Skype Phone Na Reboot Als Default Audio Output Device

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
De situatie is als volgt:

- Ik draai Kubuntu 8.04 (Hardy Heron)
- Kernel versie: 2.6.24-24-generic
- En heb de volgende geluidskaart
02:0a.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Live! EMU10k1 (rev 08)
Die ik altijd als default Output en Audio Input Devive gebruik voor het opnemen en luisteren van muziek.

Dit gaat perfect totdat ik mijn Skype (USB Telefoon) inplug, hierna werkt het apparaat direct perfect met Skype, geen enkel probleem.
Ook kan ik gewoon muziek luisteren via mijn boxen of hoofdtelefoon die aangesloten zitten via mijn Creative Live geluidskaart.

Het probleem:

Na een reboot van het systeem "ziet" het systeem de aangesloten USB Telefoon als Default Audio device en speelt alles af via de USB Telefoon.

Binnen KDE heb ik via het panel System Settings -> Audio Settings -> Hardware
Onder select Audio Device "Auto Select" gekozen, omdat ik hier geen SB Live Value kan selecteren, alleen verschillende "Linux Sound Systems".

Ik kan ook ergens een "Overide Devive location" opgeven, daar heb ik het hardware address opgegeven van de SB Value Live (volgens lspci -> 02:0a.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Live! EMU10k1 (rev 08))
Hiervoor dus het Hardware address 02:0a.0 opgegeven.

Maar helaas de SB Live Value wordt hiermee op mijn systeem geen default audio Device bij Auto Detect tijdens het booten.

Wat ik kort samengevat graag zou willen bereiken:

- SB Live Value -> als Default audio Devive voor alle Audio Input en Audio Output.
- De USB Telefoon als Audio Input en Audio Output ALLEEN binnen Skype.

Mijn vragen:

- Waar kan ik (in een config file) instellen wat mijn default audio Device moet zijn?
- Kan ik dit ook binnen KDE zo instellen?

Als aanvulling: als ik de USB Telefoon loskoppel dan schakeld mijn systeem bij een reboot wel weer over op mijn SB Live als mijn Default Audio Device.

Ik heb zelf 3 dagen gezocht op google en op GOT....maar ben het probleem nog niet bij andere mensen tegengekomen.

Edit: Opgelost, topic kan dicht....de oplossing was achteraf simpel...het hardware address zoals ik die ingevoerd had "02:0a.0" klopte in deze context niet, in deze context moet verwezen worden naar het juiste audio device door hw:x,0 in te vullen (In mijn geval hw:2,0)

[ Voor 6% gewijzigd door Chimichurri op 13-08-2009 19:48 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat heb je nu precies waar ingevuld zodat het werkt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Is dat hier?:
Chimichurri schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:56:
Binnen KDE heb ik via het panel System Settings -> Audio Settings -> Hardware
Onder select Audio Device "Auto Select" gekozen, omdat ik hier geen SB Live Value kan selecteren, alleen verschillende "Linux Sound Systems".

Ik kan ook ergens een "Overide Devive location" opgeven, daar heb ik het hardware address opgegeven van de SB Value Live (volgens lspci -> 02:0a.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Live! EMU10k1 (rev 08))
Hiervoor dus het Hardware address 02:0a.0 opgegeven.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr