:
Wat een elitaire, niet-constructieve, afdwalende posts zijn dat hier allemaal. Al dat gedoe over een andere tutorial nemen en over de basis niet kennen. Er wordt praktisch nooit in de basis van een programmeer tutorial iets uitgelegd over libraries, ook niet in die van de java tutorials van sun. Dat is duidelijk gewoon een stukje technische uitleg die is vergeten/hij heeft gemist in de course.
De onverdraagzaamheid en het minachtende gedoe in de posts hier is om van over te vallen. Vijf zinnen is al wat nodig is om het uit te leggen. Hij doet duidelijk wel moeite en het is niet zomaar code van derden fixen (als je dat denkt dan heb je duidelijk zijn posts niet gelezen).

[ Voor 6% gewijzigd door Neverwinterx op 14-08-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
De methode is inderdaad:
- Download acm.jar (ik heb hem van http://flightline.highline.edu/tostrander/acm.jar)
- Ga op je project staan met je muis en druk de rechtermuisknop in
- Klik in dat menu op "build path"
- Klik vervolgens op "add external archives"
- Zoek acm.jar op en klik op "OK"

Nu heb je als het goed is een programma dat geen fouten geeft in Eclipse.

Klik op RubberBanding.java en druk op CTRL-SHIFT-X en dan op A
Nu wordt je programma uitgevoerd.

[optioneel]
Open RubberBanding.java en druk achterelkaar op CTRL-A, CTRL-I en SHIFT-CTRL-O, nu is je code wat leesbaarder geworden.

Een van de meest frustrerende dingen die ik meemaakte toe ik begon met programmeren, is dat niemand me wou vertellen hoe je je programma nou eigenlijk moet compileren. Iedereen wou wel de meest ingewikkelde dingen vertellen, maar even simpel zeggen "Je moet "javac HelloWorld.java intikken" deed niemand

[ Voor 29% gewijzigd door Wirf op 17-08-2009 21:54 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Wirf: Dat komt omdat de dat soort zaken gewoon uitgelegd staat in boeken en in tutorials. Bijv in http://java.sun.com/docs/...tarted/cupojava/unix.html. Mocht je Java krijgen voor school/studie zonder een IDE dan wordt het ook uitgelegd.

@neverwinterx: ik stel voor dat je de Sun java tuts nog eens doorleest (bijv http://java.sun.com/docs/...java/package/usepkgs.html) ;) Niks elitairs aan. Gewoon een kwestie van de tutorials volgen. Dat is echt met een klein beetje inzet prima zelf te leren.

Ook het gebruik en importeren van packages behoort echt tot de basisc der basisc in Java. Als je dat nog niet snapt is dat niet erg maar ga dan ook niet beweren dat je de basics wel snapt, want dat is dan nog niet het geval ;)

Gizmo85: no offence maar ik denk dat het toch verstandig is dat je die tutorials eens opnieuw gaat doen of een boek erbij pakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Creepy op 18-08-2009 08:23 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Creepy schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:49:
Wirf: Dat komt omdat de dat soort zaken gewoon uitgelegd staat in boeken en in tutorials. Bijv in http://java.sun.com/docs/...tarted/cupojava/unix.html.
Het stond niet in de boeken die ik had voor mijn studie, en in die tijd was het internet ook niet makkelijk doorzoekbaar. Sowieso was het voor mij toen ook de eerste keer dat ik überhaupt op het internet kon.
Mocht je Java krijgen voor school/studie zonder een IDE dan wordt het ook uitgelegd.
Dat zou zo moeten zijn ja.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

offtopic:
Geef dan je docent de schuld i.p.v. te roepen niemand je wilde helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
@neverwinterx: ik stel voor dat je de Sun java tuts nog eens doorleest (bijv http://java.sun.com/docs/...java/package/usepkgs.html) ;) Niks elitairs aan. Gewoon een kwestie van de tutorials volgen. Dat is echt met een klein beetje inzet prima zelf te leren.

Ook het gebruik en importeren van packages behoort echt tot de basisc der basisc in Java. Als je dat nog niet snapt is dat niet erg maar ga dan ook niet beweren dat je de basics wel snapt, want dat is dan nog niet het geval ;)
Doe wel even de moeite om de posts hier te lezen. Die link die je geeft draait om packages te importen. Het probleem is niet het importen van packages. Het probleem is het gebruiken van een externe jar.

• Creepy

Creepy

Je bedoelt iets als http://java.sun.com/docs/...ial/ext/basics/index.html? Je beweert dat o.a. in de SUN tutorials niks wordt uitgelegd over het gebruik van libraries, maar dat is zeker niet waar. Op http://java.sun.com/docs/books/tutorial/index.html staat echt een hoop bruikbare informatie, je moet alleen even de moeite willen doen om het te lezen. Het is dat ik mijn Java boeken nu niet direct bij de hand heb maar ik weet ook nagenoeg zeker dat het gebruik van JAR files ook daarin wordt uitgelegd.

• Neverwinterx
Creepy schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:15:
Je bedoelt iets als http://java.sun.com/docs/...ial/ext/basics/index.html? Je beweert dat o.a. in de SUN tutorials niks wordt uitgelegd over het gebruik van libraries, maar dat is zeker niet waar. Op http://java.sun.com/docs/books/tutorial/index.html staat echt een hoop bruikbare informatie, je moet alleen even de moeite willen doen om het te lezen. Het is dat ik mijn Java boeken nu niet direct bij de hand heb maar ik weet ook nagenoeg zeker dat het gebruik van JAR files ook daarin wordt uitgelegd.
Zoals je zelf wel ziet, zit die tutorial niet in de basis van de tutorials. Je kan er zelfs niet geraken vanaf de centrale tutorial pagina. Je komt het niet tegen als je door de learning the java language tutorial gaat.
Ik sla even het boek open dat we op de unief hebben gebruikt om java te leren ( hier ). Niets te vinden over jars.

Verder is het altijd makkelijk om te zeggen dat je moet zoeken maar als je niet weet waarop je moet zoeken is dat lastig. Als je de eerste post even empathisch denkend leest: "hij heeft code die perfect legaal is. toch werkt ze niet. er zijn errors over packages. hij heeft gemist dat hij een jar nodig heeft". Waarop ga je dan googelen? En zo komt hij op dit forum terecht en stelt de vraag hier. En wat krijgt hij dan te horen: een hoop slap gedoe om een andere tutorial te volgen? Erg behulpzaam, daar is hij veel mee...

• momania
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

Neverwinterx schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:11:
[...]
En wat krijgt hij dan te horen: een hoop slap gedoe om een andere tutorial te volgen? Erg behulpzaam, daar is hij veel mee...
Dat is dan puur z'n eigen schuld, omdat hij aangaf een goed begrip van de basis te hebben. Wat dus uiteindelijk niet zo blijkt te zijn :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Neverwinterx
momania schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

Dat is dan puur z'n eigen schuld, omdat hij aangaf een goed begrip van de basis te hebben. Wat dus uiteindelijk niet zo blijkt te zijn :Y)
Dat is mijn hele punt net. Over het algemeen wordt het importen van jar's verwaarloosd door tutorials, lessen en boeken en kan je het dus bezwaarlijk de basis noemen.
Pagina: 1