Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Toetsenbord instelling permanent veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 835 views

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij de installatie van Windows vista business koos ik voor de Nederlandse indeling van het toetsenbord omdat ik dacht dat ik gewoon een Nederlands toetsenbord had. Echter heb ik dus een internationaal toetsenbord op me laptop... (boven de nummers heb ik dus ~!@#$%^&*()_+ i.p.v. §!"#$%&_()'?~)

Nu kan ik gewoon me toetsenbord instelling rechtsonder veranderen door op het kleine toetsenbordje te klikken in de taakbalk. Echter dit is niet permanent en op de een van de andere moment staat ie weer op de Nederlandse indeling...

Hoe zorg ik ervoor dat dit permanent veranderd wordt? Ik heb ook al gekeken bij toetsenbord onder configuratie scherm maar daar kan ik niks vinden...

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49
Toch zit het daar in configuratiescherm, tabblad 'toetsenbord en talen' ofzo, en dan op die eerste knop duwen, gewoon alles eruit gooien wat je niet wil, zodat je maar 1 taal hebt, en daaronder ook maar 1 toetsenbord-indeling.

Dus zoiets als:
code:
1
2
3
Nederlands
    Toetsenbord
          Verenigde staten

Als je graag van deadkeys houdt (waarbij de " niets doet totdat je een volgende toets induwt), dan moet je bij toetsenbord 'Verenigde Staten (internationaal)" kiezen

[ Voor 42% gewijzigd door sewer op 13-08-2009 20:28 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is al sinds mensenheugenis op die plek te vinden (landinstellingen) binnen zowat elke Windows variant die er is.

Consequently had je dat waarschijnlijk met iets meer zoekwerk [search=windows toetsenbord taal] zelf prima kunnen oplossen.
Niet echt een topic waardig dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.