Toon posts:

Bestanden via LAN ipv Wireless overzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele stomme vraag maar ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Ik heb mijn computer verbonden met mijn laptop middels een crossover kabel, beide hebben ook een wireless kaartje en maken zo verbinding met internet.
Nu wil ik een aantal bestanden (x.gig) overzetten van de laptop naar de computer. Uiteraard wil ik dit niet via wireless doen maar via het kabeltje.
Elke keer als ik dus verbinding maak en bestanden wil overzetten en wireless aan laat staan dan pakt die automatisch dat kanaal.
Is er een mogelijkheid om wel internet (wireless) aan te kunnen laten staan en via de lan verbinding de bestanden te kunnen overzetten?

Alvast bedankt!!! _/-\o_

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wellicht gewoon op IP adres verbinden?

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02 16:36
Als je het via een cross kabel doet, dan moet je de laptop en pc een vast ip geven + in dezelfde werkgroep zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties, ik had in ieder geval allebei de lan kaarten al een vast IP adres geven, ik heb ze inderdaad nog niet in dezelfde werkgroep toegevoegd. De laptop draaid op windows 7 en de computer op windows vista, is dat geen probleem dan?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je vertelt niet welk operating systeem je gebruikt. Als het Windows is moet je bij de netwerk settings van de wireless kaart de 'Client voor MS netwerken' of zoiets verwijderen. Voor internet heb je alleen TCP/IP en mogelijk QOS nodig. De rest kan weg. Scheelt nog in veiligheid ook.

Verwijderd

Topicstarter
had het net gepost! ik ga het even testen en ik zal zo even hier laten weten of het geholpen heeft

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm , vlak nadat ik daar mee bezig was, was mijn windows bezig met het installeren van updates en kreeg ik een BSOD te zien. Nu wilt ie helemaal niet meer opstarten
Pagina: 1